Svatko od nas se suočava s kritikama u privatnom i poslovnom svijetu pa nije neobično ako se osjećamo loše u trenutku kada nam je upućena kritika.
Zato je psihologinja Marina Melija otkrila važnost otpornosti na kritike i formulu njenog okretanja u svoju korist, piše Stil.
Formula koja nam može pomoći, sastoji se od tri riječi: Da, ali i hajde.
Prvo na što je potrebno obratiti pažnju je naša emocionalna reakcija u trenutku dobivanja kritike. Prvi je korak prihvatiti je, ali i razumjeti da onome tko iznosi samu kritiku, nije nimalo lako te je takva osoba sigurno spremna na suradnju i rješavanje novonastale situacije.
Dajte do znanja da ste spremni na promjene
U takvoj situaciji druga strana često očekuje nekakav otpor, a kada se to ne dogodi i jedino što čuje su odgovori "Da" i "Hvala", nastaje zbunjenost, ali i nestaje anksioznost jer smo time dali do znanja da smo spremni na promjene.
Potrebno je iznijeti svoj stav, dati argumente i protuargumente tako da naš sugovornik razumije da se trudimo shvatiti što se dogodilo
Ljudi su spremni prihvatiti mnoge pogreške ako se s poštovanjem objasne razlozi za ono što se dogodilo, a to će omogućiti nekom drugom da baci novi pogled na situaciju i uzme u obzir naše mišljenje.
"Da bi ljudi shvatili da smo na istoj strani, moramo dati konkretne, konstruktivne prijedloge. A onda nam negativna povratna informacija ide na ruku i pomaže nam da naučimo mnogo korisnih stvari i promijenimo nešto u svom načinu rada", tvrdi psihologinja Marina Melija.
POGLEDAJTE OVAJ VIDEO: Učiteljica o kaznama: 'Ljuti smo, ogorčeni. Smatramo to izdajom našeg vlastitog ministarstva'