Univerzalno dobra / TEST: Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Ovo je automobil koji ne treba previše predstavljati ako vas imalo zanima automobilska povijest. Kroz prvih 10 generacija Corolla je prodana u više od 40 milijuna primjeraka.

29.3.2014.
14:00
FOTO: Mato Pavličević
VOYO logo

Na svim tržištima je od prvog dana bila pravi pogodak, a sa zadnjom reinkarnacijom je itekako postala pravi globalni proizvod koji će se prodavati u više od 150 zemalja svijeta. Novi dizajn stiže u vidu 'Keen Look' filozofije te donosi upečatljive crte i linije na svim dijelovima karoserije, koje cjelinu čine modernom i svestranom. Sviđa nam se lice, pomalo neeuropsko, a još više stražnji kraj ispod kojeg je iskoristivi prtljažnik. Ovo je jedna od rijetkih kompaktnih limuzina koje djeluju vrlo skladno i kompaktno a ne kao da imaju neprirodno „zakačen“ rep.

Automobil je rastegnut na 462 cm, vodeći je u klasi sa 706 mm prostora za noge straga, a treba istaknuti i udobnija sjedala i povećan kapacitet prtljažnika koji sad mjeri 452 litre. Po trećini djeljiv naslon stražnje klupe koristan je kad treba prevesti veće predmete. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Unutrašnjost je uglavnom preuzeta od aktualnog Aurisa, uz neki dodatni element, i prilagođena potrebama velike kompaktne limuzine. Poboljšan je položaj za upravljačem, ergonomiji nema zamjerke a  tu je i jednostavno, intuitivno upravljanje svim komandama i instrumentima kao i u Aurisu (ali i drugim Toyotama). S dobrom opremom paketa Luna, u kojem dolaze automatska dvozonska klima, dodirni zaslon i parkirna kamera, kromirani ukrasi, upravljač i mjenjač u koži unutrašnjosti daju pomalo gospodski štih.

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Upravo paket Luna daje ugodan obiteljski smisao limuzine. I ovdje su postavljeni visoki standardi aktivne i pasivne sigurnosti, uz bolju zaštitu pješaka prilikom sudara. Svi modeli imaju ABS sustav nove generacije, sedam zračnih jastuka, nasloni za glavu koji štite od trzajne ozljede vrata te dječji zaštitni sustavi. Dostupni su sustavi kontrole proklizavanja (TRC) i stabilnosti vozila (VSC), dok modeli opremljeni VSC sustavom imaju moderniji sustav pomoći pri kretanju na uzbrdici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Testni model pokretao je poznati 1.4-litreni D-4D turbodizelaš s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja snage 90 KS. Oduševljava finoćom i tihim radom, ubrzava kontinuirano i bez tromosti koja se mogla očekivati. Zahvaljujući okretnom momentu od 205 Nm između 1800 i 2800 okretaja, mali trubodizelaš je vrlo elastičan, te nema potrebe razvlačiti okretaje iznad 3000, jer u svakom stupnju neočekivano dobro povuče. Vrlo dobra aerodinamika i šesti stupanj prijenosa u mjenjaču programiran za štednju, zaslužni su za mirno održavanje ritma na autocesti.

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Prosjek testa je na kraju bio okruglo pet litara na 100 prijeđšenih kilometara što, doduše, trebamo zahvaliti ujednaćenom tempu po autocestama, ali i u gradskoj vožnji teško ga možete natjerati na više od 6 do 6,5 litara. Još da je rezervoar nešto veći (55 litara) autonomija bi bila više od 1000 km.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Što se tiče voznih osobina, toj problematici su konstruktori pristupili s više strana. Automobil ima duži međuosovinski razmak, niže težište, sveukupno manju težinu i bolje aerodinamične performanse radi veće stabilnosti pri velikim brzinama. Sa svojim prethodnicima dijeli dokazani MacPherson prednji ovjes i torzijsku šipku straga. Znatne promjene na prednjem i stražnjem ovjesu povećavaju udobnost i agilnost. Testni model zbog nekoliko sitnijih doplata do registracije stoji 20.540 eura što smatramo sjajnom ponudom za ovakav automobil.

  • Motor: 4-cilindarski, turbodizel
  • Obujam: 1364 ccm
  • Snaga: 66 kW/90 KS @ 3800/min
  • Okretni moment: 205 Nm @ 1800-2800/min
  • Mjenjač: ručni, 6 brzina
  • Dimenzije: 4260 x 1775 x 1465 mm
  • Prtljažnik: 452 l
  • Maksimalna brzina: 180 km/h
  • Ubrzanje: 12,5 s
  • Potrošnja: 3,6/4,1/4,9 l/100 km
  • Na testu: 5,0 l/100 km
  • Emisija CO2: 99 g/km
  • Cijena: 157.131,00 kn
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo