Online istraživanje portala Žena.hr, kojem se odazvalo 867 ispitanica, otkriva kupovne navike žena u Hrvatskoj.
Koliko često razmišljate o vlastitim kupovnim navikama? Odlučujete li prilikom nabave željenih proizvoda samostalno ili u dogovoru sa članom obitelji? Na koji način se informirate, slušate li preporuke i kakve osjećaje općenito u vama izaziva kupovina?
Ovo su neka od pitanja koja su postavljena u istraživanju provedenom u sklopu projekta Proizvod godine kojeg treću godinu za redom organizira najposjećeniji hrvatski ženski portal www.zena.hr. Izbor za proizvode godine održava se s ciljem slušanja glasova čitateljica koje tom prilikom otkrivaju koje proizvode u Hrvatskoj smatraju najpopularnijima i najpoželjnijima. Proizvodi su podijeljeni u dvadeset kategorija koje pokrivaju većinu robe široke potrošnje.
"Izbor za Proizvod godine se održava već treću godinu za redom i imamo izvrstan odaziv naših čitateljica u glasovanju. To pokazuje i da one prate i poznaju tržište robe široke potrošnje pa smo ove godine tržištu odlučili ponuditi i dodatan uvid u svakodnevne kupovne navike naših čitateljica. Vjerujemo da će podaci biti zanimljivi i samim proizvođačima koji ove godine sudjeluju u izboru za Proizvod godine, kao i onima koji će se tek predstaviti u narednom periodu", izjavila je glavna urednica portala Žena.hr, Petra Novosel Balaško.
Online istraživanju se odazvalo 867 ispitanica, a njihovi odgovori daju uvid u kupovne navike većinom ženske populacije. Zanimljivo je da 3/4 ispitanica odluku o kupovini donosi samostalno i uglavnom samostalno, a samo četvrtina se oko kupovine dogovara sa supružnikom/partnerom. No pokazalo se da ispitanice rado poslušaju preporuke članova obitelji i prijatelja, ali svoje odluke o kupovini ipak donose samostalno (69,90%), preporuku obitelji i prijatelja često posluša 24 posto sudionika, a tuđe mišljenje ne uvažava tek manji broj ispitanih (6,23%).
Istraživanje pokazuje da 52,59% ispitanica kupuje impulzivno i bez promišljanja najmanje jednom mjesečno ili češće. Impulzivnoj kupovini jednom u pola godine podlegne još 38,41%, dok svega 9% ispitanica to nikada ne radi.
Internet prednjači kao medij putem kojeg se ispitanice istraživanja informiraju o proizvodima koje kupuju. Njih čak 64,36% posto informacije pronalazi na internetu, brojne ispitanice se informiraju u trenutku kupovine (21,80%), dok manji broj traži informacije kod prijatelja (8,65%). Samo manji broj sudionika se ne informira uopće (5,19%).
Iako se velika većina informira o proizvodima široke potrošnje na internetu, polovica ispitanih nikad ne kupuje te proizvode putem interneta (49%), trećina kupuje jednom u nekoliko mjeseci (32%), jednom mjesečno manji broj (16%), a jednom na tjedan tek mali broj ispitanih (3%).
Kvaliteta proizvoda je presudna kod donošenja odluke o kupnji (50,87%), a većini ispitanih je važna i cijena proizvoda (43,60%).
Reklamne kampanje primjećuje čak 70 posto ispitanica koje su odgovorile da često ili povremeno kupuju proizvode koje su primijetile na reklamama. Novitete obavezno kupuje 18 posto ispitanica, dok većina prije odlaska u shopping ipak pričeka preporuku prijatelja (36%).
Prilikom kupovine proizvoda široke potrošnje često se kupuju i proizvodi koji nisu bili planirani (43%), a samo manji broj ispitanica se drži popisa (8,30%).
Većina ispitanica provodi oko dva sata tjedno ili više u kupovini (70,93%), a 29,07% pokušava na to potrošiti što je manje moguće vremena.
No, koliko je kupovina zaista važna svjedoči i podatak da kod 67 posto ispitanica kupovina izaziva osjećaj zadovoljstva i ugode.