LJUDI ZAISTA VOLE SLIJEDITI STADO: /

Družite li se s ovakvim ljudima, mogli biste preuzeti njihove mane

Image
Foto: Thinkstock, DragonImages

Neki su možda rođeni lijeni, ali znanstvenici su otkrili kako lijenost može biti i zarazna.

31.3.2017.
16:40
Thinkstock, DragonImages
VOYO logo

Ljudi imaju sklonost prilagoditi se onima oko sebe, tako da ako smo okruženi lijenim ljudima i sami ćemo se prestati truditi, piše Daily Mail.

Isto je vrijedilo i za druge dvije karakteristike koje su znanstvenici proučavali - nestrpljivost i razboritost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lijenost se skupo plaća: Pet odvratnih stvari koje nastaju ako posteljinu ne mijenjate redovito

Mjerenje karakternih osobina

Znanstvenici Marie Devaine i Jean Daunizeau izjavili su kako njihova studija samo dodatno potvrđuje već postojeća otkrića da 'ljudi vole slijediti stado', te da nemaju fiksne karakterne osobine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo dvoje psihologa s francuskog Nacionalnog instituta za zdravstvena i medicinska istraživanja proučavali su 56 dobrovoljaca. Postavili su zadatke koji su se odnosili na rizike (kako bi proučili razboritost), uloženi trud (lijenost) te odlaganja (nestrpljivost).

Kako bi izmjerili nestrpljivost, sudionici su morali izabrati između manje isplate koju bi dobili za tri dana ili veće, za koju bi trebali čekati do godinu dana.

Za uloženi trud, morali su zgrabiti uređaj s između 10 i 90% svoje sposobnosti kako bi dobili malu ili veliku nagradu.

Kako bi procijenili razboritost, pitali su sudionike da li bi radije imali 90% šanse da dobiju manju nagradu na lutriji ili manje šanse da dobiju veću isplatu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Thinkstock

Povodili se za drugima

Sudionici su rješavali svaki zadatak više puta. Tijekom procesa bilo bi im rečeno što je prijašnji sudionik odgovorio.

"Otkrili smo kako ljudi uče od drugih lijeno, nestrpljivo, ali i razborito ponašanje", napisali su autori. "Preciznije, pokazali smo da se stav ljudi kreće prema stavovima drugih."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Samo 19% onih koji su promijenili svoj stav bilo je svjesno da su to napravili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo