Britanski zavod za transplantaciju i londonska PR agencija Engine Group pokrenuli su kampanju #MissingType, u okviru koje se tri znaka kojima se označavaju krvne grupe ukljanjaju iz imena poznatih znamenitosti i brandova.
Cilj je potaknuti što više ljudi širom svijeta da doniraju klub.
Poznate tvrtke, poput Microsofta, Tesca i Googlea, kao i svjetski poznate znamenitosti, poput nizozemskog 'I amsterdam', ili kanadskog 'Toronto', su sve uklonile slova A, B ili O kako bi se širila svijest o potrebi doniranja krvi.
Kampanja traje od 16. do 21. kolovoza i odvija se u 21 državi, a među njima su sjedinjene Države, Australija, Singapur, Kanada, Južnoafrička Republika i Irska.
"Bez A, O i B bili bi smo nigdje!", piše u reklami. "Pomozite ispuniti mjesta koja nedostaju."
Strašan pad broja donacija
Globalna strana kampanje posebno naglašava zastrašujuću statistiku - doniranja krvi širom svijeta pala su skoro 30 posto tijekom posljednjeg desetjeća.
Podaci Svjetske zdravstvene organizacije pokazuju kako samo 33 ljudi od 1.000 doniraju krv u visokorazvijenim zemljama. U srednjerazvijenim državama taj broj pada na oko 12 na svakih 1.000. A situacija je još gora u nerazijenim državama, gdjke samo oko 5 od svakih 1.000 ljudi donira krv.
Oko 74 zemlje prikupe više od 90% svojih zaliha krvi od besplatnih donora.
Poziv za povećanim brojem donacija stiže u vrijeme sve većih ograničavanja doniranja i osoba koje mogu biti donori. Neki su čak za nedostatak donacija okrivili porast popularnosti tetoviranja i međunarodna putovanja, zbog kojih npr. u Sjedinjenim Državama osoba godinu dana ne može donirati krv.
I sve više homoseksualaca protestira jer im zbog istospolnih odnosa zabranjeno donirati krv.