Atraktivna u svakom pogledu /

TEST: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Dacia je svojom velikodušnošću, jednostavnošću i pouzdanošću osvojila srca kupaca omogućivši im vrlo razboritu kupnju. S novim Sanderom Stepway Dacia po istoj cijeni sad nudi više i još bolje a kako je to u praksi uvjerit ćemo se na nešto duljem, ljetnom testu.

26.6.2013.
14:58
FOTO: Mato Pavličević
VOYO logo

Već pri prvom pogledu na novu generaciju jasno je kako pred nama stoji potpuno novi automobili. Mnogi su se složili da je priča o uspjehu Dacije sad dobila novi vjetar u leđa i da nema loga bilo bi teško reći jeli riječ o ovom low budget automobilu ili ne.

U središtu skladno oblikovanog prednjeg dijela vozila Dacijin je logotip umetnut u masku. Velika prednja svjetla i široka maska nude vrlo izražajan izgled. Veliki omjer metala prema staklu u profilu znače dojam čvrstoće, što je pojačano oblikovanom karoserijom, izraženim lukovima blatobrana i uleknutim bokovima. Daleko naprijed postavljeni vjetrobran povećava eleganciju obrisa vozila i poboljšava aerodinamička obilježja. Agresivno oblikovani off road dodaci još više podižu ukupni dojam ove inače vrlo popularne izvedenice Sandera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Također je u odnosu na prethodnika mnogo prostraniji, ali i kvalitetniji u unutrašnjosti. Dacijin dizajnerski tim veliku je pozornost posvetio materijalima i zaobljenim oblicima. Ispred vozača je suvremena tamnosiva prednja armatura s kromiranim obrubima instrumenata kao i kromiranom značkom na upravljaču i umetku na ručici mjenjača. Sandero Stepway ima i posebne dvobojne presvlake s oznakom modela na naslonima.

Nova instrumentna ploča sadrži sve potrebne instrumente među kojima je konačno i  pokazivač vanjske temperature. Kontrole su funkcionalnije i lakše im se pristupa, počevši od onih za klimatizaciju i električno namještanje bočnih zrcala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Upravljač i vozačevo sjedalo se u osnovnoj verziji ne mogu se namjestiti po visini no pozicionirani su gotovo idealno.

Prtljažnik ima obujam od 320 dm3, stražnje sjedalo djeljivo u omjeru 60/40 sad je raspoloživo na svim inačicama, a s posve oborenim stražnjim sjedalom najveći se prtljažni obujam povećava na 1200 litara.

Sandero vozi na platformi B0 zajedničkoj svim Dacijinim vozilima, koja po kakvoći ovjesa i ponašanju na cesti uživa glas najbolje u klasi.

Turbodizelski 1,5 litreni dCi stroj s 90 KS je štedljiv je te nudi odlična vozna obilježja u gradu i na otvorenoj cesti. No, zbog poprilično kratkih prijenosnih odnosa u mjenjaču na autoputu jednostavno nije u svom elementu. No, na otvorenoj cesti je kao kod kuće i zadovoljstvo je krstariti cestama ma kakve one bile. Jer, ovo je automobil napravljen upravo za tržišta gdje se putovima ne posvećuje dovoljno pažnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Potrošnja će oduševiti, po gradu najviše šest litara dok se na otvorenoj cesti može spustiti na između četiri i pet litara, ovisno o načinu vožnje. Zahvaljujući izdašnom okretnom momentu od 220 Nm koje razvija pri 1750 o/min elastičnost je sjajna tako da vozač nema mnogo rada s ručicom mjenjača, pogotovo na otvorenoj cesti.

Testni automobil imao je paket opreme Ambiance koji sadrži sve bitno što se danas traži. Tu su daljinsko centralno zaključavanje i elektropodizači prednjih stakala, klima uređaj, ABS, servoupravljač i zračni jastuci. Od dodatne opreme tu smo imali multimedijski sustav Media NAV sa zaslonom osjetljivim na dodir (radio uređaj s USB priključkom, bluetoothom i navigacijom), tempomat, kožni volan i rezervni kotač. Tako je cijena s 97.900 kn narasla na 103.720 što je i dalje vrlo prihvatljivo za ovakav automobil.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Bitno je napomenuti i kako je dodatna oprema 20 do 50 posto jeftinija od prosjeka. Kad tome dodamo trogodišnje jamstvo te istraživanje cijenjenog njemačkog ADAC-a prema kojima je pouzdanost Dacijinih vozila u posljednje tri godine u stalnom usponu onda je Sandero Stepway dobitna kombinacija. Ako ne patite od markiranih automobila, naravno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo