Vozili smo Toyota Aygo i Yaris /

Gradski borci stigli u Hrvatsku

Image
Foto: Mato Pavličević

Nedugo nakon međunarodnih predstavljanja održanih u Rotterdamu i Dusseldorfu dva najnovija Toyotina gradska borca stigla u i na hrvatsko tržište

7.9.2014.
14:39
Mato Pavličević
VOYO logo

Zanimljivi automobili, zanimljiva i sama prezentacija. Domaćin je bio nitko drugi do Keiji Ide, veleposlanik Japana u Republici Hrvatskoj, ugostio je novinare i direktora Toyote Adria Akira Kimuru u svojoj zagrebačkoj rezidenciji. Ugodno smo bili iznenađeni njegovim poznavanjem automobilskog tržišta i modela, veseo, vedar i nasmijan pokazao se kao sjajan sugovornik.

A vozila koja smo parkirali u njegovom dvorištu bila su šarolika i šarena. Sve verzije neobičnog gradskog Ayga i većina modela i boja Yarisa učinile su ovaj događaj još posebnijim.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad govorimo o Aygu, podsjetimo se kako je to jedan od najdugovječnijih automobila na tržištu, prva generacija je lansirana još 2005. godine. Od početnih devet, došlo se na današnjih 20 konkurenata koji su u međuvremenu ponudili i nešto više. Stoga su dizajneri napravili vizualno odvažan automobil dok su se inženjeri potrudili da pogonski sklop i sama vožnja pruže pregršt zadovoljstva. Jer, s obzirom da je ciljna skupina kupaca mlađa populacija, automobil mora u osnovi biti zabavan. U odnosu na prethodnika je narastao za samo 25 mm a radijus okretanja od samo 4,8 metara omogućava mu da lako nađe parking u urbanim sredinama. Kapacitet prtljažnika je povećan za 29 litara na konačnih 168 l, a redizajnirana peta vrata omogućavaju lakši utovar. Prednji kraj je koncipiran tako da dominira “X” forma koja mu daje jedinstvenu pojavu.

Image
Foto: Mato Pavličević

Toyota

Na stražnjoj strani naglasak je stavljen na trapezoidalan donji dio stražnjeg odbojnika uz bolji pogled unatrag.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slično kao kod vanjskog dizajna tako je i u unutrašnjosti primijenjeno načelo kombiniranja oblika i grafičkog naglašavanja linija uz korištenje trapezoidalnih oblika. 

Tri su osnovna paketa opreme: X, X-Play i X-Wawe uz tri specijalne edicije po dva paketa unutrašnje i vanjske opreme.Kupci će, pored toga, biti u mogućnosti personalizirati svoj novi Aygo šarolikim izborom dodatnih elemenata.

Za pogon se brine temeljito dotjerani trocilindrični 1,0 litreni VVT-i motor sa 68 KS uz Start&Stop sustav. Življi je od prethodnika dok Toyota deklarira potrošnju od 3,8 litara što treba zahvaliti i optimiziranoj aerodinamici.

Cijene Ayga se kreću od 67.800 kuna naviše.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novo lice Yarisa 

Temeljito osvježeni Yaris pripadnik je najvećeg auto segmenta u Europi, B segmenta, gdje se godišnje proda 3.700.000 jedinica uz prognozu daljnjeg rasta u dolazećim godinama.  Drugim riječima, brand koji želi stvoriti solidnu osnovu na Europskom volumenskom marketu  mora zadržati snažno prisustvo u B-segmentu.

Tako su promjene obuhvatile sve bitne cjeline automobila; vanjštinu, interijer, podvozje i motore. S pozicije dizajna vanjski dizajn i izvedba interijera su bile područja u kojima su napravljena značajna poboljšanja. S tehničke strane cilj je bio poboljšati vozna svojstva novog Yarisa pri tome smanjujući buku u putničkoj kabini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radeći na tim područjima, Toyota je novi Yaris predstavila kao snažniji proizvod od prethodnika, ponudila veću raznolikost u izboru za kupce i, naravno, proširila bazu kupaca kojima će biti opcija u izboru novog vozila. S budžetom od 85 milijuna €. ovaj projekt je daleko iznad onoga što se inače podrazumijeva pod “minor change” odnosno manje promjene.

Image

Toyota

Kao što smo mogli vidjeti, odustalo se od toga da već na prvi pogled razlikujemo hibridni od konvencionalnog Yarisa. Od sada je razlika primjetna u suptilnim detaljima koji su tu zato da pojačaju specifičan karakter svake pogonske varijante. Velika su sredstva, vrijeme i konačno budžet utrošeni na osjećaj kvalitete unutrašnjosti. Iznutra, naizgled isti, no pomnijim pregledom uviđamo posve novi i praktičniji interijer s na dodir mekšim i ugodnijim materijalima.Toyota je zadržala logičnu strukturu nivoa opreme, uključujući tu početni, srednji i visoki nivo opreme. Kod modela s konvencionalnim pogonom su dodana dva nova stupnja opreme SOL+ i Lounge.

Oni su zamišljeni da modelu Yaris dodaju raznolikost i prošire mogućnosti personalizacije.  Ponuda pogona je ista kao i prije, kupci mogu birati između dva benzinska agregata (1.0 i 1,33), jednog diesela (1.4 D-4D) i Hibrida. Motor 1.0 i hibridna verzija su doživjeli značajne promjene. Manji 1.0-litarski benzinac je u potpunosti redizajniran, i unaprijeđen je na isti način kao i u NG Aygu. Yaris s ovim benzinskim motorom troši 4,1 l/100 km i emitira 95 g CO2/km.

Kod hibrida je poboljšana efikasnost HSD sustava tako da je potrošnja 3.3 l/100 km uz emisiju CO2 od 75 g/km. Moguće je, prema količini promjena, reći da Toyota ima velike ambicije s Yarisom.  Cijene benzinskih verzija se kreću od 79,900 kn, dizeli startaju od 101,900 dok za hibrid treba izbrojati od 120.900 kn naviše.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo