svaki imaju svoju boljku /

Što se najviše kvari na benzincima, a što na dizelašima? HAK-ov mehaničar savjetuje na što paziti

Image
Foto: Jurica Galoić/Pixsell

Vozila na benzin, a pogotovo ako su kombinirana s LPG pogonskim gorivom, često mogu imati neispravnu benzinsku pumpu u spremniku goriva, dok je kod dizelaša često događaju problemi s ventilom za povrat ispušnih plinova

3.5.2023.
8:50
Jurica Galoić/Pixsell
VOYO logo

HAK-ov tehnički savjetnik Marin Morava objasnio je koji su najčešći problemi s kojima se susreću vozači koji vozi bezinske, a koji problemi najviše muče vozače dizelaša.

"Kod dizelaša, kod motora s Euro 5 i 6 normom ispušnih plinova, često će se događati problemi s ventilom za povrat ispušnih plinova AGR ili EGR, kao i s adblue spremnikom, s otopinom ureje. Jedno i drugo utječe na gubitak pogona, a riječ je o dijelovima koji obrađuju ispušne plinove. Kod novih generacija dizelskih brizgaljki nema pravila, nekad stanu raditi na 60.000 kilometara, a kod istog modela vozila naprave 300.000 kilometara bez problema. Veliki problem kod dizelaša, kod ove grupe dijelova, je da često nisu lagerski dostupni i cjenovno su dosta veliki i neplanirani trošak, kao i već spomenuti dijelovi koji sudjeluju u obradi ispušnih plinova", objašnjava Morava za HAK reviju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
u Mošćeničkoj Dragi /

Britanka ima 90 godina i najstarija je vozačica koja sama automobilom putuje od Engleske do Kvarnera

Image
u Mošćeničkoj Dragi /

Britanka ima 90 godina i najstarija je vozačica koja sama automobilom putuje od Engleske do Kvarnera

S benzincima je pak sasvim druga stvar. Kod njih će nas na cesti ostaviti visokonaponski svitak tzv. bobina i tada ostajemo bez potrebne iskre na svjećicama i gubitkom rada cilindra. Znači, nema daljnje vožnje na siguran način, ističe HAK-ov tehnički savjetnik.

"Vozila na benzin, a pogotovo ako su kombinirana s LPG pogonskim gorivom, često mogu imati neispravnu benzinsku pumpu u spremniku goriva kao i kod motora s direktnim ubrizgavanjem koji koriste visokotlačne pumpe za ubrizgavanje goriva. Benzin ne djeluje kao dizelaš s efektom podmazivanja. Također, noviji trocilindarski benzinski motori često boluju od nekog od problema na distribuciji s lancem. Uvijek je prijenos između bregaste osovine i koljenastog vratila teže uravnotežiti s tri cilindra pa neki materijali u tom prijenosu prije dožive određeni zamor ili ubrzanije trošenje do često neželjene razine njihovog pucanja i potpunog otkazivanja", kaže Morava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo