VIŠE NIKAD NEĆETE PRATI SUĐE NA ISTI NAČIN: / Znanstvenici otkrivaju zašto najčešće dolazi do trovanja hranom

Foto: Giphy
2.8.2017.
Giphy

Vaša kuhinja nije čista koliko mislite. Dapače, u prosječnoj kuhinji ima više mikroba nego u WC-u. Najprljaviji je predmet, vjerovali ili ne, kuhinjska spužvica. Analizom jedne takve, utvrđeno je kako na samo jednom kvadratnom centimetru ima 54 milijarde bakterijskih stanica.

Najrasprostranjenija je gamaproteobakterija, koja uključuje niz ljudskih patogena kao što su bakterije koje uzrokuju tifusnu groznicu, kugu, koleru i trovanje hranom.

Kuhinjske spužve, zbog svoje porozne prirode i kapaciteta upijanja vode, predstavljaju idealne inkubatore za mikroorganizme, kažu stručnjaci.

Previše deterdženta i prljava spužvica: Ovo su neke od najvećih pogrešaka u pranju suđa

"Kuhinjske spužve ne djeluju samo kao rezervoar mikroorganizama, već i kao plodno tlo za njihovo razmnožavanje na kuhinjskim površinama, što može dovesti do onečišćenja ruku i hrane, a to se smatra glavnim uzrokom pojave bolesti uzrokovanih hranom", napisali su istraživači u studiji.

Ne postoji metoda čišćenja spužvice kojom se mogu u potpunosti ubiti bakterije. Čak ni prokuhavanje ne može ubiti više od 60 posto. Najsigurniji i najpouzdaniji način prevencije bolesti jest redovita zamjena kuhinjskih spužvica, u prosjeku jednom na tjedan, piše Daily Mail.