ŽIVITE NA BRAČU ILI HVARU? /

Ovim trikovima možete potaknuti druge da vam vjeruju

Image
Foto: PIXSELL, Ivo Čagalj

Vi znate koliko vam se može vjerovati. I znate koliko ste dobro rame za plakanje. No to koliko vam drugi vjeruju ovisi o mnogo toga, a ponajmanje o vama.

18.9.2015.
6:50
PIXSELL, Ivo Čagalj
VOYO logo

Pokažite suosjećanje kroz isprike

Logično promatrano, nema smisla ispričavati se za stvari na koje niste mogli utjecati. No ako pokazujete suosjećanje zbog čega će vam ljudi automatski vjerovati, pokazalo je istraživanje Sveučilišta Harvard. Mladić je pitao 65-oro potpunih stranaca da mu posude mobitel, na kolodvoru dok je lijevala kiša. Polovici je pristupio uz kurtoaznu ispriku "Baš mi je žao što tako lije" prije nego što je pitao "mogu li posuditi vaš mobitel".

Svega 9 posto ljudi koje je samo pitao za mobitel mu ga je i dalo. Od onih kojima se privo ispričao, mobitel mu je posudilo 47 posto ljudi. Psiholozi su zaključili kako i takva trivijalna isprika slušatelju pokazuje kako govornik s njime suosjeća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odražavate govor tijela

Omiljeni alat kod zavođenja, djeluje i kod pregovora. Ispitanici kojima je rečeno da oponašaju geste pregovarača (poput oslanjanja na lakat, križanja nogu) postigli su dogovor u 67 posto slučajeva, a u kontrolnoj skupini svega 12,5 posto.

Ne plašite se malo osramotiti

U studiji kalifornijskog sveučilišta, ispitanicima su pokazivali snimku studenta kako govori da je položio ispit s maksimalnim brojem bodova. Jedni su gledali snimku na kojoj se malčice zarumenio, a na drugoj je djelovao ponosno na svoj uspjeh.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oni koji su ga vidjeli u sramežljivog, više su mu vjerovali. Psiholozi ističu kako nije posrijedi ma misle kako bi "ponosni" student lagao, nego u tome kako "sramežljivi" djeluje kako se koncentrira na tuđe reakcije a ne na svoj osjećaj, zbog čega mu se automatski više vjeruje.

Živite na Braču

Ili imate miris lavande u stanu. Tijekom igre povjerenja (ispitanici dobiju određeni iznos novca te potom biraju koliko će zadržati, a koliko dati drugima. Sav novac koji se daje se utrostručuje, no ispitanik pojedinačno riskira da ostane bez ičega), oni kojima je puštam miris metvice davali su daleko više novca od neutralne skupine ili one s metvicom. Neurolozi ističu kako je centar za miris smješten blizu centra koji odlučuje o riziku, a lavanda smiruje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo