arti-201103160077006Socijalni psiholozi s nizozemskog Sveučilišta Tilburg proveli su seriju eksperimenata kako bi dokazali koliko dizajnerske marke utječu na našu percepciju ljudi.
U jednom eksperimentu ispitanici su strance odjevene u majice Lacoste ili Tommy Hilfiger procijenili kao bogatije i višeg društvenog statusa, nego ljude koji nisu nosili majicu s istaknutim logom.
U drugom su stranci donacije u humanitarne svrhe radije davali čovjeku koji je nosio vestu s dizajnerskim logom.
Istraživanje, koje će biti objavljeno u listu Evolucija i ljudsko ponašanje, pokazuje da ono što nosimo utječe i na to koliko zarađujemo. To su dokazali eksperimentom u kojem je isti čovjek na dva mjesta tražio posao, u prvom slučaju odjeven u brendiranu odjeću, a u drugom ne. U slučaju u kojem nosi prepoznatljivu odjeću, ponuđena mu je bolja pozicija i devet posto veća plaća.
arti-201102220059006'Podaci pokazuju da luksuzna potrošnja može biti isplativa socijalna strategija jer pokazivanjem luksuza osiguravamo povoljniji tretman u društvenim odnosima', pišu autori istraživanja Rob Nellissen i Marijn Meijers.
Rezultati ovoga istraživanja ostavljaju gorak okus. Prema njima, odnosno prema kriterijima koji danas vladaju svijetom, od talenta, znanja, volje, stručnosti... za dobivanje posla važniji je logo koji ste okačili o sebe.
Vezani članci:
arti-201103280419006 arti-201103160077006 arti-201102220059006