Duster u toj transformaciji ima veliku ulogu o kojoj dovoljno govore i brojke od skoro milijun prodanih jedinica u manje od tri godine pod značkom Dacije i Renaulta. Samo pod Dacijinim logom Duster je prodan u 450 tisuća jedinica, a u Francuskoj je lani bio među deset najprodavanijih automobila što se dalo primjetiti na testnim vožnjama redizajniranog modela održanima u okolici Marseilla.
Brdski putovi koji vode kroz vinograde, maslinike i polja lavande prirodni su okoliš za Dustera. Lagana off road vožnja pred kraj 200-kilometarske rute bila je tek uvertira za ono pravo, posebno pripremljeni poligon na kojem smo imali priliku isprobati baš sve što može ovaj kompaktni terenac. U nekim trenucima smo znali pomisliti da je to pred nama nemoguća misija a nakon prolaska preko ili kroz prepreku bilo nam je jasno da čak nisu ni iskorištene sve njegove mogućnosti.
U osnovi, Duster je na prvi pogled ostao jednak. Naravno, odmah uočimo novu masku motora i novooblikovana prednja svjetla, dok je straga obnova stala na novim svjetlima, drugačijom naljepnici 4WD te reljefnom logu Dacije.
Ne prevelike izmjene objasnili su nam činjenicom da je oblik vozila uspješan, pogođen i da nije imalo mnogo smisla dirati u njega. No, iznutra je stvar drugačija, malo toga je ostalo isto. Spontani osmjeh na licu po ulasku u putničku kabinu kaže kako smo bili oduševljeni. Dobro, tu nećemo očekivati drvene umetke, supermekanu plastiku ili neke mogućnosti individualizacije, no vidljiv je veliki vizualni, funkcionalni i kvalitativni napredak.
Nova prednja sjedala znatno su ugodnija od dosadašnjih a najveća novost je potpuno nova prednja armatura, obrubljena s dva uspravna elementa, na čijem vrhu je sad i praktični otvoreni pretinac. Još jedan otvoreni je sad i ispred suvozača a novi dizajn omogućio je i u Dusteru ugradnju sustava Media Nav.
Pored toga, ima i mnogo nove, korisne opreme, među kojom su regulator i ograničivač brzine, stražnji senzori za parkiranje (u nekim izvedbama), automatsko zaključavanje u vožnji i (konačno) prikaz vanjske temperature. Serijski se ugrađuju i ESP kao i četiri zračna jastuka.
Prtljažnik je u verziji 4X2 povećan na 475 litara i dobio je tvrdu policu umjesto nespretne meke rolete. Red je spomenuti i da se vrlo uspješno poradilo na zvučnoj izolaciji kabine od buke ceste, motora i vjetra, i to je spretno izbalansirano kako ne bi sa sobom donijelo povećanje mase. Razina buke na 130 km/h u novom modelu odgovara onoj pri 90 km/h u kabini prošlog modela.
Kod motora novost je 1.2 litreni turbobenzinac oznake TCe 125. Ima sve prednosti Renaultova opsežnog programa smanjenja obujma. Krase ga vozna svojstva 1,8- litrenog atmosferskog motora u 1,2-litrenom formatu koji omogućuje znatno manju potrošnju goriva. Snage od 125 KS i s 205 Nm okretnog momenta troši umjerenih 6,1 litru u prosjeku.
Ovaj motor je dostupan uz pogon 4X2 i uz njega se isporučuje ručni šeststupanjski mjenjač. U ponudi je i dalje osnovni 1.6 litreni atmoferski benzinski motor od 105 KS, i to u verzijama s prednjim i integralnim pogonom. Tu je novost u vidu verzije s tvornički ugrađenim LPG sustavom kao ekonomične alternative dizelu.
Mješovita potrošnja 1,6-litrenog 16v benzinsko-plinskog motora od 105 KS iznosi 7,2 l/100 km za benzin i 9,0 l/100 km za plin.
Kod dizela i dalje je riječ o 1.5 litrenom dCi motoru s 90, odnosno 110 KS. Snažniji motor dostupan je i u verziji s 4X4 pogonom a najveća novost je serijska ugradnja ručnog šeststupanjskog mjenjača i uz slabiji motor. Tu je i prekidač za Eco mode, a u nekim inačicama i indikator promjene stupnja prijenosa kako bi se postigla što bolja učinkovitost.
Uz četiri milijuna probnih kilometara koliko je prešao Duster prve generacije, novi Duster prevalio je dodatnih 1 600 000 km pokusnih vožnji. Postavke motora iskušane su na visinskim ispitivanjima kako bi se provjerilo kako se motor ponaša ovisno o sastavu zraka.
Svi su Dusterovi sustavi bili podvrgnuti ispitivanjima koja oponašaju trogodišnju uporabu u stvarnom životu, primjerice vrata i prozori bili su otvarani i zatvarani, sjedala i retrovizori namještani, truba uključivana itd. Stoga ne čudi da je jamstvo tri godine ili 100 tisuća kilometara. Pored toga, u anketi Car360° agencije za istraživanje tržišta TNS Sofres koja je obuhvatila više od 3100 kupaca, Dacia je bila na prvom mjestu prema troškovima posjedovanja.
Novi Duster u Hrvatsku stiže koncem ovog mjeseca a neslužbeno doznajemo još jednu sjajnu stvar. Uz sve ove izmjene, cijena će porasti minimalno, za manje od tisuću kuna.