Samo ime ostalo isto /

TEST: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS Elegance+

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Premda neki smatraju da je novi Suzukijev crossover SX4 S-Cross nasljednik starog modela, to ipak nije tako. Neke, doduše, labave i tanke veze postoje između njih, ali ako ih se uspoređuje po dimenzijama i tehnološkim novitetima, kao i paketima opreme, onda su to dva zasebna svijeta.

15.1.2015.
9:39
FOTO: Mato Pavličević
VOYO logo

Suzukijev novi kompaktni SUV stigao je u prodajne salone bez puno pompe početkom jeseni prošle godine, sa starom oznakom SX4, ali i dodatkom S-Cross. Kao i kad se pojavila prva generacija modela SX4, japanski kompaktni crossover nije imao konkurencije, tako da je postigao izniman prodajni uspjeh.

Sada dolaskom nasljednika, ali uz napomenu kako "stari" SX4 ostaje i dalje u prodaji, situacija je slična i teško da bi se moglo decidirano kazati koji je pravi konkurent novog S-Crossa. Naravno, novi S-Cross je napredovao u odnosu na prethodnika u svakom pogledu, u prvom redu u dimenzijama jer je dulji, širi i viši, te sada više sliči pravom SUV-u kombinirajući najbolje prednosti pojedinih klasa. S-Cross je barem za pola broja veći automobil od modela SX4. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Dug je 430 centimetara, što je 16,5 centimetara više od SX4, dok mu je međuosovinski razmak povećan sa 2500 na 2600 milimetara. Uz još centimetar širine (1765 mm), ponuda prostora u unutrašnjosti je znatno povećana. Jedini element u kojem je S-Cross išao u minus po pitanju dimenzija je visina, pa je niži od popularnog SX4 čitava tri centimetra.

Možda S-Cross nije pretjerano atraktivan, ali mu se ne može negirati moderan i privlačan izgled. Japanci su napravili novo lice S-Crossa preuzevši linije koje neodoljivo podsjećaju na limuzinu Kizashi, ali su ipak mogli izbjeći kritike da su se malo više potrudili oko same maske. Puno bolje djeluje ostatak karoserije, na kojoj se u tragovima vide sličnosti s Nissanovim Qashqaijem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Unutrašnjost je također drukčija, odnosno bogatija je i dizajnerski bolje izvedena. Za razliku od modela SX4, u novom crossoveru plastika je puno kvalitetnija, središnja konzola je promijenila oblik, dok se sada upravljač može podešavati i po dubini, a ne samo po visini. Mjesta sprijeda ima dovoljno, ali ni straga nije neudobno.

Zahvaljujući povećanju dimenzija, osim što su putnici dobili na komforu, kod novog japanskog crossovera profitirao je i prtljažnik koji je s osnovnog obujma od 270 litara narastao na pristojnih 430 litara. S obzirom da stražnja klupa nije uzdužno pomična, mogu se podešavati nagibi naslona, i tada se obujam povećava na 480 litara.

Testni model bio je opremljen Fiatovim 1.6-litrenim turbodizelašem snage 120 KS, integralnim pogonom i najbogatijim paketom opreme Elegance+ s unutrašnjošću izvedenom u koži i panoramskim krovom, tako da mu je cijena "paprenih" 25.155 eura. Za razliku od prethodnika kojem je jedan od najvećih aduta bila povoljna cijena, kod novog S-Crossa to nije slučaj.
Doduše, testni primjerak nikako ne može biti ogledni primjerak za većinu kupaca zbog cijene. Puno bolja opcija je osnovni S-Cross s turbodizelašem i prednjim pogonom koji zapada 18.460 eura. Ipak, najjeftiniji je 1.6-litreni benzinac s prednjim pogonom, koji stoji 15.870 eura.

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Turbodizelaš zaslužuje sve pohvale, bez obzira što nije Suzukijev, nego Fiatov proizvod. Četverocilindarski 1.6-litreni DDiS agregat s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja i turbopunjačem promjenjive geometrije, te posljednjom generacijom Multijeta, vuče uvjerljivo i lakoćom pokreće 1,3 tonu težak crossover. Za ubrzanje do stotke treba mu 13 sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 175 KS prema tvorničkim podacima, a pritom mu je prosječna potrošnja 4,6 litara na 100 kilometara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U svakom slučaju, novi model je u svakom pogledu nadmašio prethodnika, ali se i cijenom podigao što ne bi trebao biti veliki problem ako kupci ne budu prevelikog apetita.

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Integralni pogon

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pogon na sve kotače općenito pruža povećanu razinu sigurnosti. Istodobno vozač može okretanjem prekidača odabrati između dviju novih opcija Snow i Sport uz standardne Auto i Lock.
Odabirom određene opcije mijenjaju se postavke raspodjele okretnog momenta na pojedini kotač. Kod opcije Lock raspodjela momenta na prednju i stražnju osovinu je u omjeru 50:50. Međutim, pretjerane off-road avanture treba izbjegavati zbog podnice koja je odignuta od tla tek 17,5 centimetara.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 120 KS pri 3750/min
Okretni moment: 320 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Pogon: 4x4
Dimenzije: 4300 x 1765 x 1575 mm
Ubrzanje: 13,0 s
Najveća brzina: 175 km/h
Potrošnja: 4,0/4,6/5,7 l/100 km
Prtljažnik: 430/1269 l
Cijena: 196.410 kn

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo