Poslovni pravopis / Pisanje poslovnog maila i poznavanje nekih elektroničkih zakona.

Image
Foto: www.pixabay.com

Prilikom pisanja poslovnog maila vrlo je važno pridržavati se određenih pravila, a da biste bili uspješniji u pisanju maila u nastavku donosimo nekoliko savjeta

8.11.2018.
7:10
www.pixabay.com
VOYO logo

Danas su poslovni ljudi skloni koristiti pisanje poslovnog maila za svaku vrstu poslovnog komuniciranja, što baš i nije dobro. 

Pisanje mailova skriva više načina kojima se možete obratiti primatelju elektroničke pošte.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Znajte da će svaki primatelj prvo provjeriti tko je poslao mail pa stoga u kućici “od” neka prvo piše vaše ime, a potom tvrtka koju zastupate.

Pisanje poslovnog maila uvijek ima svoja opća pravila kojih se treba pridržavati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pripazite da ime primatelja uvijek bude ispravno napisano. 

Pisanje poslovnog maila podrazumijeva poznavanje nekih elektroničkih zakona. 
Prilikom pisanja poslovnog maila treba paziti na stil i ton koji su nerazdvojni dijelovi maila, to su detalji maila na koje je potrebno obratiti posebnu pažnju., jer neodgovarajući ton i stil stvaraju pogrešan dojam. 
Tako je kod poslovnih mailova dobro sažeti način izražavanja. Svaki čitatelj želi osjetiti da se obraćate njemu osobno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kod pisanja poslovnog maila vrlo je važno pogoditi pravi ton, a on treba biti neutralan, bez pompoznih riječi i rečeničnih sklopova i nikako ne smijete koristiti i suviše neformalan i kolokvijalan jezik. U pisanju posebno važnog poslovnog maila treba paziti na svaku nijansu u izražavanju. 
Ako pišete svježinom i iskrenošću, bit ćete i vrlo blizu da napišete uspješan mail. 
Pisanje poslovnog maila mora biti takvo da je lako za čitanje i da je privlačno za gledanje. 
Za svaku novu misao koristite novu rečenicu i izrazite je što je moguće jednostavnije. 

Opredijelite se za oblik pisma koji vam se čini najpreglednijim i najpraktičnijim, bilo da je riječ o tzv. blok formi ili oblikovanju s uvlakama. Naravno, raznim grafičkim detaljima možete naglasiti važne dijelove teksta. To je moguće podcrtavanjem, korištenjem velikih slova i sl.
Ako niste sigurni što napisati na kraju, odlučite se za “sve najbolje” i sigurno nećete pogriješiti. 
Ono što definitivno treba izbaciti iz svake komunikacije mailom su pozdravi kao “xoxo” ili “xx”.
Popis riječi koje ne bi trebalo koristiti proširuje se i na: “srdačno”, “najsrdačnije”, “živjeli”, korištenje inicijala i vlastitog imena kao i “s poštovanjem”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najvažniji, središnji dio teksta je PORUKA, odnosno bit pisma. Osobito ovaj dio mora uvijek biti izražen jasnom i nedvosmislenom formulacijom.
Ako rečenica u vašem mailu ima 30 ili više riječi, vjerojatno je predugačka. Težite prema prosječnoj dužini od 16 riječi do najviše 25 riječi.

Kratke rečenice i jednostavnije interpunkcije, točka i zarez, olakšavaju čitanje. Bitno je da vaše pisanje poslovnog maila bude iskreno, točno, jezgrovito, jasno, te pisano standardnim jezikom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako ste mail počeli s pozdravom, onda se preporučuje i završiti ga s nečim, a obavezno ga zaključite svojim e-potpisom.

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FON
Gledaj od 27.srpnja
VOYO logo