ŠTO VAŠA OMILJENA BOJA GOVORI O VAŠOJ OSOBNOSTI? / Neke stvari će vam nakon ovoga možda imati više smisla

Image
Foto: Shutterstock

Psihologija boja godinama se koristi u marketingu i brendiranju, ali tek je nedavno primijenjena na ljudske crte osobnosti

17.4.2020.
16:33
Shutterstock
VOYO logo

Jeste li svjesni utjecaja boja na naše misli, emocije i ponašanja u svakodnevnom životu?

Vrlo vjerojatno ste kupili nešto u trgovini ili ste se odlučili za jedan proizvod zbog marketinške strategije koja koristi boje kako bi utjecala na kupce, piše Big Think.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

TESTIRAJTE VID, MOGLI BISTE SE NEUGODNO IZNENADITI: Pokušajte pronaći riječi na ovim slikama, mnogi nisu uspjeli

Image

TESTIRAJTE VID, MOGLI BISTE SE NEUGODNO IZNENADITI: Pokušajte pronaći riječi na ovim slikama, mnogi nisu uspjeli

Primjerice, tvrtke koje žele biti povezana s pouzdanošću koriste plavu boju, dok tvrtke koje žele biti na glasu kao uzbudljive i zabavne koriste narančastu.

Psihologija boja ne odnosi se samo na marketing i brendove, već i na način na koji reagiramo na svoje okruženje. Boje se ne odnose samo na ono što nam izgleda najbolje, nego i na značenje koje im podsvjesno pridajemo i koje možemo iskoristiti u svakodnevnom životu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ŽENE S OVOM BOJOM KOSE NAJVIŠE SE SEKSAJU: /

Psiholozi upozoravaju muškarce čije se žene odjednom odluče na ovu promjenu

Istraživanja provedena tijekom nekoliko godina dala su nam bolji uvid u odnos ljudske osobnosti i psihologije boja.

Crvena

Crvena je odvažan izbor boje, a obično ju se povezuje s uzbuđenjem, strašću, opasnošću, oduševljenjem, energijom i akcijom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sigurno ste uočili da brendovi uglavnom koriste crvenu boju za 'poziv na akciju', odnosno ikonica koje vas pozivaju da nešto odmah kupite ili naručite. Tu su boju odabrali jer je intenzivna i može izazvati snažne emocije koje vas mogu potaknuti na kupnju.

Osobine ljudi kojima je crvena najdraža boja:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • odvažni
  • pustolovni
  • pomalo impulzivni
  • ponekad zastrašujući

Narančasta

Narančasta predstavlja kreativnost, slobodu, sreću, uspjeh i ravnotežu koja sve to spaja. U marketingu se koristi kako bi se privukla pažnja na nešto važno, no narančasta nije ni približno upečatljiva kao crvena.

Osobine ljudi kojima je narančasta omiljena boja:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • zabavni i veseli
  • društveni
  • produktivni
  • vole organizirati zabave
  • uživaju u dubokim razgovorima

Žuta

Žuta boja podsjeća nas na sreću, pozitivnost i toplo ljetno sunce. Brendovi koriste žutu boju svojim logotipima kako biste se osjećali bolje kada ugledate njihove proizvode.

Osobine ljudi kojima je žuta omiljena boja:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • optimistični
  • veseli
  • vole avanture
  • smirujući za druge
  • šarmantni
  • sreća koja prelazi na druge

Plava

Plava znači stabilnost, harmoniju, mir i pouzdanost. Brendovi koji koriste plavu u svojim logotipima žele biti poznati po svojoj trajnosti, pouzdanosti i snazi. Brojne popularne računalne tvrtke i web stranice (Facebook, Twitter, Vimeo) imaju plavo-bijele logotipe.

Osobine ljudi kojima je plava omiljena boja:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • pouzdani
  • nježni
  • empatični
  • odani
  • snažni
  • prilagodljivi

Zelena

Zelena predstavlja rast, plodnost, zdravlje, bogatstvo, dobrobit ili velikodušnost, a može imati negativne konotacije poput ljubomore ili zavisti.

Osobine ljudi kojima je zelena omiljena boja:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • praktični
  • prizemljeni
  • vole davati savjete
  • vole pomagati drugima
  • uživaju u prirodi
  • traže ravnotežu u životu
  • analitični
  • kreativni

Ljubičasta

Ljubičasta se povezuje s kraljevstvom, moći, privilegiranošću, mudrošću i duhovnošću. Neki ju percipiraju kao arogantnu ili napadnu boju pa zato web stranice poput Yahooa u svojim logotipima miješaju ljubičastu s bijelom kako bi ju ublažili.

Osobine ljudi kojima je ljubičasta omiljena boja:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • dovitljivi
  • žude za originalnošću i izdvajanjem iz većine
  • kreativni
  • pomaknuti

Ružičasta

Ružičasta se povezuje sa ženstvenošću, zaigranošću i ljubavlju, ali može se percipirati kao pomalo nezrela boja. Naime, često se koristi na ambalažama igračaka ili brendova koji se žele predstaviti kao zabavni i bezbrižni. Drugi brendovi, primjerice Victoria's Secret, koriste ružičastu kako bi predstavili nešto razigrano, zabavno i seksi.

Osobine ljudi kojima je ružičasta omiljena boja:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • zabavni
  • razigrani
  • pomalo naivni
  • sanjari koji se ne boje izraziti svoje osjećaje
  • obiteljski tipovi

Bijela

Bijela se povezuje s čistoćom. U zapadnim kulturama česta je na vjenčanjima i u bolnicama, što nam podsvjesno ukazuje na čistoću i red. Brendovi obično dodaju bijelu u svoje logotipe kako bi ublažili intenzivnije boje.

Osobine ljudi kojima je bijela omiljena boja:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • mirni
  • nevini
  • pomalo naivni
  • pedantni

Crna

Crna predstavlja puno toga, od smjelosti i jedinstvenosti, do misterije, intriga i snage. Asociramo ju i s nesrećom, tamom, tugom, boli i smrću, ali i sa snagom, luksuzom i intenzitetom.

Osobine ljudi kojima je crna omiljena boja:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • odvažni
  • impulzivni
  • ozbiljni
  • snažni
  • pouzdani
  • pomalo zastrašujući
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo