O TURIZMU IZ PRVE RUKE /

Turistički djelatnici složni:86% smatra da su za jačanje hrvatskog turizma ključni prihod po gostu i razvoj kontinentalnog turizma

Image

Rezultati istraživanja objavljeni su u sklopu projekta Uplift koji nudi besplatnu edukaciju poduzetnicima iz turizma, ugostiteljstva i OPG-ova

6.9.2023.
15:04
VOYO logo

Ljetna turistička sezona je pri samom kraju, a sudeći prema dosad objavljenim rezultatima očekuje nas još jedna rekordna godina. O samoj situaciji u turizmu kao i perspektivi za naredne godine najbolje mogu pričati turistički djelatnici koji su bili ispitanici u Ipsosovom istraživanju provedenom za Mastercardov projekt Uplift, a koje je pokazalo da Ljetna turistička sezona je pri samom kraju, a sudeći prema dosad objavljenim rezultatima očekuje nas još jedna rekordna godina.

Odmah iza toga po važnosti su svrstali dužinu turističke sezone, gastroponudu te ponudu drugih zabavnih sadržaja poput koncerata, festivala i raznih događanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da bi bolji uvjeti za elitni turizam mogli značiti i bolju turističku sliku smatra 66% ispitanih, dok 62% smatra da su za razvoj i održivost turizma važni broj gostiju te broj noćenja. Zanimljivo je da svega 28% ispitanika vjeruje da masovni turizam u Hrvatskoj može donijeti poboljšanje turističkih rezultata.

Image

Optimističan pogled na budućnost

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Turistički djelatnici su u istraživanju bili pitani i da školskim ocjenama, od 1 do 5, ocijene trenutnu turističku situaciju po različitim segmentima. Prema tim rezultatima, njih 62% smatra da je najbolji segment broj noćenja koji je dobio prosječnu ocjenu 3,8. Odmah poslije toga ide broj gostiju, dok je na trećem mjestu gastroponuda kojoj prosječnu ocjenu 3,6 daje 45% ispitanih.

Najlošije ocjenjeni segmenti uspješnosti su dužina turističke sezone i razvoj kontinentalnog turizma što su ujedno i dva segmenta za koje turistički djelatnici vjeruju da imaju najveći potencijal za razvoj.

Na razvoj turizma u narednih pet godina ispitanici gledaju s optimizmom. Najveći napredak, očekivano, ispitanici prognoziraju razvoju kontinentalnog turizma. Njih 62% vjeruje da će u budućnosti turistička ponuda na kontinentu biti bolja nego što je danas. Ispitanici očekuju da će i dužina trajanja turističke sezone biti jedan od segmenata u kojem će se ostvariti značajan boljitak kroz sljedeće godine, baš kao i po pitanju gastroponude.

Zanimljivo, što se tiče ponude dodatnog sadržaja (koncerti, festivali, događanja) 45% ispitanih misli da će biti bolja nego sada, a čak njih 48% vjeruje da će biti podjednaka trenutnoj, odnosno da neće biti nikakvih značajnijih razlika. I u ovom skupu pitanja ispitanici su pokazali kako od masovnog turizma ne očekuju puno, odnosno vjeruju da se on u narednih 5 godina neće značajnije razvijati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ulaganje u znanje – zalog za budućnost

