Prema očekivanjima i tradiciji, terenska izvedba nove Pande je tu pred nama. Za izgled nove Pande 4X4 zaslužan je tim iz Fiatovog matičnog dizajnerskog ureda, Fiat Centro Stile. Ova super Panda je prepoznatljiva po off roadom inspiriranim vanjskim dodacima, pojačanom podvozju i aluminijskim štitnicima sprijeda i straga.
Povećana je i visina od tla, za 50 mm, te je dobila 15 inčne aluminijske naplatke. Iznutra je u globalu identična klasičnoj Pandi s izuzetkom drugačijih presvlaka sjedala. Oprema je potpuna, kako sigurnosna, tako i ona namijenjena komforu, poput verlikog SUV-a.
U ovom modelu nude se dva motora, jedan turbobenzinac i turbodizel. Benzinsku ponudu predstavlja moderni 0.9 litreni dvocilindarski TwinAir Turbo s 85 KS dok je dizel već poznati 1.3 MultiJet sa 75 KS. Oba motora isporučuju se s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem.
U Hrvatskoj će kupcima na dispoziciji biti samo turbodizel. Pogon je stalni, 4X4, elektronski nadziran. U normalnim uvjetima prenosi se 98% momenta na prednje kotače. Panda tako ima jednake vozne karakteristike kao i vozilo s prednjim pogonom (niska potrošnja i emisija plinova).
No, u slučaju loših uvjeta za vožnju, elektronski nadzirana sklopka uključuje pogon stražnjih kotača i nadzire svaki kotač posebno. Pored pogona na sve kotače tu je serijski sustav ESP s elektronskim zatvaračem diferencijala što dobro dođe pri korištenju u zahtjevnim uvjetima.
Tu je i sustav MSR koji ne blokira kotače pri kočenju motorom, a koji zajedno s pogonom 4x4 pruža maksimalnu sigurnost u lošim vremenskim uvjetima. I za kraj, cijena. Od starog modela je znatno povoljnija, za nekih 1500 eura te stoji 118.213 kuna do registracije.
Tekst i foto: Mato Pavličević