Depresivniji smo zbog Justina Biebera i Rihanne

Globalna kultura koja ističe važnost slavnih osoba širi strah od osobne nevažnosti, upozoravaju psiholozi. Samo generaciju ranije mladi su željeli postati liječnici ili inženjeri.

16.2.2011.
14:36
VOYO logo

Psiholog dr.Carlo Strenger sa Sveučilišta Tel Aviv upozorava da opsjednutost slavnim zvijezdama uništava osjećaj vlastite vrijednosti pa mladi ljudi širom svijeta pate zbog vlastite 'nevažnosti'. Svoj interdisciplinarni projekt posvećen ovom fenomenu započeo je prije 10 godina nakon što je uočio sve veći broj pacijenata koji pate zbog istog problema.

arti-201102040785006Svoje zaključke te dokaze o sve većem omjeru tjeskobe i depresije je iznio u novoj knjizi The Fear of Insignificance: Searching for Meaning in the Twenty-first Century. Dr. Strenger smatra da:"Za ovaj negativni fenomen treba kriviti utjecaj globalne informacijske mreže. Rođena je nova vrsta: homo globalis - globalni čovjek - a mi se definiramo po mjerama koji tu vladaju, a to su rang liste po slavi i bogatstvu koje postaju opća opsesija. Posebno je opasan pop-spiritualizam koji obećava instant promjene života i instant olakšanje, a šire ga razni životni treneri."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ljudi se po prirodi ravnaju po onima oko nas, no danas živimo u 'globalnom selu' i uspoređujemo se sa 'značajnim' ljudima u svijetu. Mi počinjemo željeti ono što nemamo, a oni imaju pa, primjerice, instant slava 16-godišnjeg Justina Biebera i 22-godišnje Rihanne na velik broj ljudi djeluje poražavajuće.

Danas se i oni koji postignu vrijedne ciljeve neprestano boje da su beznačajni jer se uspoređuju s pričama o uspjehu u medijima. "To stvara krajnje nestabilno samopouzdanje i nestabilno društvu," kaže Strenger.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lijek za ovo stanje je, smatra, u 'aktivnom prihvaćanju vlastite ličnosti' putem trajne težnje boljem razumijevanju samih sebe. Strah od beznačajnosti može se nadvladati samo putem jakog osobnog i kulturnog identiteta tj. putem postizanja ciljeva koji ne moraju biti mjerljivi.

Smatra da ljudi trebaju, baš kao i u karijeru, ulagati u razvijanje pogleda na svijet i upoznavanje vlastite osobnosti.

Vezani članci:

arti-201008260114006 arti-201006140019006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo