JESTE LI VEĆ SKUŽILI? /

YouTube uveo ogromnu promjenu: Sada će biti malo teže procijeniti što vrijedi gledati, a što ne

Image
Foto: Shutterstock

Da ne bi bilo zabune, opcija 'dislike' će i dalje biti na YouTubeu, ali služit će za privatne povratne informacije, a ne javno posramljivanje

11.11.2021.
15:37
Shutterstock
VOYO logo

YouTube je jučer počeo sa skrivanjem broja dislajkova ispod videozapisa na svojoj platformi, prenosi The Verge. Iz tvrtke kažu kako im je namjera spriječiti manje kreatore sadržaja da budu meta napada ili uznemiravanja te promicati "pristojnu interakciju između gledatelja i kreatora".

Da ne bi bilo zabune, dislajk gumb će i dalje biti na stranici, ali služit će za privatne povratne informacije, a ne javno posramljivanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Još u ožujku, YouTube je objavio da eksperimentira sa skrivanjem broja dislajkova na van, a pojedini kreatori sadržaja već neko vrijeme imaju mogućnost skrivanja ocjene svojih videozapisa.

Image
NOVO POGLAVLJE INTERNETA /

Velika promjena na Facebooku pokrenula domino-efekt: Što je 'metaverzum'? Ovih pet stvari morate znati

Image
NOVO POGLAVLJE INTERNETA /

Velika promjena na Facebooku pokrenula domino-efekt: Što je 'metaverzum'? Ovih pet stvari morate znati

Slična praksa na drugim društvenim mrežama

Ipak, gledatelji imaju naviku pogledati omjer lajkova i dislajkova čim kliknu na videozapis, što je ponekad utjecalo na njihovu ulogu o nastavku gledanja. Sada više neće biti te opcije, no taj bi potez mogao spriječiti maltretiranje kreatora sadržaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tijekom testiranja pokazalo se da su ispitanici manje koristili gumb da "napadnu" kreatora jer nisu mogli vidjeti kako broj dislajkova raste. Iz YouTubea kažu da će ovaj potez i dalje omogućiti dobronamjernim gledateljima da ostave povratne informacije kreatorima sadržaja ili koriste dislajk kako bi prilagodili video preporuke.

Druge društvene mreže također su korisnicima dale mogućnost skrivanja metrike. Naime, Facebook dopušta skrivanje lajkova ako ne želite da se vaša glavna mjera uspjeha na platformi prikazuje svima. Instagram još uvijek nije ukinuo lajkove, no pokazuje sve veću zabrinutost oko podataka kojima raspolažu kreatori, nasuprot njihove publike.

YouTubeov argument o zaštiti nepoznatijih kreatora sadržaja od uznemiravanja teško je osporiti. Dakle, ako sada želite neki video "nagraditi" dislajkom, više to nećete činiti naočigled svih, već samo za kreatora koji je objavio sadržaj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo