Dr. Tiffany L. Frank, sa Sveučilišta Adelphi na Long Islandu vodila je istraživanje na temu utječe li redoslijed rođenja na sposobnosti koje djeca imaju.
Pokazalo se da su prvorođeni u pravilu intelignetniji - posebno su bolji na području matematike i verbalnih sposobnosti. Mlađa djeca su međutim sklonija imati bolje ocjene u školi i biti društvenija.
Drugi po redu rođenja su se pokazali samostalniji i inventivniji. Dok su najmlađi u obitelji uglavnom bezbrižniji.
Nova studija je uključila 90 parova braće i sestra u srednjoj školi. Prvorođeni su imali najbolje rezultate u matematici i verbalnom izražavanju, a uočeno je i da su nešto skloniji pefekcionizmu.
Mlađa braća i sestre u prosjeku su imala bolje ocjene, otvoreniji su, sentimentalniji i skloniji opraštanju.
Iako istraživanje nije ukazalo na razloge ovih rezultata znanstvenici pretpostavljaju da je veća inteligencija kod prvorođenih posljedica dužeg vremena koje su proveli nasamo s roditeljima - luksuz koji druga djeca uglavnom nemaju.
Mlađa braća i sestre zbog toga možda osjećaju veću želju za natjecanjem što može objasniti bolje ocjene. Osim toga mlađi imaju više vremena promatrati dok se njihova starija braća i sestre suočavaju s novim izazovima što im automatski daje samopouzdanje da i oni mogu prebroditi prepreke.
Prethodni članci:
arti-201008060425006 arti-201006300078006 arti-201003090071006