rizični čimbenici /

Šest ponašanja koje nas mogu stajati prerane smrti!

Image

Znanstvenici londonskog Imperial Collegea izračunali su da bi eliminacija ili smanjenje šest čimbenika rizika za zdravlje omogućila sprečavanje i odgodu prerane smrti 37 milijuna ljudi.

3.5.2014.
15:50
VOYO logo

Izbjegavanjem konzumacije cigareta, alkohola i preslane hrane do 2025. godine bi se u svijetu moglo izbjeći najmanje 37 milijuna preuranjenih smrti, navodi se u istraživanju objavljenom u subotu.

Znanstvenici londonskog Imperial Collegea izračunali su da bi eliminacija ili smanjenje šest čimbenika rizika za zdravlje omogućila sprečavanje i odgodu prerane smrti 37 milijuna ljudi, prema članku objavljenom u britanskom medicinskom časopisu The Lancet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cilj bi se postigao smanjenjem potrošnje duhana najmanje za trećinu, smanjenjem unosa alkohola za 10 posto, smanjenjem unosa soli za 30 posto, smanjenjem broja oboljelih od povišenog krvnog tlaka za 25 posto i zaustavljenjem porasta broja pretilih ili oboljelih od dijabetesa.

To bi do 2025. omogućilo izbjegavanje prijevremene smrti više od 16 milijuna osoba u dobi od 30 do 70 godina kao i 21 milijun ranijih smrti među starijima od 70 godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najutjecajniji elementi za životni vijek su duhan i visoki tlak koji je bitan čimbenik za kardiovaskularne bolesti i može se tretirati lijekovima, ali i tjelovježbom i smanjenjem konzumacije soli.

Glavni autor istraživanja primarijus Majid Ezzati precizira da bi stanovništvo s niskim i srednjim primanjima imalo najviše koristi od tih nastojanja i u toj skupini 31 milijun bi izbjegao preranu smrt.

Prema tom stručnjaku za zdravlje, prehranu i okoliš zdraviji život omogućio bi nižu smrtnost od kardiovaskularnih bolesti i kroničnih bolesti dišnih puteva, smanjenje broja smrti od raka pluća i želuca i promjenu tendencije smrtnosti povezane s dijabetesom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo