Vlasnica kreativnog domaćeg modnog brenda Anamarija Filipović-Srhoj nakon desetak godina rada kao kostimografkinja i asistentica kostimografa na brojnim kazališnim i filmskim projektima u lipnju prošle godine odlučila se pokrenuti nešto svoje.
''Moram priznati da sam oduvijek željela dizajnirati za svoj brend. Kostimografija me jako dobro pripremila i usmjerila prema vlastitom brendu'', rekla nam je Filipović-Srhoj.
Prenošenje ljubavi, iskustva i znanja
Njezin modni brend jedinstven je po tome što je inspiriran finom majstorskom izradom povijesnih odjevnih predmeta i bogatstvom hrvatske etnografske baštine.
''Filia na latinskom je imenica koja označava kćer, ali i ljubav. Ima nešto posebno u prenošenju ljubavi, iskustva i znanja s majke na kćer, s bake na unuku. Kroz Filiu pokušavam ukazati na tekstilne rukotvorine koje su nam žene ostavile u nasljeđe’’, kazala je Filipović-Srhoj.
''Nekada je odjeća puno više pričala. Daleko više vremena i ljubavi se ulagalo u izradu i ukrašavanje odjeće koja se dugo nosila, te potom i nasljeđivala. Sve su to velikom većinom radile žene'', dodala je vlasnica brenda.
Kada osmišljava Filia kolekciju, Anamarija uvijek proučava starinske motive i tehnike. Uz to, ona surađuje s cijelim nizom obrta koji se bave izradom tradicijskog lana, čipki, vezova. Par malih zagrebačkih obrta kroji i šiva Filia odjevne predmete. Materijale koje sami ne izrađuju kupujem od hrvatskih dobavljača.
''Jako mi je važno proizvoditi Filia odjevne predmete isključivo u Hrvatskoj te u proizvodnju uključiti što više obrtnika. Mnoge vrlo vješte obrtnice s kojima surađujem jako teško pronalaze naučnike. Jako je važno sačuvati sve te obrte koji stvarno kriju prave majstore izrade te ih potaknuti na prenošenje znanja mlađim generacijama. Nadam se da ću u budućnosti biti u mogućnosti zapošljavati'', kazala je Filipović-Srhoj.
Filia za izradu odjevnih predmeta koristi samo prirodne materijale kao što su lan, pamuk, svila i koža. Nekadašnja kostimografkinja je posebno ponosna na predmete izrađene od ručno tkanog lana koji je tkan posebno za njihove kolekcije na starinskom tkalačkom stanu.
Svi predmeti iz kolekcije dugo traju
''Sve ukrase, od čipki i vezova do gumbi, izrađujemo ručno. Brend Filia želi poticati ručnu izradu, istraživati i promicati bogatstvo hrvatskog narodnog ornamenta te stvarati odjevne predmete koji su kombinacija današnjih trendova i potreba moderne žene te vrhunske izrade koja puno pažnje pridaje ručno rađenim ukrasima. Želim stvarati predmete koji će pomiriti održivost, funkcionalnost i estetiku. Naš način izrade odjeće zahtjeva puno vremena, ali je vrlo kvalitetan te nama omogućuje da se svakom komadu u potpunosti posvetimo'', izjavila je Filipović-Srhoj.
Zainteresirani odjevne predmete mogu pogledati na web stranici www.filia.design ili Instagramu. Uz to, svi odjevni predmeti mogu se doći pogledati i isprobati u Filinom mini zagrebački showroom uz prethodnu najavu.
‘''Za sada je Filia izbacila dvije kolekcije odjevnih predmeta za ljeto te zimu. Svi odjevni predmeti napravljeni su s namjerom da dugo traju, da se čuvaju, dijele i nasljeđuju. Želja mi je razvijati održivi brend koji će izrađivati visoko kvalitetne odjevne predmete obogaćene ručno rađenim ukrasima'', kazala je Filipović-Srhoj.
Filia proizvodi mogu se lako kombinirati za dnevne i večernje varijante u poslovnom i privatnom ambijentu.
''Tako kod nas možete pronaći udobne dnevne haljine, košulje i hlače a i večernje haljine. Za proljeće/ ljeto 2022. pripremamo posebnu kolekciju u kojoj će si gotovo svaka žena moći pronaći nešto za sebe''’, naglasila je vlasnica Filie.
S
obzirom da je Filia krenula s radom u lipnju prošle godine,
Filipović-Srhoj
tvrdi kako je fokusirati se na izradu visoke kvalitete usred
koronakrize bilo vrlo zahtjevno i zanimljivo.
''Želja mi je i dalje razvijati održivi brend koji stvara odjeću u kojoj se uživa te odjeću koja će se čuvati, dijeliti i nasljeđivati.Veselim se proljetno/ ljetnoj kolekciji koju pripremamo. Nadam se da će se svidjeti publici te da ćemo putem FILIA kolekcija odjevnih predmeta uspjeti zainteresirati publiku'', zaključila je vlasnica modnog brenda.