Vrijeme nezgrapnih, četvrtastih i kutijastih karavana odavno je prošlo, ali treba biti iskren pa kazati kako atraktivnih primjeraka kao što je Peugeotov SW do sada na tržištu nije bilo previše.
Dakle, na osnovnu inačicu nije bilo onog uobičajenog kalemljenja povećanog sanduka straga. Karavan je u odnosu na klasičnu peterovratnu verziju dobio povećan međuosovinski razmak, i to za punih 11 centimetara. Zbog toga nije profitirao samo unutrašnji prostor i prtljažnik, već je pri tom sjajno zamaskirano i povećanje stražnjeg prevjesa za puna 22 centimetra koje se gotovo i ne primjećuje.
Nedostatak prostora na stražnjoj klupi što je slučaj kod obične 308-ice, ovdje je eliminiran, a prtljažnik je obujma 660 litara koji se može povećati do čak 1775 litara. U slučaju da se straga nalazi rezervni kotač smanjenih dimenzija, a ne kit za krpanje, te brojke valja umanjiti za 47 litara.
Peugeot 308
Međutim, i tada će prtljažnik SW-a moći zaprimiti respektabilnu količinu tereta. Dodatni plus prtljažnika ovog karavana je pravilan oblik s ravnim bočnim stranicama uz izuzetno nizak utovarni prag.
Brzim i jednostavnim preklapanjem stražnje klupe uz pomoć sustava Magic Flat dobiva se ravna podnica i povećava obujam prtljažnika na spomenutih 1775 litara.
Lakši je od prethodnika čitavih 140 kilograma, tako da je s jednakim motorima i razinama opreme u odnosu na konkurenciju najlakši u segmentu. Unutrašnjost karavana napravljena je po uzoru na hatchback verziju 308-ice, što znači da ima i-Cocpit čije su glavne odlike upravljač manjih dimenzija, instrument-ploča spuštena u visinu očiju, 9,7-inčni zaslon osjetljiv na dodir i povišena središnja konzola.
Takav raspored omogućuje da vozačeva pozornost bude usmjerena na gornji dio instrumentne ploče tako da bez podizanja pogleda prati stanje na cesti. Veliki zaslon objedinjuje mnogobrojne komande. Omogućuje upravljanje klimatizacijskim uređajem, sustavima za pomoć u vožnji, multimedijom, navigacijom, telefoniranjem i postavkama automobila. Sedam ikona za izravan pristup komandama čine rukovanje s dodirnim ekranom vrlo jednostavnim.
Paket opreme Allure udobnost podiže na još višu razinu zahvaljujući detaljima kao što su električna parkirna kočnica, prednji i stražnji parkirni senzori, sportska prednja sjedala, diodna prednja svjetla...
Peugeot 308
Automatska dvozonska klima, hill assist, senzori za kišu i svjetla, tempomat s limitatorom dio su srednjeg paketa.
Testni automobil sa 1.6-litrenim HDi agregatom, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i najbogatijim paketom Allure, ali bez dodatne opreme košta 22.750 eura. Međutim, kako je imao puno dodatne opreme, cijena mu je skočila na 25.945 eura (panoramski krov, paket sustava za pomoć u vožnji, park assist, sustav nadzora mrtvog kuta, navigacija, smanjeni rezervni kotač...).
Odličan turbodizelaš
Osim što oduševljava prostranošću, udobnošću i velikim prtljažnikom 308-ica je opremljena najmodernijim agregatima, pri čemu smo na testu imali 1.6-litreni e-HDi turbodizelaš sa 115 KS i okretnim momentom od 270 Nm dostupnim pri 1750 okretaja. Na dugom putovanju od Splita do Pariza i nazad, nakon prijeđenih 3500 kilometara putno računalo je pokazalo prosječnu potrošnju od samo 5,9 l/100 km.
Dizelski agregat sa 115 KS pokazao se dostatnim za sve zadatke u svakodnevnoj uporabi, te u kombinaciji sa šesterostupanjskim mjenjačem pokazuje zavidnu elastičnost, ali i štedljivost u svim uvjetima vožnje. Do punog izražaja dolazi i šesti stupanj prijenosa na mjenjaču kada se vozi autocestom.