„Mastercardovi podaci pokazuju da je potrošnja turista na iskustva u lipnju ove godine bila za čak 120% veća u odnosu na prepandemijsko razdoblje. U ljetnim mjesecima značajan je bio i porast potrošnje u hotelima u odnosu na razdoblje prije 2019., što se može pravdati i porastom broja turista, ali i inflacijom. U svakom slučaju, broj rezervacija ljudi koji svoje slobodno vrijeme žele provesti u Hrvatskoj raste što daje snažan zamah turističkom sektoru, ali mu se isto tako potrebno prilagođavati“, rekla je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj te dodala: „To potvrđuju i rezultati ovog istraživanja prema kojima su i turistički djelatnici svjesni potrebe za promjenom. Zbog poprilično jake konkurencije, prepoznavanje želja i potreba naših gostiju je postalo ključno, ali pritom neupitno moramo brinuti i o održivosti jer turist današnjice upravo taj segment nerijetko stavlja na sam vrh liste prioriteta.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako bi mikro, malim i srednjim poduzetnicima u turizmu, ugostiteljstvu i uslužnim djelatnostima omogućio moderni poslovni razvoj, Mastercard je pokrenuo projekt Uplift. Cilj je stvaranje poduzetnika koji kroz obrazovanje dobivaju alate za poslovanje u digitalnom vremenu, zbog čega je u suradnji s Algebrom pokrenuta Uplift akademija. Prijave za treću sezonu jedinstvene edukacije kroz koju je dosad prošlo 72 poduzetnika iz cijele Hrvatske su trenutno aktualne, a na natječaj se do 1. listopada 2023. mogu prijaviti mikro, mali i srednji poduzetnici iz turizma, ugostiteljstva i uslužnih djelatnosti kao i vlasnici OPG-ova. Obrazac za prijave je dostupan na uplift.hr, a Mastercard je osigurao 32 stipendije za treću generaciju polaznika. Osim teorijskog znanja, polaznici će imati priliku sudjelovati u mentorskom programu gdje kroz praktičan primjer pod vodstvom Algebrinih mentora rade na konkretnoj realizaciji poslovne ideje, a dodatne informacije o svih 10 modula edukacije se nalaze na uplift.hr. To je ujedno i krovno komunikacijsko mjesto projekta na kojem čitatelji mogu pronaći zanimljive pisane i video intervjue s raznim inspirativnim sugovornicima iz svijeta poduzetništva i ekonomije, kao i tematske članke.

Image

***

O ISTRAŽIVANJU:

Kvantitativno istraživanje o poduzetništvu u Hrvatskoj u svibnju i lipnju 2023. za Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Ipsos, na uzorku od 241 ispitanika (29 ispitanika su predstavnici tvrtki iz područja turizma i ugostiteljstva) koji su osobe koje vode poslovanje tvrtke u mikro, malim i srednjim poduzećima. Metoda: CATI istraživanje (Computer Assisted Telephone Interviewing) ili CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) samoispunjavanje preko online Ipsos platforme.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O PROJEKTU UPLIFT I uplift.hr

Uplift je najveća hrvatska platforma usmjerena razvoju poslovanja mikropoduzetnika te malih i srednjih poduzetnika (MMSP) na čijem radu, znanju i inovativnosti počiva većina hrvatskog gospodarstva. Ova platforma osigurava sve potrebno za razvoj poslovanja: inspiraciju, edukaciju, mentorstvo, promociju te pristup relevantnim informacijama. Uplift je osmislio i realizirao Mastercard kao korak prema stvarnom utjecaju i aktivnom iskazivanju odgovornosti prema društvu. Partneri projekta su Algebra i Hrvatska gospodarska komora, a u stvaranju sadržaja sudjeluju i uspješni poduzetnici i konzultanti te drugi partneri iz privatnog i javnog sektora. Kroz multimedijalni sadržaj, pisane i video intervjue, live chatove, ali i tematske članke o digitalizaciji, poduzetništvu i turizmu, Uplift.hr otvara brojna pitanja vezana uz MMSP sektor u Hrvatskoj i želi biti kvalitetan, prepoznat i važan sugovornik u traženju pametnijih, boljih i održivijih odgovora. Pratite nas na Uplift.hr te na Facebooku i Instagramu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O MASTERCARDU:

Mastercard je globalna tehnološka kompanija u platnoj industriji. Naša je misija povezati i osnažiti uključivo, digitalno gospodarstvo koje koristi svima, posvuda čineći transakcije sigurnima, jednostavnima, pametnima i pristupačnima. Koristeći sigurne podatke i mreže, partnerstva i strast, naše inovacije i rješenja pomažu pojedincima, financijskim institucijama, vladama i tvrtkama da ostvare svoj najveći potencijal. Uz povezanost u više od 210 zemalja i teritorija, gradimo održivi svijet koji svima otvara neprocjenjive mogućnosti.

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
"Osjećaj kao iz sna postao stvarnost…" /

Četvrta dobitnica u nagradnoj igri Uhvati 100.000 eura u Cro Casinu

Još iz rubrike
Image
"Osjećaj kao iz sna postao stvarnost…" /

Četvrta dobitnica u nagradnoj igri Uhvati 100.000 eura u Cro Casinu