Maštovitost na djelu /

TEST: C1 Citroën Airscape Feel Edition VTi 68

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Novi najmanji nije revolucionaran, no trebao bi se svidjeti i mlađim i starijim kupcima. Još kad je riječ o topless izvedbi tad zabavi nema kraja.

17.10.2014.
17:51
FOTO: Mato Pavličević
VOYO logo

I nova generacija  C1 ponovno je razvijena zajedno s Toyotom Aygo i Peugeotom 108 pa su im šasija, veliki dijelovi karoserije i unutrašnjost zajednički. Ipak,  prema tradiciji Marke, u Citroënu su se jako potrudili učiniti svog dvojajčanog blizanca drukčijim od drugih.

Prednji dio automobila nimalo ne nalikuje odvažnoj grafici Ayga u obliku slova X, ni svjetlima nagnutima unatrag i urednoj rešetki 108-ice. Umjesto toga, Citroënov je odjel za dizajn uspio ugurati svoje karakteristično uređenje dvodijelnog prednjeg svjetla s okomitim LED svjetlima ugrađenima u branik. Na stražnjem kraju nalaze se svjetla s 3D efektom i staklena vrata, a zacrnjeni A-stupovi stvaraju iluziju proširenog vjetrobranskog stakla. Osim Citroënovih znački, arhitektura kabine identična je uređenju Ayga i 108-ice, ali to nije loše. Ukrasi u boji na središnjoj konzoli i okviru poluge mjenjača, bljeskovi izložene boje na vratima i izbor živahne tkanine za sjedala dovoljni su da odvuku pozornost s činjenice da kvaliteta materijala nije u rangu ponuđenih u VW Upu! i Škodi Citigo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Držač instrumenata spojen na vrh stupa upravljača ugodno je futuristički, a komande radio uređaja i ventilacije sadmizgledaju mnogo ozbiljnije i jednostavnije su za korištenje.

Novi model ima istu osnovnu platformu i dimenzije kao i njegov prethodnik, pa je i dalje skučen u stražnjem dijelu, a prostora za glavu je malo. Prtljažnik obujma 180 litara dizajniran je za šoping vrećice, ne za velike putne torbe, no oborite li podijeljenu stražnju klupu, dobit ćete korisnih 780 litara prostora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na cesti se C1 doima neobično poznatim, s jednako skakutavom vožnjom i labavom kontrolom karoserije kao i njegov prethodnik (što ne iznenađuje, jer je preuzeo njegovu temeljnu strukturu), ali to ne znači da nije zabavan. Lak ali izravan upravljač dobro je namješten za provlačenje kroz promet, a uglađenost na svim brzinama uvelike je unaprijeđena tako da sad ima manje buke vjetra i guma te manje lupanja ovjesa. Novi 1,2-litreni motor PureTech s tri cilindra bez turbopunjača nudi prilično srčanu izvedbu. Novi pogon zapravo na puno načina savršeno dočarava novi C1 – premda ima nedostataka, sve u svemu, jako je zabavan.

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

I dok je njegov izgled pitanje osobnog ukusa, krov od tkanine i veliki dodirni zaslon sigurno će privući kupce. Uglađenost krstarenja je vrhunska, a motor PureTech ima izraženu osobnost.

Tehničke karakteristike:

  • Motor:  3-cilindarski benzinski
  • Obujam:  998 ccm
  • Snaga:  50 kW/68 KS @ 6000 o/min
  • Okretni moment: 95 Nm @ 4800 o/min
  • Mjenjač: ručni, 5 brzina
  • Dimenzije: 3475 x 1630 x 1460 mm
  • Prtljažnik: 180/780 l
  • Maksimalna brzina: 157 km/h
  • Ubrzanje 0-100 km/h:  14,3 s
  • Potrošnja:  5,0/3,6/4,1 l/100 km
  • Na testu : 5,5 l/100 km
  • Emisija CO2: 95 g/km
  • Cijena:  92.097 kn
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo