Španjolska mušica /

Nova generacija Leona Cupre

Image
Foto: seat

Seat je najavio novu, treću generaciju sportske izvedenice kompaktnog Leona, s oznakom Cupra. Dostupan je u dvije karoserijske izvedenice dok jači motor razvija čak 280 KS.

13.1.2014.
10:12
seat
VOYO logo

U novom izdanju Leon Cupra je po svemu daleko ispred svojih prethodnika, a koji su također bili jaki igrači u klasi sportskih kompakata. Naravno, izvana je odmah jasno kako nije riječ o običnom Leonu. Prednji kraj s velikim otvorima za usis zraka i potpunim LED prednjim svjetlima ostavlja dojam snage, kao i stražnji kraj s efektom difuzora i dvjema ovalnim ispušnim cijevima. Aluminijski naplatci su posebno dizajnirani za Cupru, dok crvene kočione čeljusti te zatamnjena bočna stakla i stražnje staklo naglašavaju njegovu individualnost.

Iznutra odmah primjećujemo sportsko kolo upravljača dopunjeno tipkama za prebacivanje stupnjeva prijenosa za opcijski DSG mjenjač, kao i vrhunska sportska sjedala od tamnosive Alcantara kože s bijelim šavovima. Dostupne su i crne potpuno kožne presvlake, također s bijelim šavovima. Za dobro bočno držanje postoje opcijska još više sportska sjedala. Papučice i ulazni pragovi su aluminijski.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: seat

Iznutra odmah primjećujemo sportsko kolo upravljača dopunjeno tipkama za prebacivanje stupnjeva prijenosa za opcijski DSG mjenjač, kao i vrhunska sportska sjedala od tamnosive Alcantara kože s bijelim šavovima. Dostupne su i crne potpuno kožne presvlake, također s bijelim šavovima.

Snažnija Cupra vizualno se razlikuje po svojim 19 inčnim kotačima, aerodinamičnom paketu sa spojlerom na stražnjem rubu krova, i crnim kućištima vanjskih osvrtnih zrcala. Elementi opreme u kokpitu ove vrhunske sportske varijante sjajne su crne boje ili alternativno klasično kromirani. Od samog početka biti će u ponudi u verzijama s tri i pet vrata.

Cupru pokreće 2.0 TSI motor s dvostrukim ubrizgavanjem i varijabilnim pomicanjem bregastog vratila. Ovisno o verziji razvija snagu od 195 kW/265 KS ili 206 kW / 280 KS. Adaptivna  regulacija voznog postroja DCC, blokada diferencijala, progresivno upravljanje, profil vožnje Cupra i standardna potpuna LED prednja svjetla dodatni su primjeri vrhunske tehnologije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Model Cupra 280 s opcijskim DSG mjenjačem ubrzava do „stotke“ za samo 5,7 sekundi, a s ručnim mjenjačem (Leon SC) mu za to treba 5,8 sekundi. Limitirana maksimalna brzina od 250 km/h se podrazumijeva. Maksimalni zakretni moment od 350 Nm  u širokom rasponu od  1750 do 5300 o/min jamči impresivnu vuču u svim situacijama. Cupra sa 195 kW / 265 KS i maksimalnim zakretnim momentom od 350 Nm tek je neznatno sporija. Njezino vrijeme  ubrzanja je 5,9 sekundi s ručnim mjenjačem i 5,8 sekundi s DSG mjenjačem (Leon SC).

Image
Foto: seat

Snažnija Cupra vizualno se razlikuje po svojim 19 inčnim kotačima, aerodinamičnom paketu sa spojlerom na stražnjem rubu krova, i crnim kućištima vanjskih osvrtnih zrcala.

Usprkos snazi,  iznenađujuće je štedljiv. Prosječna potrošnja goriva za obje varijante snage iznosi samo 6,4 litre s DSG mjenjačem (Leon 5D: 6,6) i 6,6 litara s ručnim mjenjačem. Iz toga proizlaze vrijednosti CO-emisije od samo 149 i 154 grama, a u usporedbi s prethodnikom to znači smanjenje emisija za 41 gram.

Inžinjeri su se naradili. Usprkos znatnom povećanju opreme, nova generacija teži 55 kilograma manje od svog prethodnika. Nova generacija adaptivne regulacije voznog postroja DCC razvijena posebno za ovaj model još je osjetljivija i ima bolju povratnu reakciju, prilagođavajući karakteristike voznog postroja prevladavajućim uvjetima vožnje u milisekundi. Isto se odnosi na preferencije vozača – profil vožnje Cupra omogućuje veliki raspon individualizacije stila vožnje.

Image
Foto: seat

S novim modelom Cupre priča o uspjehu ovog modela se diže na sljedeću razinu, pogotovo što po prvi puta dolazi kao Leon s troja vrata. Premijerno ćemo ga vidjeti na salonu automobila u Ženevi početkom ožujka.

Nova blokada diferencijala prednje osovine znatno poboljšava vuču i upravljanje. Sustav koristi višelamelni paket koji se navodi hidraulički, a kontrolira elektronički. Maksimalna sila blokiranja je 1600 Nm, a u ekstremnim slučajevima 100 % pogona se može prenijeti na jedan kotač. Blokada diferencijala je integrirana u sve sustave upravljanja poput ESP i EDS sustava. Ona ne samo da poboljšava vuču, nego eliminira i upravljanje zakretnim momentom. A k tome njezina osjetljiva regulacija nema negativnog utjecaja na osjećaj upravljanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S novim modelom Cupre priča o uspjehu ovog modela se diže na sljedeću razinu, pogotovo što po prvi puta dolazi kao Leon s troja vrata. Premijerno ćemo ga vidjeti na salonu automobila u Ženevi početkom ožujka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo