Ako ove namirnice ne konzumirate dovoljno, vrijeme je za promjene

U posljednje vrijeme puno je istraživanja napravljeno na temu dugovječnijeg života, a nešto što znatno pomaže dužem i zdravijem životu je kvalitetna prehrana.

27.5.2014.
9:39
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Za početak, dvadesetgodišnja studija Sveučilišta u Kaliforniji pokazala je da su zdrav razum, sposobnost zdravog rasuđivanja, upornost i predanost napornom radu samo neke od osobina ljudi koje predviđaju dug život.

Druga je studija pokazala da oni koji spavaju između pet i šest i pol sati žive najduže. Pokazalo se i da manje od pet sati nije dovoljno sna te da je osam sati previše.

Pokazalo se i da određene namirnice mogu produljiti životni vijek, a ove tri su među njima:

Crno vino

Resverаtrol je spoj u crnom vinu koji dolazi iz kože grožđa i daje mu takvu boju. Nedavno su znanstvenici otkrili da resverаtrol povećava aktivnost određenih gena zvanih sirtuini koji štite od bolesti starenja. Naravno, podrazumijeva se da je ključ u umjerenosti ispijanja crnog vina.

Jogurt

Bakterije koje žive u našim crijevima svakodnevno dobivaju nove zahvale u medicinskom svijetu. To je zato jer postoji sofisticiran odnos između crijevne flore i našeg imunološkog sustava. Naime, znanstvenici vjeruju da imunološki sustav 'živi' u našim crijevima. U novim istraživanjima testira se mogu li probiotici povećati životni vijek i tom su prilikom znanstvenici otkrili da su miševi koji su primali bifidobakteriju živjeli duže i zdravije od miševa koji nisu primali probiotik. Kiseli kupus, kefir, lakto-fermentirani kiseli krastavci i miso odličan su izvor probiotika. Da biste bili sigurni da putem jogurta dobivate bifidobakteriju, pogledajte sastav na etiketi.

Trešnje

Polifenoli su molekule koje se nalaze u biljkama i štite ih od UV zračenja i infekcija. Znanstvenicu su otkrili da te molekule također štite i ljude. Studija objavljena u magazinu Journal of Nutrition pokazala je da oni koji su konzumirali 650 miligrama polifenola dnevno žive dulje od onih koju su uzimali manju dozu. Trešnje nude i 1.200 miligrama polifenola po obroku. Ostali bogati izvori polifenola su borovnice s do 700 miligrama polifenola po obroku te patliđan s do 1.500 miligrama po obroku.

Možda će te zanimati

Telegram

Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču
Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču

Izdvojeno

Regionalni portali