Jeste li primijetili da u većini supermarketa nema prozora ili kakav je pod u trgovinama ili kakva se glazba tamo pušta? Iako možda niste, sve te stavke imaju svrhu i razlog zašto je baš tako.
Naime, postoji nekoliko trikova kojima se koriste trgovci kako bi kupce što duže zadržali u trgovini.
Nedostatak prozora
Primjerice, nema prozora ni satova - kako bi kupci izgubili pojam o vremenu. Na taj način većina nas u trgovini provede više vremena nego što smo planirali, a samim time i kupi više artikala.
Pogled kroz prozor kupce bi podsjetio na vrijeme i potaknuo na razmišljanje o trajanju kupnje, a što se dulje zadrže u trgovini, kupit će više proizvoda i potrošiti više novca, prenosi Fenix magazin.
Međutim, tu je i nekoliko praktičnih razloga zbog kojih u supermarketima nema prozora ili staklenih zidova. Naime, izravna sunčeva svjetlost može izblijediti ambalažu pa proizvodi više ne izgledaju tako privlačno i neće se brzo prodati.
Položaj proizvoda
Skuplji proizvodi uglavnom su dostupniji na policama, odnosno posloženi su u razini očiju. S druge strane, proizvodi na popustima nalaze se na dnu polica.
Popločani podovi
Postoji i točno određen razlog zašto supermarketi imaju popločane podove, a to je zato što kolica za kupovinu na njima stvaraju veliku buku.
Ako ne želite privući pozornost drugih, sporije se krećete trgovinom i automatski dolazite u iskušenje da pregledate više proizvoda i potrošite više novca na artikle koje niste ni stavili na popis za kupovinu.
Vrsta glazbe
Kada su trgovine pune kupaca, obično se pušta energična i glazba brzog ritma, kako bi ih se potaknulo da što prije obave kupnju.
S druge strane, prema nekim istraživanjima, kupci više troše uz laganiju glazbu jer ona usporava kretanje pa više vremena provode u trgovini.