učinkovitija od napojnice /

Lijepa riječ, osim što otvara željezna vrata, nosi i više sladoleda

Image

Komplimenti se isplate, barem kada je u pitanju brza hrana. Austrijski ekonomisti dokazali su tu tvrdnju pošto su kupili 800 porcija kebaba i 100 kuglica sladoleda

18.8.2017.
8:00
VOYO logo

Znanstvenici sa sveučilišta u Innsbrucku poslali su nekoliko ljudi u restorane brze hrane i kazali im da nekoliko dana naručuju sladolede i kebabe. 

Cilj je bio ustanoviti učinak pohvale i priznanja u interakciji kupca i prodavača.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uputa je bila da na kraju narudžbe izgovore rečenicu: "Vaš je sladoled (ili kebab) najbolji u gradu". 

Na kraju su eksperimenta ustanovili da su narudžbe s pohvalom u prosjeku donijele 10 posto veću količinu sladoleda ili mesa od onih bez pohvale. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slično su pokušali i s ostavljanjem napojnice prodavačima, ali to je donijelo povećanje u količini od samo sedam posto. 

Vodeći autor studije Michael Kirchler kazao je da rezultati studije pokazuju da "postoji tendencija podcjenjivanja nematerijalnih poticaja, poput priznanja i pohvala, i istodobno precjenjivanje materijalnih poticaja". 

Sudionici eksperimenta nisu se zbog njega udebljali. Nakon mjerenja količine, sladoled su dijelili prolaznicima, a kebabe pučkim kuhinjama. 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo