SANDERO I STEPWAY /

TEST: Vozili smo nove Dacijine uzdanice

Image

Dacia je svojom velikodušnošću, jednostavnošću i pouzdanošću osvojila srca kupaca omogućivši im vrlo razboritu kupnju. S novim Sanderom i Sanderom Stepway, Dacia po istoj cijeni sad nudi više i još bolje

23.12.2012.
8:37
VOYO logo
VOYO logo

Već pri prvom pogledu na ovaj novi dvojac jasno je kako pred nama stoje potpuno novi automobili. Mnogi su se složili da je priča o uspjehu Dacije sad dobila novi vjetar u leđa i da nema loga bilo bi teško reći je li riječ o ovom low budget automobilu ili ne.

Narudžbe za novog Sandera i Sandera Stepway u Europi otvorene su potkraj rujna 2012. Raspored početka prodaje za oba nova modela brzo će se širiti Dacijinim tržištima u Europi te u zemljama Sredozemlja.

U središtu skladno oblikovanog prednjeg dijela vozila Dacijin je logotip umetnut u masku. Velika prednja svjetla i široka maska nude vrlo izražajan izgled. Veliki omjer metala prema staklu u profilu znače dojam čvrstoće, što je pojačano oblikovanom karoserijom, izraženim lukovima blatobrana i uleknutim bokovima. Daleko naprijed postavljeni vjetrobran povećava eleganciju obrisa vozila i poboljšava aerodinamička obilježja.

Također je mnogo prostraniji ali i kvalitetniji u unutrašnjosti. Dacijin dizajnerski tim veliku je pozornost posvetio materijalima i zaobljenim oblicima. Ispred vozača je suvremena tamnosivu ili dvotonska prednja armatura (ovisno o modelu i inačici) s kromiranim obrubima instrumenata. U nekim paketima opreme obrubi otvora za zrak, značka na upravljaču i umetak na ručici mjenjača istaknuti su kromom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova instrumentna ploča sadrži sve potrebne instrumente među kojima je konačno i  pokazivač vanjske temperature. Kontrole su funkcionalnije i lakše im se pristupa, počevši od onih za klimatizaciju i električno namještanje bočnih zrcala.

Upravljač i vozačevo sjedalo mogu se namjestiti po visini (ovisno o inačici), a tu je i širok oslonac za nogu i, po želji, središnji naslon za ruku.

Prtljažnik ima obujam od 320 dm3, stražnje sjedalo djeljivo u omjeru 60/40 sad je raspoloživo na svim inačicama, a s posve oborenim stražnjim sjedalom najveći se prtljažni obujam povećava na 1200 litara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oba su modela načinjena na platformi B0 zajedničkoj svim Dacijinim vozilima, koja po kakvoći ovjesa i ponašanju na cesti uživa glas najbolje u klasi.

Uvodni benzinski motor je 1.2 16v 75, koji ne košta mnogo, štedljiv je te nudi dobra vozna obilježja u gradu i na otvorenoj cesti. Dacia nastavlja promicati LPG (ukapljeni plin) kao ekonomičnu alternativu dizelskom gorivu. U nekim je zemljama motor 1.2 16v 75 raspoloživ u dvogorivnoj benzinskoj i plinskoj inačici, čime se smanjuju troškovi održavanja i emisija CO2. Tu je i novi moderni benzinski motor, novi trocilindrični TCe 90, s potrošnjom tek nešto većom od 5 litara na 100 kilometara.

Prvi put Dacia nudi dizelski motor, 1.5 dCi nove generacije, koji potrošnju dovodi ispod praga od 4 litre na 100 kilometara a emisiju CO2 ispod 100 grama na kilometara. Nudi se u dvije verzije, sa 75 i 90 KS.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova funkcija Eco Mode, raspoloživa s nekim motorima, omogućuje vozaču da automatski ugodi potrošnju goriva, ispravljajući vozne parametre koji utječu na povećanu potrošnju.

Dacia s novim Sanderom uvodi svoje nove standarde po pitanju svega pa i opreme.  Dostupan je u tri paketa; ponuda počinje običnim Sanderom, srednja je razina nazvana Ambiance, a najviša Lauréate. Sandero Stepway sad se može nabaviti u dvije razine opreme, Ambiance i Prestige, umjesto prijašnje jedne.

Vrhunska inačica Prestige bogato je opremljena, s radiom Plug&Radio, klima-uređajem, tempomatom s ograničivačem brzine, sjedalima i upravljačem podesivima po visini, kožnim upravljačem, el. stražnjim podizačima stakala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Media Nav najprije se pojavio na Daciji Lodgy i Dokkeru, a također je obilježje Dacijinih novih dvaju modela. Sustav je vrlo intuitivan i lak za uporabu. Veliki 7-inčni dodirni zaslon u boji otvara se na stranici s izbornikom s koje se logično prelazi na različite funkcije.

Obuhvaća radio i tehnologiju Bluetooth za razgovore mobitelom bez upotrebe ruku te za reprodukciju glazbe izravnim učitavanjem.

Tu su i USB ili audioutičnica kao i satelitska navigacija s 2D i 3D (pogled iz zraka) prikazom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sandero u osnovnoj izvedbi u Hrvatskoj košta vrlo prihvatljivih 57.900 kn, a s klimom 66.700, što je jednako kao i stari model. Sandero Stepway s benzinskim motorom TCe 90 stoji već 85.900 kn, odnosno s dizelskim motorom 97.900 kn. Bitno je napomenuti i kako je dodatna oprema 20 do 50 posto jeftinija od prosjeka.

Prema posljednjim istraživanjima vrlo cijenjenog njemačkog ADAC-a za 2012., pouzdanost Dacijinih vozila u posljednje je tri godine u stalnom usponu, dok je jamstvo tri godine.

savrseni kandidatkinje
GLEDAJ ODMAH!
VOYO logo