Deset godina truda /

Chevrolet odlazi iz Europe

Image
Foto: chevrolet

Nakon nešto više od deset godina od „rebrandinga“ Daewoo automobila u Chevrolet, General Motors je objavio kako će do kraja 2015. godine dovršiti proces povlačenja s tržišta Starog kontinenta.

12.12.2013.
20:00
chevrolet
VOYO logo

Nakon što je to početkom ove godine napravio japanski Daihatsu, Chevrolet je drugi brand koji se povlači iz Europe. Prema riječima vodećih ljudi GM-a ovo je pokušaj reorganizacije aktivnosti te tvrtke s fokusom na jačanje Opela i Wauxhalla. Najveći dio posla povlačenja brenda obaviti će se do konca ove i u prvoj polovici sljedeće godine.

Chevrolet više neće biti sve prisutan na tržištu sa svojim modelima proizvedenim u Koreji, već će pod tim brandom ostati samo američki modeli Corvette i Camaro. Pored toga, u narednim godinama poraditi će se na jačanju Cadillaca na Starom kontinentu. Prema najavama, neće se povući s ruskog tržišta na kojem su peti najprodavaniji brand.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: chevrolet

Chevroletova godišnja prodaja u Europi relativno je niska, s oko 200,000 jedinica godišnje, od čega je većina malih vozila, Spark i Aveo.

GM Daewoo je u prošloj godini u Europu izvezao 186,000 vozila što je oko 20 posto produkcije. U listopadu ove godine prodaja je na tržištima EU i EFTA pala za 17 posto, tj. na skromnih 1.2 posto tržišta, a Opel i sestrinski Vauxhall su  druge strane zbilježili porast od tri posto, 718,829 jedinica uz tržišni udio od 6.7 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: chevrolet

Gašenjem jednog brenda neće biti oduševljeni trgovci. U Europi je oko 1900 dilera s kojima se pokušava pronaći rješenje na obostrano zadovoljstvo. Polovica od tih dilera ujedno prodaju i Opel.

I povlačenje ima svoju cijenu, očekuje se da će GM to koštati između 700 milijuna i jedne milijarde dolara. 

 Izravni konkurenti iz Koreje, Hyundai i Daewoo, europska Škoda, pa čak i Dacija presudili su priči o povratku Chevroleta u Europu a u tvrdnje iz GM-a kako s ovim manevrom žele izbjeći koliziju sve boljih Chevroleta s Opelom čisto sumnjamo, jer njihova publika nikad nije bila ista.

Problematični CO2

Nakon uvođenja novih trošarina na našem tržištu Chevroleti su, zbog relativno visoke emisije CO2 u ispuhu postali cijenom nekonkurentni što im se odrazilo i na prodaju jer je izravna konkurencija postala dostupnija. To se Chevroletu ne događa samo u Hrvatskoj, ta situacija je prenesena i s drugih europskih tržišta na kojima se porezi određuju prema ekološkim tablicama. Uzmimo za primjer limuzinu Malibu i referencu klase, Passat. Malibu s turbodizelom od 160 KS ima za trećinu veću emisiju CO2 od Passata TDI sa 170 KS. Tako je VW u studenome u Njemačkoj prodao 6491 Passat dok je kupca našlo samo 16 Malibua.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo