U Sjedinjenima Američkim Državama, odrasle osobe ove će godine provesti prosječno 3 sata i 43 minute svaki dan upotrebljavajući pametne telefone i tablete, što je osam minuta više nego što će provesti gledajući televiziju, predviđa istraživačka tvrtka eMarketer.
Drastična razlika
Promjena se očekuje već godinama, posebice otkako su pametni telefoni sveprisutni i otkako se promijenio način na koji ljudi koriste uređaje. Telefoni omogućavaju više korištenja društvenih mreža, a gledanje serija i filmova na manjim, prijenosnim ekranima postalo je uobičajeno.
"Danas postoji puno više sadržaja nego što je postojalo čak i prije samo nekoliko godina", rekla je Monica Peart, viša istraživačica iz eMarketera, referirajući se na rast platformi za video streaming poput Netflixa i Hulua. "Sve to pokreće potrebu ili želju za upotrebom pametnog telefona".
Razlika u količini vremena provedenog korištenjem mobilnim uređajima i gledanja televizije drastično se smanjila. Prošle su godine Amerikanci provodili devet minuta više gledajući televiziju nego što su se koristili mobitelima i tabletima. No, gledanje televizije ranije je dominiralo i prije samo pet godina odrasli su provodili dva sata više gledajući televiziju nego što su upotrebljavali mobilne uređaje, rekli su iz tvrtke.

Televizori nam više neće ni trebati
Iz eMarketera očekuju kako će se ovaj trend nastaviti. Procjenjuju kako će 2021. odrasli provoditi tri sata i 54 minute na svojim mobilnim uređajima, u usporedbi s tri sata i 22 minute gledanja televizije.
Procjene ne uključuju slanje govornih poruka na mobilnim uređajima, no uključuju većinu drugih funkcija. Odrasli na pametnim telefonima i tabletima 30 posto vremena provode koristeći se aplikacijama koje omogućavaju slušanje radija i podcasta. Aplikacije društvenih mreža upotrebljavat će se 24 posto vremena, a aplikacije za reprodukciju videa 19 posto u 2019. godini.
Najzanimljivije statistike vezane su uz rast platformi za video streaming čija je upotreba u odnosu na prošlu godinu porasla za osam minuta. Za razliku od tradicionalne televizije, platforme za video streaming omogućavaju gledatelju odabir onoga što želi gledati u bilo kojem trenutku, kao i mogućnost prebacivanja sadržaja za gledanje u pokretu.

teenager with tablet while lying on the floor in the room
Sve smo izbirljiviji
Kompanije poput Netflixa, Amazona i Applea znatno su investirale u dodavanje novih serija i filmova na svoje platforme i tako dovele do velikog rasta u čitavoj industriji, uključujući i animaciju. Prošle se godine očekivalo da će Netflix potrošiti i do 13 milijardi dolara na originalne ili licencirane sadržaje.
Potrošači su "sve više i više izbirljivi kad je riječ o tome što će gledati i u koje vrijeme", tvrdi Peart. "Riječ je o tome da imate pravo odabrati što ćete i kako gledati, u usporedbi s dizajnom televizijskog programa koji zahtjeva sjedenje u određeno vrijeme".
Tradicionalne televizijske mreže i studiji pokrenuli su ili su u procesu pokretanja vlastitih platformi za video streaming kako bi pridobili i takve potrošače. Disney će predstaviti vlastitu platformu Disney+ kasnije ove godine čija će najniža cijena biti 6,99 dolara mjesečno.