Dobar radnik je i sretan radnik - barem se tako tvrdi već desetljećima, ali čini se da sreća nije glavni motivator i ključ kreativnosti u pojedinca.
Znanstvenica Anna Jordanous sa Sveučilišta Kent i jezikoslovac Bill Keller sa Sveučilišta Sussex u Engleskoj udružili su snage i prokopali kroz više od pola stoljeća studija i zapisa o kreativnom procesu u različitim zanimanjima.
Izolirali su 14 čimbenika koji potiču kreativnost i zamislite što - sreća nije jedan od njih. Po čemu su došli do ovog zaključka?
Naime, kreativnost je kompliciran proces jer svih 14 čimbenika koje su pronašli moraju raditi zajedno. Niti jedan nije važniji od drugog, iako različiti koraci u različitim krativnim aktivnostima ponekad zahtijevaju više ili manje tog pojedinog čimbenika.
Kreativnost ima dvije faze
Psiholog Mark Davis kaže da su to početna ideja i naknadno rješavanje problema. Svojim istraživanjem o povezanosti osjećaja i kreativnosti zaključio je da je pozitivno raspoloženje korisno u ovoj prvoj fazi, prilikom brainstorminga, odnosno pikljupljanja ideja što je više moguće.
No ova druga faza je ključna jer se u njoj prevladavaju prepreke i rješavaju zadaci, a dobro raspoloženje tu nema veliku ulogu. Ona uključuje i razne prosudbe koje same po sebi često ne izazivaju doabr osjećaj kao što je kritika i procjena te eksperimentiranje i neuspjeh.
Stres koji proizlazi iz rješavanja tih problema može biti negativan, ali nam itekako pomaže da ih riješimo. Međutim, to ne znači da moramo živjeti u emocionalnom vrtlogu jer želimo biti kreativni.
Da bismo točno procijenili što moramo napraviti i kako rješiti neki problem, moramo biti cool, a ne ushićeni niti pod živčanim slomom. Malo frustracija i bijesa je zdravo, ali znate i sami da ekstremi nikada nisu poželjni.