Od početka iduće godine visina posebne naknade za okoliš, koju će prilikom registracije plaćati vozači osobnih automobila, ovisit će o tome kolika je emisija ispušnih plinova te broj prijeđenih kilometara njihova automobila.
Odlučila je tako danas Vlada, donoseći uredbu o jediničnim naknadama, korektivnim koeficijentima i pobližim kriterijima i mjerilima za utvrđivanje posebne naknade za okoliš na vozila na motorni pogon.
Projekt Kupari: 'Prethodne vlade nisu htjele, znale ili im se nije dalo'
Posebna naknada za osobne automobile, naime, izračunavat će se kao umnožak osnovne naknade za pojedini automobil koja ovisi o broju prijeđenih kilometara godišnje te korektivnog koeficijenta, koji ovisi o emisijskom razredu vozila (ovisan je o tehnološkoj generaciji motora), o radnom obujmu (volumenu) motora te o vrsti goriva. Za automobile s manjom emisijom onečišćujućih tvari i manje prijeđenih kilometara godišnje vozači će tako plaćati manju naknadu.
Ministar zaštite okoliša Mihael Zmajlović ističe kako će sada način plaćanja biti pravedniji, jer se temelji na principu "tko više onečišćuje - više plaća". "Prema preliminarnim izračunima, 52 posto građana će prilikom registracije plaćati manju naknadu nego sada", procjenjuje Zmajlović.
Ova uredba odnosi se na osobna vozila i dio je mjera kojima potičemo čisti transport u Hrvatskoj i nastojimo podići svijest građana da se korištenjem ekološki prihvatljivijih automobila može utjecati na kvalitetu zraka u gradovima, zaključio je ministar zaštite okoliša.