PROJEKT IZ ĐAKOVA /

Što god te zanima, Ženski recenziRAJ ima odgovor: Kako je nastala megapopularna zajednica od 320.000 ljudi?

Image
Foto: Darko Mareš

27-godišnja poduzetnica iz Đakova stoji iza popularne Facebook grupe Ženski recenziRAJ. Otkrila je kako je 2018. pokrenula cijelu priču

12.7.2023.
15:50
Darko Mareš
VOYO logo

Đakovčanka Mirna Matković je diplomirala Hrvatski jezik i književnost i Engleski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Osijeku, a na četvrtoj godini studija odlučila se okrenuti drugom smjeru. Tada je otkrila da postoji nedostatak recenzija za različite proizvode i usluge pa je u travnju 2018. godine pokrenula Ženski recenziRAJ.

Kako je sve počelo

"Konkretno, pet godina prije toga (otprilike 2013.) veoma su popularni bili blogovi i tada ste mogli pronaći recenziju za sve što vas je zanimalo. Međutim, s vremenom blogovi su počeli nestajati te je došla era influencera koja nam je oduzela recenzije. Smatrala sam kako nije dovoljno dobro izgledati i fotografirati se s nekim proizvodom, već da je važno reći nešto o sastavu, kvaliteti, cijeni i ostalim stavkama, ovisno o vrsti proizvoda i usluge. Ja kao ja nisam mogla ništa promijeniti, stoga sam odlučila pokrenuti zajednicu u kojoj će žene razmjenjivati svoja iskustva i tako si međusobno pomagati”, objasnila je Mirna za SiB.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Primarna je svrha bila stvoriti pouzdanu zajednicu za pisanje relevantnih recenzija koje će pomagati ženama, što se do dan danas nije značajno promijenilo, uz napomenu da je grupa samo jedna osmina onoga što radimo. Njezina je današnja misija i dalje služiti ženama kao pouzdani izvor informacija, savjeta i recenzija koji čak ne moraju ni plaćati, dok joj je vizija kreirati žensko društvo koje si međusobno pomaže i pametno kupuje”, dodala je.

Image
Foto: Darko Mareš

Promijenio joj se život

Grupa danas ima više od 320 tisuća članova. Iako joj je to trebao biti hobi, on se pretvorio u posao, a danas je jedan od najvećih nacionalnih ženskih medija. Nakon dvije godine je nastao i istoimeni portal koji također obuhvaća širok spektar tema poput zdravlja, mode, kuhanja, uređenja i opremanja doma, ali i ljubavnih poteškoća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pokretanjem portala moj se život značajno promijenio te sam nakon dvije godine rada u struci odlučila da je vrijeme napustiti školstvo i posvetiti se svom poduzetničkom putu. Nisam imala nikakva poznanstva niti bilo kakav kapital, osim onoga što sam uštedjela radom u školi. U konačnici, mnogo me rada i malo sreće dovelo do pokretanja poduzeća u Đakovu te zapošljavanja ostalih mladih osoba s tog područja, ali i šire”, rekla je Mirna koja danas ima 22 zaposlenika, među kojima je veliki broj vanjskih suradnika i jedan dio stalne postave – uredništvo, prodaja i marketing. Neki su u uredu u Đakovu, neki u Zagrebu, a ostali se nalaze diljem Hrvatske.

Image
TKO BI IM ODOLIO /

Luka i Živko glavni su hit! Obojica traže djevojku, ali na originalan način: 'Ako neće ona k meni, priženit ću se'

Image
TKO BI IM ODOLIO /

Luka i Živko glavni su hit! Obojica traže djevojku, ali na originalan način: 'Ako neće ona k meni, priženit ću se'

"Kao i svaki drugi medij, imamo i klijente koji se kod nas oglašavaju – od kozmetičkih robnih marki, preko supermarketa, pa sve do tehnoloških i ostalih brendova. Dajemo prostor i korporacijama, ali i manjim hrvatskim brendovima jer i mi smo sami nekada bili mali te želimo svojim cijenama oglašavanja i dalje biti pristupačni i manjima”, objasnila je.

Image
Foto: Sven Čustović

Ključ uspjeha

"Prepreke su sastavni dio života svakoga poduzetnika, a naravno da ih je više kada si mlad i neiskusan, pa samim time i naivan. S druge strane, kada si mlad, ne bojiš se probati i nerijetko ćeš riskirati. Da sam znala koliko me administrativnog dijela posla očekuje, upitno je bih li se odvažila na pokretanje ovog posla. Međutim, moje mi je neznanje tada dalo neku vrstu hrabrosti pa mi ništa nije bilo teško u tom trenutku. Također, ponekad ćete se morati dodatno dokazivati baš zato što ste mladi, a ipak živimo u veoma kritičnom društvu i kada tek krećete, u pravilu bit će mnogo skeptika oko vas, što vas nekad može obeshrabriti. Izazovno je voditi i žensku zajednicu jer tu bude i različitih nesuglasica, ali žene će si konačno ipak međusobno pomoći, čak i ako se prethodno oko nečega ne slože”, rekla je Mirna.

Zatim je dodala: "Grupa kao grupa nikada nije dobila nikakvu nagradu, niti nam je više u interesu naglašavati njezin uspjeh jer ju je svojim brojkama prerastao naš portal koji broji više od milijun jedinstvenih pregleda mjesečno. Međutim, ja sam dobila nagradu ACT Grupe u sklopu projekta Nevjerojatni za impact poduzetništvo.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Darko Mareš

Nemaju klijente iz Đakova

"Premda je naše sjedište u Đakovu, još uvijek nemamo nijednog klijenta iz tog grada. Međutim, mi poslujemo online, stoga to ne predstavlja problem te uredništvo i otamo može stabilno poslovati, iako se sva prodaja odvija u Zagrebu jer tamo su naši klijenti. Često se zbog toga šalim da živim u koferima jer ne mogu neprestano biti na jednom mjestu”, objašnjava Mirna.

"Budući da smo trenutno aktivni na osam kanala (tri Facebook grupe, profili na Instagramu, TikToku i LinkedInu, Facebook stranica, portal + ŽR Srbija), u planu nam ih je i dalje razvijati te zadržavati kvalitetu u tom procesu, no svakako možete očekivati još neke proizvode s našim potpisom. Prije godinu dana predstavili smo Pink Romance, voćni liker s jestivim šljokicama koji smo pokrenuli u suradnji s jednim domaćim proizvođačem, a vjerujemo da ćemo nastaviti razvijati proizvodnju kao još jedan dio našeg poslovanja jer naše članice pokazuju veliki interes za to”, rekla je poduzetnica za SiB.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Martina šminkala Veroniku, a Karmela ispalila: 'Lijepe žene imaju više sreće u životu'

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo