Ovo su najomiljeniji oblici kontracepcije u Hrvatskoj

Iako korištenje hormonalne kontracepcije u Europskoj uniji i Americi raste, kod nas je koristi samo osam posto žena. Prekinuti snošaj i kondomi najomiljenije su metode.

19.11.2012.
14:54
VOYO logo

Dok u SAD-u i više zemalja zapadne Europe oko 60% žena koristi kontracepciju, kod nas je prilično drugačije. Vodeći stručnjak za kontracepciju u Republici Hrvatskoj prof. dr. sc. Velimir Šimunić za Cybermed je usporedio stavove i kontracepcijske navike u nas i svijetu. U SAD-u su kontracepcijske tablete i sterilizacija najpopularnije metode kontracepcije. Tamo kontracepcijske tablete rabi oko 28% žena. U EU je daleko najpopularnija metoda kontracepcije kontracepcijska tableta, a u Rusiji i Kini unutarmaternični uložak.

U Hrvatskoj manje od 40% parova/žena koristi neku od metoda kontracepcije. Od toga, svega osam posto ih koristi kontracepcijske tablete, 1,5% unutarmaternični uložak i manje od 30% povremeno ili trajnije kondome. U adolescentica je najčešća metoda kontracepcije prekinuti snošaj. Struka bi bila vrlo zadovoljna kad bi kod nas od 15 do 20% mladih žena koristilo kontracepcijske tablete. Glavni razlog odustajanja od tableta je strah od nuspojava, što je po mišljenju dr. Šimunića pretjerano i nepotrebno. Pogrešne obavijesti dolaze od okoline, prijateljica, medija, pa čak i nekih liječnika koji uglavnom ističu negativnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Nažalost, kontracepcijske tablete danas koristi tek osam posto žena reprodukcijske dobi (od 15. do 44. godine). Odavno je utvrđeno da u zemljama u kojima se kontracepcijske tablete koriste manje od 15% raste učestalost neželjenih trudnoća i abortusa (pobačaja). Primjer za to su Rusija, Poljska, Bugarska, Italija pa, nažalost, i Hrvatska. U našoj zemlji istovremeno je porastao broj namjernih pobačaja za 15%', objasnio je dr. Šimunić i dodao: 'Danas svega 11% tinejdžerica koristi hormonsku kontracepciju, što je upola manje od Slovenije i četiri do šest puta manje od uporabe kontracepcijskih tableta na Zapadu.'

Cybermed.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo