Prvi dojam je i više nego dobar. Sjeli smo za upravljač najopremljenije izvedbe s 1.5-litarskim dCi motorom i 107 konja u pripravnosti. Napredak je očit, od dizajna, nove opreme i rekordne prostranosti.
Lodgy je tijekom testa s lakoćom krao poglede slučajnih prolaznika, odavno nismo toliko privlačili poglede u jednom automobilu tog cjenovnog razreda. Gabaritima se deklarira kao monovolumen C segmenta, no cijenom je zato u rangu iste klase vozila B segmenta.
U toj klasi gledaju se brojke nosivosti i obujma. Tako je Lodgy dostupan u inačicama s pet ili sedam sjedala. U drugom redu je velika i udobna klupa na koju se mogu smjestiti tri osobe. Model sa sedam sjedala dolazi s klupom s dvama mjestima u trećem redu koja se može ukloniti.
Na tim sjedalima Lodgy je najprostraniji u klasi; prostor za koljena (144 mm) i visina do stropa (866 mm) najveće su dimenzije u segmentu pa se straga mogu udobno smjestiti dvije odrasle osobe.
Lodgy se proizvodi u novoj tvornici u Tangeru (Maroko) koja opskrbljuje cijelo europsko i mediteransko tržište Dacijinim i Renaultovim vozilima.
Budući da je to automobil namijenjen prijevozu obitelji i njezine prtljage, obujam prtljažnika jedan je od najvećih u segmentu. Kod modela s pet sjedala iznosi 827 dm3. Kad se stražnja klupa preklopi, iznosi 2617 dm3. Radi veće prilagodljivosti ili raznovrsnije uporabe, ovisno o razini opreme, ta se preklopiva klupa može podijeliti u omjeru 60/40.
Kod modela sa sedam sjedala, obujam iznosi 207 dm3, a s preklopljenom klupom u trećem redu 634 dm3. Kako bi se dobio dodatni tovarni prostor, ta se klupa može i ukloniti. Može se sklopiti i postaviti uz preklopljenu klupu u drugom redu i pričvrstiti vrpcama povezanima s naslonima za glavu na prednjim sjedalima. Pri takvom razmještaju prtljažnik ima ukupni obujam od 1 861 dm3.
Ugodna i funkcionalna Lodgyjeva kabina nudi brojne pretince. Ovisno o razini završne obrade, ukupni obujam pretinaca proteže se od 20,5 do 30 dm3.
Dacia Lodgy je svježe oblikovan rumunjski sedmerosjed s poznatim Renaultovim genima, u njemu je Chevroletov Orlando upravo dobio i više nego dostojnog konkurenta.
Ovo rumunjsko-marokansko iznenađenje je dostupno u tri razine opreme a ulazni model s benzinskim 1.6 motorom vaš je za 79.900 kuna, dok je najopremljeniji dizelaš sa sedam sjedala 128.900 kuna.
Skupo? Pa ne bismo rekli, a profitirate na više načina. Spomenimo samo novi multimedijalni sustav Media Nav s ekranom osjetljivim na dodir, dijagonale 17.8 cm koji objedinjuje navigaciju, Bluetooth povezivost i radio, a to je samo jedan od detalja. Ergonomija je poboljšana i to mnogo u odnosu na neke prethodne modele ovog proizvođača, a tu su novi instrumenti i bolji materijali.
Ponuda motora uključuje spomenuti 1.6 benzinac sa 82 KS, nešto kasnije dolazi 1.2 „turbak“ sa 115 konja, te 1.5 dizelaš u dvije izvedbe (90 i 107 KS). Poput svih proizvoda iz obitelji Dacia, i Lodgy jamči osobito konkurentne troškove održavanja i uporabe zbog produženog intervala izmjene ulja i promjene pločica kočnica i guma. Zamjena filtra zraka obavlja se svakih 80 000 km (ili svake 4 godine), a filtra dizelskog goriva svakih 60 000 km. Lodgy dolazi s jamstvom od 3 godine ili 100 000 km.
Poput svih proizvoda iz obitelji Dacia, i Lodgy jamči osobito konkurentne troškove održavanja i uporabe zbog produženog intervala izmjene ulja i promjene pločica kočnica i guma.
Lodgy se proizvodi u novoj tvornici u Tangeru (Maroko) koja opskrbljuje cijelo europsko i mediteransko tržište Dacijinim i Renaultovim vozilima. Sadašnji kapacitet proizvodnje je 170.000 vozila godišnje, a očekuje se kapacitet od 400.000 vozila godišnje.