SANDERO I STEPWAY /

TEST: Vozili smo nove Dacijine uzdanice

Image

Dacia je svojom velikodušnošću, jednostavnošću i pouzdanošću osvojila srca kupaca omogućivši im vrlo razboritu kupnju. S novim Sanderom i Sanderom Stepway, Dacia po istoj cijeni sad nudi više i još bolje

23.12.2012.
8:37
VOYO logo

Već pri prvom pogledu na ovaj novi dvojac jasno je kako pred nama stoje potpuno novi automobili. Mnogi su se složili da je priča o uspjehu Dacije sad dobila novi vjetar u leđa i da nema loga bilo bi teško reći je li riječ o ovom low budget automobilu ili ne.

Narudžbe za novog Sandera i Sandera Stepway u Europi otvorene su potkraj rujna 2012. Raspored početka prodaje za oba nova modela brzo će se širiti Dacijinim tržištima u Europi te u zemljama Sredozemlja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U središtu skladno oblikovanog prednjeg dijela vozila Dacijin je logotip umetnut u masku. Velika prednja svjetla i široka maska nude vrlo izražajan izgled. Veliki omjer metala prema staklu u profilu znače dojam čvrstoće, što je pojačano oblikovanom karoserijom, izraženim lukovima blatobrana i uleknutim bokovima. Daleko naprijed postavljeni vjetrobran povećava eleganciju obrisa vozila i poboljšava aerodinamička obilježja.

Također je mnogo prostraniji ali i kvalitetniji u unutrašnjosti. Dacijin dizajnerski tim veliku je pozornost posvetio materijalima i zaobljenim oblicima. Ispred vozača je suvremena tamnosivu ili dvotonska prednja armatura (ovisno o modelu i inačici) s kromiranim obrubima instrumenata. U nekim paketima opreme obrubi otvora za zrak, značka na upravljaču i umetak na ručici mjenjača istaknuti su kromom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova instrumentna ploča sadrži sve potrebne instrumente među kojima je konačno i  pokazivač vanjske temperature. Kontrole su funkcionalnije i lakše im se pristupa, počevši od onih za klimatizaciju i električno namještanje bočnih zrcala.

Upravljač i vozačevo sjedalo mogu se namjestiti po visini (ovisno o inačici), a tu je i širok oslonac za nogu i, po želji, središnji naslon za ruku.

Prtljažnik ima obujam od 320 dm3, stražnje sjedalo djeljivo u omjeru 60/40 sad je raspoloživo na svim inačicama, a s posve oborenim stražnjim sjedalom najveći se prtljažni obujam povećava na 1200 litara.

Oba su modela načinjena na platformi B0 zajedničkoj svim Dacijinim vozilima, koja po kakvoći ovjesa i ponašanju na cesti uživa glas najbolje u klasi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uvodni benzinski motor je 1.2 16v 75, koji ne košta mnogo, štedljiv je te nudi dobra vozna obilježja u gradu i na otvorenoj cesti. Dacia nastavlja promicati LPG (ukapljeni plin) kao ekonomičnu alternativu dizelskom gorivu. U nekim je zemljama motor 1.2 16v 75 raspoloživ u dvogorivnoj benzinskoj i plinskoj inačici, čime se smanjuju troškovi održavanja i emisija CO2. Tu je i novi moderni benzinski motor, novi trocilindrični TCe 90, s potrošnjom tek nešto većom od 5 litara na 100 kilometara.

Prvi put Dacia nudi dizelski motor, 1.5 dCi nove generacije, koji potrošnju dovodi ispod praga od 4 litre na 100 kilometara a emisiju CO2 ispod 100 grama na kilometara. Nudi se u dvije verzije, sa 75 i 90 KS.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova funkcija Eco Mode, raspoloživa s nekim motorima, omogućuje vozaču da automatski ugodi potrošnju goriva, ispravljajući vozne parametre koji utječu na povećanu potrošnju.

Dacia s novim Sanderom uvodi svoje nove standarde po pitanju svega pa i opreme.  Dostupan je u tri paketa; ponuda počinje običnim Sanderom, srednja je razina nazvana Ambiance, a najviša Lauréate. Sandero Stepway sad se može nabaviti u dvije razine opreme, Ambiance i Prestige, umjesto prijašnje jedne.

Vrhunska inačica Prestige bogato je opremljena, s radiom Plug&Radio, klima-uređajem, tempomatom s ograničivačem brzine, sjedalima i upravljačem podesivima po visini, kožnim upravljačem, el. stražnjim podizačima stakala.

Media Nav najprije se pojavio na Daciji Lodgy i Dokkeru, a također je obilježje Dacijinih novih dvaju modela. Sustav je vrlo intuitivan i lak za uporabu. Veliki 7-inčni dodirni zaslon u boji otvara se na stranici s izbornikom s koje se logično prelazi na različite funkcije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Obuhvaća radio i tehnologiju Bluetooth za razgovore mobitelom bez upotrebe ruku te za reprodukciju glazbe izravnim učitavanjem.

Tu su i USB ili audioutičnica kao i satelitska navigacija s 2D i 3D (pogled iz zraka) prikazom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sandero u osnovnoj izvedbi u Hrvatskoj košta vrlo prihvatljivih 57.900 kn, a s klimom 66.700, što je jednako kao i stari model. Sandero Stepway s benzinskim motorom TCe 90 stoji već 85.900 kn, odnosno s dizelskim motorom 97.900 kn. Bitno je napomenuti i kako je dodatna oprema 20 do 50 posto jeftinija od prosjeka.

Prema posljednjim istraživanjima vrlo cijenjenog njemačkog ADAC-a za 2012., pouzdanost Dacijinih vozila u posljednje je tri godine u stalnom usponu, dok je jamstvo tri godine.

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo