FORMULA KOJA POMAŽE / Netko vam je uputio kritiku? Potrebne su samo tri riječi da je okrenete u svoju korist

Image
Foto: Shutterstock

Psihologinja Marina Melija tvrdi da je najveći problem naša reakcija u trenutku dobivanja kritike

8.1.2024.
6:58
Shutterstock
VOYO logo

Svatko od nas se suočava s kritikama u privatnom i poslovnom svijetu pa nije neobično ako se osjećamo loše u trenutku kada nam je upućena kritika.

Image
niš' mu ne fali /

Novim-starim tramvajem provozali se i prvi putnici: 'Ima lijepe stolce, udobne... Kritike su neopravdane'

Image
niš' mu ne fali /

Novim-starim tramvajem provozali se i prvi putnici: 'Ima lijepe stolce, udobne... Kritike su neopravdane'

Zato je psihologinja Marina Melija otkrila važnost otpornosti na kritike i formulu njenog okretanja u svoju korist, piše Stil.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Formula koja nam može pomoći, sastoji se od tri riječi: Da, ali i hajde.

Image
Foto: Shutterstock
Image
Foto: Shutterstock

Prvo na što je potrebno obratiti pažnju je naša emocionalna reakcija u trenutku dobivanja kritike. Prvi je korak prihvatiti je, ali i razumjeti da onome tko iznosi samu kritiku, nije nimalo lako te je takva osoba sigurno spremna na suradnju i rješavanje novonastale situacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dajte do znanja da ste spremni na promjene

U takvoj situaciji druga strana često očekuje nekakav otpor, a kada se to ne dogodi i jedino što čuje su odgovori "Da" i "Hvala", nastaje zbunjenost, ali i nestaje anksioznost jer smo time dali do znanja da smo spremni na promjene.

Image
Foto: Shutterstock
Image
Foto: Shutterstock

Potrebno je iznijeti svoj stav, dati argumente i protuargumente tako da naš sugovornik razumije da se trudimo shvatiti što se dogodilo

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ljudi su spremni prihvatiti mnoge pogreške ako se s poštovanjem objasne razlozi za ono što se dogodilo, a to će omogućiti nekom drugom da baci novi pogled na situaciju i uzme u obzir naše mišljenje.

Image
Foto: Shutterstock
Image
Foto: Shutterstock

"Da bi ljudi shvatili da smo na istoj strani, moramo dati konkretne, konstruktivne prijedloge. A onda nam negativna povratna informacija ide na ruku i pomaže nam da naučimo mnogo korisnih stvari i promijenimo nešto u svom načinu rada", tvrdi psihologinja Marina Melija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE OVAJ VIDEO: Učiteljica o kaznama: 'Ljuti smo, ogorčeni. Smatramo to izdajom našeg vlastitog ministarstva'

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo