Dođite na jedinstvenu izložbu u MUO!

Tko je Marija iz Marijine industrije ljepote, nove izložbe Muzeja za umjetnost i obrt, koja je otvarila vrata u utorak, 3. prosinca?

10.12.2013.
11:16
VOYO logo

Otkrijte kako su izgledali čuveni hrvatski kozmetički brandovi od 60-ih do 80-ih godina prošlog stoljeća: Rosal, Irel, Corona, Plidenta, Frilax, Crna mačka, Tabac, Deofen i mnogi drugi.

Muzej za umjetnost i obrt otvorio je vrata jedinstvenoj izložbi hrvatskog dizajna. Marijina industrija ljepote predstavlja zaboravljenu dizajnericu Mariju Kalentić koja je gotovo četvrt stoljeća dizajnirala ambalažu jedne od najstarijih i najpoznatijih hrvatskih kozmetičkihtvrtki – tvornice kozmetičko higijenskih proizvoda Neva. Ova izložba otkriva Mariju Kalentić kao dizajnericu koja je suvereno oblikovala ne samo vizualni identitet Neve i njezinih proizvoda nego i našu svakodnevicu propitkujući fenomen stvaranja kozmetičke industrije u kontekstu percepcije higijene / ljepote / uljepšavanja u Hrvatskoj u razdoblju od početka 60-ih pa sve do sredine 80-ih godina 20.stoljeća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, nakon revolucionarnih i siromašnih poslijeratnih pedesetih, u tadašnjoj državi jača građansko društvo koje sa sobom donosi i promjenu odnosa prema osobnoj potrošnji , modi te ulozi žene u društvu. Tadašnje hrvatsko društvo razapeto je između brojnih smjernica koje uvjetuju specifičan – često i kontradiktoran - odnos prema ovim fenomenima.

To je i vrijeme kada poznata hrvatska kozmetička kompanija Neva, danas članica Atlantic Grupe, stvara neke od svojih čuvenih brandova, poput Rosala, Plidente, Asepsolete, Irela, Frilaxa, Corone, Deofena, Simbija (neki su i danas dijelom našeg životnog okruženja). Istovremeno, Neva ravnopravno surađuje s nekima od najpoznatijih globalnih igrača na kozmetičkom tržištu: s Beiersdorfom, L'Orealom, Odolom, Sara Lee, JuvenaofSwizerland, Helena Rubinstein, Woltz, Rimmel, Mäurer&Wirtz, FarinaGegenueber i drugima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U društvu koje je djela dizajna uglavnom tretiralo s podcjenjivanjem, ambalaža je bila jedan od najranjivijih povijesnih izvora. Ona je stvorena da, nakon što se proizvod proda, bude odbačena. Upravo stoga, izložba poput ove – koja zaokružuje ne samo opus nepravedno zapostavljene dizajnerice, već i povijest jedne tvornice (a kroz nju i čitave grane industrije) od neprocjenjive su vrijednosti za povijest odmaćeg dizajna, zaključuje u prologu izložbe kustosica Koraljka Vlajo.

Izložba Marijina industrija ljepote ostaje otvorenau Muzeju za umjetnost i obrt do 2.veljače 2014. godine.

O Mariji Kalentić:

Biografija: Marija Kalentić (r. 5. srpnja 1930.) diplomirala je na zagrebačkoj Akademiji primjenjenih umjetnosti (1954.), u klasi profesorice Branke Hegedušić kao akademska slikarica tekstilka te je postdiplomski studij nastavila u majstorskoj radionici Krste Hegedušića (surađivala je na opremi knjiga Razgovori ugodni naroda Slovinskoga, A. K. Miošića te Latinske pjesni razlike, I. Đurđevića). U početku karijere radi samostalno, te pretežno dizajnira uzorke za tisak tkanina za Zagrebačku industriju svile, Vunteks, Tvorpam. Od 1962. godine stalno je zaposlena u Nevi na dizajnu ambalaže svih proizvoda i propagandnih materijala. Ujedno projektira Nevine izložbene prostore na Zagrebačkom velesajmu. Dobitnica je trijugoslavenska Oskara za ambalažu (1965. i 1966. godine): za kućni stil ambalaže kozmetičke serije Rosal, 1965.; za bočicu za kremu Rosal, 1965.; za kartonsku kutiju s lončićem za kremu Rosal, 1966. Redovno je sudjelovala na izložbama ULUPUH-a, izlagala je na izložbi Produkt dizajn 2 (1972.). Neva 1978. godine postaje sastavni dio Plive, a M. Kalentić nastavlja raditi kao dizajnerica u OOUR Neva do 1985. godine kada odlazi u mirovinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo