NAPOKON SE I TO DOGODILO: /

Televizori odlaze u povijest? Anketa otkrila na čemu ljudi danas najradije gube vrijeme

Image
Foto: Shutterstock

Amerikanci sada provode više vremena na svojim mobilnim telefonima i tabletima nego pred televizorom

6.6.2019.
17:57
Shutterstock
VOYO logo

U Sjedinjenima Američkim Državama, odrasle osobe ove će godine provesti prosječno 3 sata i 43 minute svaki dan upotrebljavajući pametne telefone i tablete, što je osam minuta više nego što će provesti gledajući televiziju, predviđa istraživačka tvrtka eMarketer.

Drastična razlika

Promjena se očekuje već godinama, posebice otkako su pametni telefoni sveprisutni i otkako se promijenio način na koji ljudi koriste uređaje. Telefoni omogućavaju više korištenja društvenih mreža, a gledanje serija i filmova na manjim, prijenosnim ekranima postalo je uobičajeno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Danas postoji puno više sadržaja nego što je postojalo čak i prije samo nekoliko godina", rekla je Monica Peart, viša istraživačica iz eMarketera, referirajući se na rast platformi za video streaming poput Netflixa i Hulua. "Sve to pokreće potrebu ili želju za upotrebom pametnog telefona".

Razlika u količini vremena provedenog korištenjem mobilnim uređajima i gledanja televizije drastično se smanjila. Prošle su godine Amerikanci provodili devet minuta više gledajući televiziju nego što su se koristili mobitelima i tabletima. No, gledanje televizije ranije je dominiralo i prije samo pet godina odrasli su provodili dva sata više gledajući televiziju nego što su upotrebljavali mobilne uređaje, rekli su iz tvrtke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Thinkstock

Televizori nam više neće ni trebati

Iz eMarketera očekuju kako će se ovaj trend nastaviti. Procjenjuju kako će 2021. odrasli provoditi tri sata i 54 minute na svojim mobilnim uređajima, u usporedbi s tri sata i 22 minute gledanja televizije.

Procjene ne uključuju slanje govornih poruka na mobilnim uređajima, no uključuju većinu drugih funkcija. Odrasli na pametnim telefonima i tabletima 30 posto vremena provode koristeći se aplikacijama koje omogućavaju slušanje radija i podcasta. Aplikacije društvenih mreža upotrebljavat će se 24 posto vremena, a aplikacije za reprodukciju videa 19 posto u 2019. godini.

Najzanimljivije statistike vezane su uz rast platformi za video streaming čija je upotreba u odnosu na prošlu godinu porasla za osam minuta. Za razliku od tradicionalne televizije, platforme za video streaming omogućavaju gledatelju odabir onoga što želi gledati u bilo kojem trenutku, kao i mogućnost prebacivanja sadržaja za gledanje u pokretu.

Image
Foto: Thinkstock

teenager with tablet while lying on the floor in the room

Sve smo izbirljiviji

Kompanije poput Netflixa, Amazona i Applea znatno su investirale u dodavanje novih serija i filmova na svoje platforme i tako dovele do velikog rasta u čitavoj industriji, uključujući i animaciju. Prošle se godine očekivalo da će Netflix potrošiti i do 13 milijardi dolara na originalne ili licencirane sadržaje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potrošači su "sve više i više izbirljivi kad je riječ o tome što će gledati i u koje vrijeme", tvrdi Peart. "Riječ je o tome da imate pravo odabrati što ćete i kako gledati, u usporedbi s dizajnom televizijskog programa koji zahtjeva sjedenje u određeno vrijeme".

Tradicionalne televizijske mreže i studiji pokrenuli su ili su u procesu pokretanja vlastitih platformi za video streaming kako bi pridobili i takve potrošače. Disney će predstaviti vlastitu platformu Disney+ kasnije ove godine čija će najniža cijena biti 6,99 dolara mjesečno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo