Rođena je 19. kolovoza 1883. godine, a umrla je 10. siječnja 1971. godine. Povodom rođendana žene koja je ostavila svevremenski trag u modnom svijetu, otkrivamo vam nekoliko stvari o Coco Chanel koje možda niste znali.
Počela je sa šeširima
Coco je svoju dizajnersku karijeru počela dizajniranjem šešira. Svoje kreacije nikad nije crtala već ih je na licu mjesta šivala na svojim modelima, a sve ideje je čuvala u glavi umjesto na papiru. Godine 1910., otvorila je prvu trgovinu na 21 Rue Cambon u Parizu pod nazivom Chanel Modes i počela prodavati šešire, po kojima je ubrzo postala poznata, a i sama ih gotovo nikada nije skidala s glave.
Chanel No.5
Chanel No.5 je bio i još uvijek je jedan od najprodavanijih parfema, svakih 30 sekundi proda se jedan Chanel No.5 parfem. Parfem je dobio ime po samoj dizajnerici i po njenom najdražem broju 5. Coco Chanel je prva dizajnerica ikad po kojoj je nazvan parfem. Simbolika broja 5 se prepoznaje i u činjenici da je Coco kad je birala mirise za parfem izabrala onaj koji je bio peti po redu. Broj pet bio joj je najdraži broj, svojevrsno praznovjerje. Kultni parfem Chanel N°5 predstavljen je javnosti 5. svibnja 1921. godine, kao peti uzorak u nizu.
Biseri, pravi i lažni
Mađu poznatima izrekama Coco Chanel je i ona: "Žena trebe konopce, konopce od bisera." No, sama je dizajnerica često nosila kombinaciju lažnih i pravih bisera. Zapravo vrijeme modnog nakita počelo je upravo sa Chanel kada su sredinom 1920-tih izbacili prvu kolekciju nakita sačinjenu od lanaca, perlica i stakla, a Harper's Bazaar ju je označio kao jednu od najrevolucionarnije dizajniranih ikada. Za Coco Chanel stvari su bile jasne, ako si žena može kupiti nakit koji je dostupniji od pravih bisera i dragog kamenja, onda će lakše upotpunjavati svoj image raznim modnim dodacima. "Modni nakit nije stvoren za to da ženi da auru bogatstva", rekla je ona jednom prilikom, "već da se žena osjeća lijepom".
Najpoznatija torba
Kad je Coco dizajnirala svoju prvu torbu, 1929. godine, izazvala je manji skandal jer je imala remen kako bi se mogla objesiti na rame što se u to vrijeme smatralo neprihvatljivim. Kazala je kako je remen dodala jer pismo torbica se lako može zaboraviti. Chanel je kasnije redizajnirala svoju legendarnu prošivenu torbu s lancem i javnosti je predstavila u veljači 1955. godine, a nazvala ju je Chanel 2.55.
Nije ju smetalo što je kopiraju
Kada je Coco Chanel shvatila da je drugi kopiraju, ne samo da joj je to bilo uredu, već im je dala i podršku. Kreatorica je naletjela na kopije koje su izrađene od puno jeftinije tkanine te prodavane po puno povoljnijim cijenama u S. Kleinu, nekadašnjoj robnoj kući u New Yorku. Umjesto da pobjesni, odlučila je profitirati na prednostima koje su joj dali besplatna reklama i promocija. Nakon što se vratila kući u London organizirala je privatnu modnu prezentaciju te na pozivnicama naznačila da gosti ne samo da mogu povesti svoje krojače i krojačice već mogu voditi bilješke i crtati skice.