baz stereotipa i predrasuda /

Upoznajte mame koje su kreirale fantastične igračke kako bi djeci omogućile bolje odrastanje!

Ne želeći da njihovo dijete padne pod utjecaj dominantnih stereotipa i predrasuda u društvu, odlučile su se boriti protiv nametnutih rodnih uloga kreiranjem pametnih igračaka

28.4.2016.
9:54
VOYO logo

Društvo nas uči od samog rođenja rodnim ulogama, uhodanim normama ponašanja i sve je to zavijeno slojevima stereotipa i predrasuda. Koliko ste samo puta čuli da 'dečki ne plaču', a da su 'djevojčice slabe i emotivne'? Takve predrasude štete svakom ljudskom biću, a pogotovo djeci jer se uče ponašati u skladu s njima. 

Štoviše, studije su pokazale kako usvajanje stereotipnih ponašanja tijekom djetinjstva limitira potencijal i sreću kod osobe jer ne istražuje što uistinu jest, nego se nastoji uklopiti u društvo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tržište igračaka vrlo često koristi stereotipe i predrasude. Tako igračke za djevojčice dolaze u roza boji, a za dječake su plave. Djevojčice se igraju lutkama koje su mame, one njeguju djecu, pospremaju, peglaju i čekaju Kena. Dečki slažu Lego kockice, usvajaju uloge kojima se uči preuzimanje odgovornosti, usmjerava ih se odmah u STEM područja. 

Međutim, nekoliko mama se odlučilo oduprijeti mainstream ukalupljivanju djece te su za svoje mališane izradile rodno neutralne igračke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. Laurel Wider i Veličanstvena ekipa

Laurel Wider se jako zabrinula kada je njezin sin kazao da 'dečki ne plaču'. Stoga se upitala zašto je tržište puno igračaka koje poručuju djevojčicama da je dobro da su emotivne i empatične, dok dečke ohrabruju da ne pokazuju nikakve emocije. Kako nije htjela da njezino dijete odraste u osobu koja emocije smatra slabošću, psihologinja Laurel je provela godinu dana razgovarajući s djecom, roditeljima, dječijim terapeutima, psiholozima, stručnjacima za različita područja...

"Kreirala sam igračku kako bi kreirala socijalno i emotivno učenje kod dječaka", kazala je i dodala kako je uspjela spojiti akciju i avanturu s prijateljstvom i timskim radom.

 I dječaci obožavaju ovakve svoje igračke!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

2. Alice Brooks i Roominate 

Kada je imala osam godina, Alice Brooks se nadala lutki za božićni dar. Njezin otac joj je darovao pilu.

Deset godina kasnije, Alice je upisala inženjering na MIT-ju i Stanfortu te u međuvremenu kreirala igračku Roominate. Riječ je o setovima za slaganje i građenje kako bi se od malena razvijale kognitivne sposobnosti da bi se djevojke kasnije usmjerilo prema područjima gdje čine manjinu - prirodne i tehničke znanosti. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

3. Julie Kerwin i IAmElemental

Mama Julie Kerwin je velika obožavateljica superheroja. Međutim, uvijek ju je smetao pristup prema ženama unutar različitih franšiza koje su njegovale superjunaču kulturu. Stoga, ona je kreirala seriju lutaka superjunakinja kod kojih u prvi plan dolaze njihove supermoći, a ne seksepil, kako je to inače kod žena heroina poput Superwoman ili Žene Mačke.

"Kreirala sam protagonistkinje s njihovim vlastitim osnažujućim pričama kako bi djevojčice mogle promijeniti stav o sebi kao o slabima i bespomoćnima, ali i satkati drugačiju sliku žene", pojasnila je Julie.

Kako je Kerwin majka dvojice sinova, istaknula je kako je ciljana skupina njezinih akcijskih igračaka djevojčice, ali naravno da ohrabruje i dječake da se igraju njima jer i njima treba ukazati na 'snažne žene' i učiti ih poštivati žene. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U konačnici, i djevojčice i dječaci, ali i odrsle osobe obožavaju ove igračke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

4. Jodi Norgaard i Go! Go! Sports Girls

Jodi Norgaard nikada nije htjela ući na tržište igračaka, ali odlučila se na taj potez zbog dobrobiti svojih kćeri. 

"Go! Go! Sports Girls je zabavni i edukativni načim samoosnaženja i zdravog načina života. Ove igračke predstavljaju djevojčice onakvima kakve jesu: aktivne i avanturistkinje. Igračke, knjiga i aplikacija podržavaju kreativnu igru i socio-emotivno odrastanje kroz sport, pritom ohrabrujući djevojčice da sanjaju velike stvari u budućnosti", pojasnila je na web stranici.  

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo