ISTRAŽIVANJE / SP u brojkama: Riječ 'Croatia' najviše se guglala na Haitiju, a internet gori kad Modrić zabije gol

Image
Foto: Pixsell/Arbona.hr

Za analizu su stručnjaci iz Arbone upotrebljavali dobro znani Google Trends

5.7.2018.
16:58
Pixsell/Arbona.hr
VOYO logo

Ušli smo u četvrtfinale nogometnog prvenstva, a to znači da osim navijača, poduzetnika i novinara velik dio posla obavljaju i statističari.

Novine i TV su preplavljeni nogometom, no što se događa u online svijetu? Je li sve ostalo isto kao što to biva tijekom cijele godine ili su se naša pretraživanja promijenila?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se tiče Hrvatske, neki tek od utakmice kad smo pobijedili Argentince znaju za našu državu, a nije ni veća razlika što se tiče praćenja Hrvatske na globalnoj razini. 

Zapravo, valja istaknuti koliko je važno pratiti trendove. I što se tiče online i offline svijeta. Trendovi se iz mjeseca u mjesec mijenjaju, pogotovo kada je posrijedi ovakav događaj na svjetskoj razini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stoga je ljude u Arboni interesiralo što svijet i Hrvatska najviše pretražuju tijekom SP-a, kolike su razlike u samom pretraživanju i koliko je Hrvatska dobila na popularnosti.

Za analizu su upotrebljavali dobro znani Google Trends.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Google Trends - izvor trendova pretraživanja ključnih riječi 

Google Trends je zapravo alat koji omogućuje usporedbu popularnosti u pretraživanju pojmova i ključnih riječi. Uz niz različitih značajki, Google Trends omoguće uvid u najnovije trendove pretraživanja kao i u njihova pretraživanja tijekom različitih vremenskih razdoblja. 

Statistike u online pretraživanju - TEMA: Nogometno prvenstvo

Na internetu se svako malo događaju zanimljive stvari. Uz malo truda smo u Google Trendsu uspjeli pronaći podatke vezane isključivo za Svjetsko prvenstvo i to unatrag godinu dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Arbona.hr

Gornji graf prikazuje interes za Svjetskim nogometnim prvenstvom unatrag godinu dana.  Vidimo da je od listopada do prosinca bio veliki porast pretraživanja za Svjetsko nogometno prvenstvo 2018.  

Nekima nije bilo jasno zbog čega tako veliki “boom”, no tada su nam naši veliki poznavatelji nogometa i sam Google objasnili zašto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, od listopada pa sve do 1. prosinca trajale su kvalifikacije za Svjetsko nogometno prvenstvo 2018. pa je upravo iz tog razloga nastala tolika halabuka.

8.10-14.10.2017. - u prosjeku 100 pretraživanja

Tekst se nastavlja ispod oglasa

26.11.- 2.12.2017. - u prosjeku 88 pretraživanja

29.4. -4.5.2018 - u prosjeku 43 pretraživanja

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Graf ispod prikazuje popularnost u pretraživanju Svjetskog prvenstva na području Hrvatske.

Image
Foto: Arbona.hr

Povećanje popularnosti pretraživanja za pojam: gledanje nogometne utakmice

Na samom početku SP-a, 14.6., učestalost pretraživanja za pojam "Gledanje nogometne utakmice" ili kako smo mi to pretraživali "Watch FIFA", na globalnoj je razini bio najviši, zatim se naglo snizio, a sad na početku četvrtfinala ponovno raste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Arbona.hr

Pitanja koja online korisnici najčešće postavljaju u vezi nogometa?

Google je čak izdvojio najčešće postavljena pitanja unatrag 14 dana. Razumljivo je da nismo svi nogometni poznavatelji i da nogomet pratimo samo tijekom Svjetskog prvenstva, pa evo top 10 pitanja koje online korisnici u cijelom svijetu najčešće postavljaju:

Što je offside?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tko je najbolji golman?

Kako postati nogometni sudac?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tko je napadač u nogometu?

Koliko nogometni suci zarađuju?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tko je najbolji napadač?

Koliko je igrača u nogometu?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako postati profesionalni nogometni trener?

Koliko nogometni trener zarađuje?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako postići bolju obranu?

Pretraživanja za Hrvatsku tijekom grupne faze na Svjetskom prvenstvu
Google Trends nam je sve otkrio, pa tako i povećanje popularnosti same Hrvatske tijekom igranja u grupnoj fazi. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Arbona.hr

U grupnoj smo fazi igrali s Nigerijom, Argentinom i Islandom. Iz grafa je vidljivo da smo bili podosta nepopularna nogometna momčad. No kako je vrijeme letjelo i kako smo pobjeđivali iz utakmice u utakmicu, naša se popularnost daleko povećala!

U zadnjih 24 sata od pisanja ovog bloga, omjer pretraživanja za:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatsku iznosio je 39%

Argentinu iznosio je 49%

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Island iznosio je 6 %

Nigeriju iznosio je 6%

Image
Foto: Arbona.hr

Top 10 zemalja koje najčešće pretražuju hrvatsku reprezentaciju u zadnjih 7 dana:

Haiti

Kolumbija

Meksiko

Hrvatska

Bolivija

Peru

Guatemala

Panama

Ekvador

Urugvaj

Image
Foto: Arbona.hr

Svjetskim prvenstvom, raste popularnost Hrvatske na svjetskoj razini
Unutar godine dana popularnost Hrvatske se povećala odmah na početku Svjetskog prvenstva

Image
Foto: Arbona.hr

Zanimljivi su podaci unutar 30 dana u kojima se točno vidi da nam je popularnost bila na najvećoj razini u dane kada smo igrali na Svjetskom prvenstvu. 

Image
Foto: Arbona.hr

Online pretraživanje u svijetu: Luka Modrić

Image
Foto: Arbona.hr

Već dulje vremena popularni Luka Modrić je sa SP-om popularniji nego ikad!

No gledamo li pretraživanja u kraćem vremenskom razdoblju od svega 30-ak dana, Luka Modrić je izuzetno popularan na dane kada zabije gol. Kako i kod nas, tako i u svijetu.

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo

Još iz rubrike