PODIZANJE LETVICE /

Mercedes predstavio treću generaciju popularnog Vita!

Image
Foto: Mercedes

Mercedes je u Berlinu predstavio treću generaciju popularnog Vita. Odmah po početku prodaje, nakon IAA u Hannoveru, nudit će se kao klasični van, Vito Mixto i putnički Vito Tourer.

3.8.2014.
21:14
Mercedes
VOYO logo

Cilj je poznat, primat u klasi vanova ukupne dozvoljene mase od  2.5 do 3.2 tone. Iako rekordne velike nosivosti,  cijena i troškovi održavanja su neočekivano niski. U Njemačkoj Vito 109 CDI furgon počinje od 17 990 € (bez PDV), dok se cijene za Hrvatsku još čekaju.

Nudit će se s tri karoserijske verzije. Klasični van je i kod nas vrlo popularan, zatim je tu Vito Mixto koji kombinira prednosti putničkog i teretnog vozila, ima dva reda sjedala i teretni prostor. Posebno je zanimljiv Vito Tourer s kojim Mercedes ide korak dalje od prethodnika. Nudi se u verzijama Vito Tourer BASE, Vito Tourer PRO dok je najluksuzniji model Vito Tourer SELECT. Namjera je da ove tri verzije mogu pokriti sve vrste putničkog prijevoza, od gradilišta pa do hotela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Elegantan vanjski dizajn ne skriva trud oko aerodinamike. Tako je koeficijent otpora zraka vrlo nizak, 0.32, što u konačnici rezultira nižom potrošnjom.

Kokpit je potpuno novi i u ovoj generaciji nije niti sličan onome u V klasi. No, ono što im je zajedničko je ergonomija i funkcionalnost te onaj poznati dojam kvalitete. Sjedala su poboljšana a prostora ima više nego ranije. Pri razvoju je posebna pažnja posvećena konceptu smještaja stvari u kabini jer je Vito mnogim vozačima ured i životni prostor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Mercedes

Mercedes Vito

Vito panel van po prvi puta u ovoj klasi donosi mogućnost izbora prednjeg, stražnjeg ili 4X4 pogona a nosivost od 1369 kg je rekordna u klasi. Logika je jasna: lake verzije koristit će prednji pogon jer kad je prazan ili s lakim teretom trakcija je bolja sprijeda. Ujedno, to je i razlog povoljnoj baznoj cijeni.

Stražnji pogon koristit će se u verzijama koje uključuju teže terete, vuču prikolice i uopće situacije u kojima su potrebne snažne dinamične vozne karakteristike.

Opcijski pogon na sva četiri kotača dobro će doći u uvjetima kad se traži dobra trakcija ili na nepopločenim ili lošim cestama. Zbog novog integralnog dizajna pogonskog sustava Vito 4x4 je iste visine kao i ostale verzije.

Ponuda motora je, očekivano, bogata. Za Vito s prednjim pogonom nudi se poprečno postavljeni 1.6 litreni turbodizel obujma 1,6 litara, dostupan u dvije verzije: Vito 109 CDI (65 kW/88 KS) i Vito 111 CDI (84 kW/114 KS).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Verzije sa stražnjim pogonom pokreće 2.15-litreni četverocilindraš u tri snage: Vito 114 CDI (100 kW/136 KS), Vito 116 CDI (120 kW/163 KS), i Vito 119 BlueTEC sa 140 kW (190 KS) koji je ujedno i prvi Euro 6 motor u klasi. Uz motore se isporučuje ručni šeststupanjski mjenjač. Automatski mjenjač 7G-TRONIC PLUS s pretvaračem momenta je opcija u 114 CDI i 116 CDI te standard u verziji 119 BlueTEC i Vitu 4x4.

Svi tehnički elementi Vita su temeljito modernizirani kako bi se postigla što bolja učinkovitost tako da je potrošnja u prosjeku za 20 posto manja nego u modelu na odlasku. Posebno je ekonomična izvedba BlueEfficiency. Riječ je o paketu dostupnome na modelima sa stražnjim pogonom dok je standard na putničkim verzijama s automatskim mjenjačem i najsnažnijim motorom.  Brojka s kojom se u Mercedesu hvale kaže kako je Vito 116 CDI BlueEfficiency u teretnoj izvedbi trošio svega 5.7 litara goriva.  per 100 kilometres for the Vito 116 CDI BlueEfficiency and truck registration is unmatched in this vehicle category.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Mercedes

Mercedes Vito

Neovisno o izvedbi motora produženi su servisni intervali. Sad su svake dvije godine ili 40.000 km.

Ovjes je također detaljno dorađen, velika novost je elektromehanički servouređaj. Kao opcija za Mixto, a standard na Toureru nudi se komforni ovjes s manje napetim oprugama i osjetljivijom kontrolom amortizera. Za sigurno zaustavljanje brinu se disk kočnice na svim kotačima te adaptivni ESP kao dio serijske opreme.

Kao opcija nudi se Intelligent Light System (ILS), alternativa standardnim halogenim svjetlima. U tehnologiji LED su žmigavci, dnevna svjetla, oborena i duga svjetla s funkcijom osvjetljavanja zavoja. Ovisno o brzini, svjetla se prilagođavaju vožnji na autoputu ili običnoj cesti mijenjanjem načina distribucije svjetlosnog snopa.

U ponudi su dva međuosovinska razmaka, tri duljine i četiri različite nosivosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi Vito je u svim verzijama za 140 mm dulji od prethodnika, najviše zbog poduljenog „nosa“ kako bi se adekvatnije zaštitili pješaci. Tako su duljine 4895 mm, 5140 mm i 5370 mm. dok je najveća visina 1910 mm.

Zrahvaljujući novom prednjem pogonu u kombinaciji s kompaktnim dizelskim motorom, Vito furgon srednje dužine sa standardnom opremom teži svega 1761 kg. Kao rezultat toga, čak i Vito s dopuštenom masom vozila od 3,05 t postiže vrlo impresivnu nosivost od 1289 kg. Međutim, prvak nosivosti prvak je model s pogonom na stražnje kotače, koja ima dopuštenu masa vozila od 3,2 t i nosivost od 1369 kg.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po svemu predstavljenome, jasno je kako novi Vito postavlja nove standarde za cijelu grupu srednje velikih kombija. Na našem tržištu očekuje se u mjesecu studenome.

Image
Foto: Mercedes

Mercedes Vito

Vito panel van je jedini van u klasi koji kao dio standardne opreme već daje dva prednja zračna jastuka i podsjetnik za sigurnosni pojas.Vito Tourer PRO i Vito Tourer SELECT dolaze dodatno s prednjim bočnim zračnim jastucima i zračnim zavjesama. Po prvi puta u Toureru se nudi mogućnost ugradnje zračnih zavjesa i u stražnjem dijelu. Dio opreme je i Attention Assist, sustav koji na osnovu više parametara donosi zaključak o vozačevom stanju, jeli umoram i može li dalje voziti. Po prvi put u ovoj klasi tu je i Crosswind Assist koji neutralizira djelovanje bočnog vjetra na smjer vožnje.  Po želji, uz doplatu se mogu ugraditi Active Parking Assist, upozorenje na premali razmak, Blind Spot Assist kao i Lane Keeping Assist.

gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo