Sve kreće iz usta / Alkoholna pića ubiju 'dobre bakterije' u ustima - posljedice nisu lijepe

Foto: Pixabay

Nova studija otkrila je da usta ljudi koji piju alkohol sadrže više loših bakterija koje mogu uzrokovati bolest

9.5.2018.
Pixabay

Postoji već dovoljno dokaza da je prekomjerno konzumiranje alkohola loše za vas. Ali sad imamo još jedan razlog zšto bi ga trebali srezati: zubi.

Članak nedavno objavljen u Microbiome pronašao je dokaze nakon velike studije provedene na odraslim Amerikancima da su ljudi koji su prekomjereno pili imali više "loših bakterija" u ustima i manje "dobrih bakterija".

"Ukratko, naša usta sadrže milijarde bakterija, i korisnim i onih koje mogu dovesti do propadanja zubiju, bolesti desni, nakupljanja kamenca i lošeg zadaha", rekao je dr. Harold Katz, kalifornijski stomatolog s diplomom bakteriologije.

"Postoji stalna bitka koja se događa u vašim ustima između ove dvije 'momčadi' koje imaju suprotne ciljeve. Dobre bakterije rade 24 sata dnevno u ustima proizvodnjom blagotvornih bjelančevina, koji sprečavaju pretjeranu populaciju 'loših' bakterija", prenosi Healthline.

Istraživači su pronašli, u istraživanju na 1.044 odraslih osoba i njihovih uzoraka iz usta, da su oni koji su bili prekomjereno pili imali više Actinomyces, Leptotrichia, Cardiobacterium i Neisseria vrsta loših bakterija. Prema istraživačima, Neisseria može sintetizirati kancerogen acetaldehid iz etanola. U skladu s tim rezultatima, teži pijanci imali su manje dobrih vrsta bakterija, Lactobacillales, koje se često koriste u probioticima.

Čak i sitna neravnoteža u oralnom mikrobiomu može dovesti do mnogih problema s oralnom njegom, uključujući loš dah, suha usta, propadanje zuba, periodontalna bolest i gubitak zuba.

Međutim, potencijalni problemi ne završavaju u ustima.   Prema istraživačima, dokazi pokazuju da je neravnoteža bakterije u ustima povezana s bolesti usta poput karijesa. To može biti povezano i s općenitijim bolestima, uključujući gastrointestinalni karcinom i kardiovaskularne bolesti. Stoga, čaše dolje.