Prema statističkim podacima, oko 50 posto svih biciklista koji poginu na europskim prometnicama stradaju zbog kontakta s automobilom. No, Volvo želi smanjiti taj negativan postotak, a rješenje je nova tehnologija detekcije pješaka i biciklista.
Novi sustav detekcije biciklista zapravo je dodatna mogućnost već postojećeg sustava otkrivanja i automatskog kočenja, a paket će se zvati Pedestrian and Cyclist Detection with full auto brake (Sustav otkrivanja pješaka i biciklista s funkcijom automatskog kočenja).
Dakle, svi automobili opremljeni sustavom detekcije pješaka dobit će i mogućnost otkrivanja biciklista. Sustav se sastoji od radara integriranog u masku hladnjaka te kamere smještene u vrhu vjetrobranskog stakla, iza unutrašnjeg retrovizora i kontrolne jedinice.
Novi napredni softver, koji podrazumijeva brže procesiranje podataka, omogućio je povećanje mogućnosti postojećeg sustava detekcije s ciljem smanjenja stradanja biciklista.
Biciklist koji se zatekne u istoj prometnoj traci u kojoj je i vozilo te naglo skrene ispred vozila vrsta je situacije koju novi sustav detekcije pješaka i biciklista može bezbolno riješiti. Ovaj će sustav od sredine svibnja 2013. godine biti dostupan u Volvo modelima V40, S60, V60, XC60, V70, XC70 i S80.
Napredni senzor skenira prostor ispred vozila. Ukoliko biciklist naglo skrene ispred vozila, automatski se pojavljuje upozorenje i automobil samostalno koči. Naime, brzina automobila ima velik utjecaj na posljedice nesreće, tako da smanjenje brzine prilikom kontakta s biciklistom automatski znači i smanjenje rizika od zadobijanja teških ozljeda.
Zadatak je radara otkriti objekte ispred vozila i odredi udaljenost od njih. Kamera potom određuje o kojem se objektu radi. Zahvaljujući dvostrukom vidnom polju radara razlika između pješaka i biciklista se brzo otkriva. Usto, kamera visoke rezolucije omogućava detekciju uzorka kretanja svojstvenog pješacima i biciklistima. Kontrolna jedinica konstantno nadgleda i procjenjuje situaciju u vožnji.
Sustav automatskog kočenja zahtijeva simultani rad radara i kamere kako bi se potvrdilo o kojem se objektu radi. S naprednom tehnologijom senzora moguće je aktivirati automatsko kočenje u djeliću sekunde.