Snažna tri cilindra /

Test: Citroën C4 Medveščak+ 1.2 e-THP 130

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Ovaj automobil poseban je po novom PureTech motoru kod kojeg vrijedi pravilo „manje je više“ - manje cilindara uz više snage nego na dosadašnjim 4-cilindričnim motorima.

24.12.2014.
9:00
FOTO: Mato Pavličević
VOYO logo

Pri dizajniranju aktualne generacije kompaktnog Citroëna se nije puno eksperimentiralo, niti naginjalo sportskim afinitetima. Francuzi su promijenili filozofiju i kompaktni model usmjerili na obiteljske potrebe. Kao najbolji primjer te orijentacije je peterovratni model, koji je jedina inačica, za razliku od njegovih prethodnika prve generacije C4, Xsare i ZX-a.  S dužinom od 4,33 metra C4 je jedan od najdužih u segmentu, s prtljažnikom dostojnim i klase iznad, čiji je obujam raskošnih 408 litara.

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Dizajn karakterizira masivna maska hladnjaka s ‘double chevronom’ i izduženim svjetlima koje ne krase trendovske svjetleće diode. Unutrašnjost je najjači adut C4, jer je napravljena vrlo precizno i od kvalitetnih materijala. Instrument ploča je izuzetno pregledna, dok je veliki broj pretinaca nalik nekom monovolumenu. Sjajan dojam ostavlja i vrlo kvalitetna armatura, tako da je opći dojam još bolji, pri čemu bi mogli kazati kako se interijer približio prestižnijem i većem modelu C5.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ergonomija je u Citroënu C4 dobra, sve je na svojem mjestu, dostupno u vožnji. Prednja sjedala s lumbalnim podešavanjem su zaista udobna, a sviđaju nam se nasloni za glavu koji se mogu podešavati u četiri smjera tako da nema umornog osjećaja niti nakon dužih vožnji. Tijekom vožnje dobro ce doći nasloni za ruke na vratima kao i središnji naslon unutar kojeg se mogu spremiti mobiteli ili neke druge sitnice. Francuzi pri izradi nisu škrtarili s opremom, jer paket Medveščak nudi sve potrebno za ugodnu vožnju, od klime, potpunog električnog paketa,  pa do potpune sigurnosne opreme uključujući ESP i svu silu zračnih jastuka.

Citroën je u C4 Medveščak+ omogućio pomoć pri kretanju na kosini pa vam vozilo neće krenuti nego će se zadržati 2-3 sekunde. Od tehnikalija, C4 ima ABS + REF + AFU + ESP + ASR.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Testni model bio je opremljen benzinskim motorom s tri cilindra koji ima oznaku e-THP 130, predstavljen je u proljeće 2014. godine a razvijen u suradnji s BMW-om. C4 je prvi model u koji je ugrađen ovaj novi motor. Iz Citroëna se hvale kako PureTech motori u odnosu na svoje prethodnike troše do 25% manje goriva, isto toliko manje emitiraju i CO2 dok im je snaga 15% veća. Novi motor stiže nakon već predstavljenih benzinskih atmosferskih motora s tri cilindra obujma od jedne i 1,2 litre. Motor obujma 1,2 litre je uz pomoć turbopunjača pojačan s 82 na 130 KS uz okretni moment od 230 Nm. To je prvi benzinski motor grupe PSA Peugeot Citroën koji ispunjava normu Euro 6, uz emisiju CO2 od 110 g/km.

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Motor je kompaktniji i lakši nego što je bio kod prethodnika s četiri cilindra, inače snage manje za 10 KS. Uparen je s dobrim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva, preciznog hoda i ugodnog za korištenje. Automobil tijekom vožnje preporučuje sljedeći stupanj prijenosa s velikim brojem unutar lijepo dizajniranog okretomjera. Nižoj potrošnji motora doprinosi start-stop sustav, a u gradskoj vožnji smo tijekom testa imali potrošnju između 7 i 8 litara. Izlaskom na otvorenu cestu potrošnja uvelike pada i ispod pet litara.

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Automobil se sasvim lijepo vozi, te s lakoćom savladava zavoje, daleko je to od nekadašnjeg stereotipa o „mekanim“ francuskim automobilima iako jsu njemački konkurenti i dalje osjetno tvrđi. Ovako motoriziran i opremljen C4 do registracije stoji 149.695 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike