RTL.hr vam redovito donosi priče o "malim biznisima koje ćete voljeti". Ovoga puta to je priča o hrvatskom brendu prirodne ručno rađene kozmetike iz Splita.
Spartium, brend prirodne kozmetike, službeno je osnovan krajem 2017. godine na čelu kojeg je Mario Goreta, jedan od rijetkih muškaraca koji se u Hrvatskoj nalazi na čelu tvrtke posvećene izradi kozmetičkih proizvoda.
No Spartium je prije stavljanja na tržište svojih prvih proizvoda napravio analitičko izvješće o zdravstvenoj ispravnosti kozmetičkog proizvoda, procjenu sigurnosti i kompletirati dokumentaciju s podacima o kozmetičkom proizvodu tzv. PIF. Tako su tek u travnju 2018. smo izašli na tržište s prvim proizvodima.
Očaranost ljekovitošću dalmatinskog bilja
''Odrastajući u „najlipšem gradu na svitu“ u gradu podno Marjana, jutrom se budite uz miris brnistre, grmolike ljepotice Mediterana. Biljka zanosnog i opijajućeg mirisa, po kojoj je kažu grad Split dobio ime. Ima li boljeg imena za tvrtku koja se bavi proizvodnjom prirodne kozmetike od imena ove mirisne ljepotice. Odlučili smo tvrtku nazvati Spartium što je latinski naziv za brnistru'', kazao nam je Goreta.
''Naša priča je krenula očaranošću ljepotom, ljekovitošću i mirisima dalmatinskog bilja. Poželjeli smo sve blagodati prirodnog staviti u malu bočicu i dragim ljudima oko nas ponuditi zdrav i kvalitetan kozmetički proizvod. Bez obzira da li netko voli miris lavande, smilja, kadulje, bosiljka, ružmarina, limuna, naranče ili neke druge biljke, moći će pronaći nešto za sebe. Svi naš proizvodi su nastali kao rezultat visokog standarda proizvodnje, visoko kvalitetnih hladno prešanih ulja, maslaca, biljnih ekstrakta i aktivnih tvari prirodnog podrijetla te su kreirani s fokusom na tri ključna prioriteta: ljude, prirodu i emociju'', rekao je Goreta.
Shodno tome njihov slogan je #GiftToYourSkin. Goreta napominje kako njihovi proizvodi sadrže isključivo prirodne i organske sastojke dozvoljene po COSMOS međunarodnoj normi za prirodnu i organsku kozmetiku. U ponudi Spartium nudi proizvode za njegu lica i tijela, kreme, maslace za tijelo, losione i suha ulja za lice i bradu, sapune.
''Svi naši kozmetički proizvodi kao ni sirovine od kojih su proizvedeni, nisu testirani na životinjama. Koristimo isključivo sastojke biljnog podrijetla, osim pčelinjeg voska i meda'', rekao je Goreta.
Za sve ''bradonje''
Najponosniji su na liniju Meštar koju je Goreta s ljubavlju stvorio za sve „bradonje“ i ljubitelje brijanja. Pojašnjava, logičan potez muškarca u svijetu kozmetike definitivno jest kreiranje linije za muškarce.
''Naravno, polazio sam od onoga što meni kao „bradonji“ treba, a što je u tom trenutku na tržištu bilo uistinu deficitarno. U razgovorima s barberima, brzo sam zaključio da trebam „2u 1“ profesionalnu i prirodnu liniju za njegu lica i brade. Želeći sačuvati tradiciju brijačnice, uz poštivanje načela prirodnog, pokrećemo brend muške prirodne profesionalne kozmetike pod imenom, a kako drukčije kad si iz „Velog mista“, nego Meštar'', ispričao je Goreta.
Proizvodi za njegu lica, brade, proizvodi za brijanje ili oblikovanje frizure, pod nazivom Meštar, vrlo brzo su svojom kvalitetom i mirisima Dalmacije, osvojili simpatije kako snažnijeg spola, tako i profesionalnih frizera i brijača. Stoga ponosno možemo reći da je hrvatsko tržište dobilo vrhunski brend prirodne muške kozmetike.
''U ovom vremenu pandemije svijet više ne izgleda isto. Logično, ni naša poslovna strategija više nije ni približno slična onoj koju smo kreirali prije dvije godine. Za 2020. godinu dogovorili smo sudjelovanje na BARBER CONNECT-u, najvećem i najpoznatijem sajmu za barbere i frizere u Telfordu, u Velikoj Britaniji, gdje smo ponosno htjeli predstaviti hrvatski brend prirodne muške kozmetike. Ipak, korona kriza poremetila je naše prvotne ideje'', izjavio je Goreta.
''Kad je otkazan sajam na kojem se Spartium trebao predstaviti Europi predstaviti Meštra, odlučio sam učiniti sve što je u mojoj moći da godinu ipak nekako iskoristim. S obzirom na karantenu, okretanje digitalnom svijetu bio je jedini logičan potez'', rekao je vlasnik koji je baš u razdoblju koronakrize otvorio vlastiti webshop.
Smatra kako poziciju prirodne kozmetike na našem tržištu definitivno treba ojačati.
''Dobar dio ljudi, kada čuje riječ ‘’prirodno’’, pomisli na stvaranje proizvoda u kućnoj radinosti. A to je uistinu pogrešno! Iako su prirodni, dobrim dijelom i organski, naši proizvodi nastaju u kontroliranim uvjetima i u skladu sa s propisanim posebnim tehničkim i sanitarnim uvjetima'', naglašava vlasnik brenda.
Strast i ambicija
''Kozmetička proizvodnja mora biti u skladu s načelima dobre proizvođačke prakse (GMP). Ti su standardi rigorozni, ali bez njih nema ni kvalitetnog, a pogotovo sigurnog kozmetičkog proizvoda'', dodaje osnivač brenda Spartium koji vjeruje da je korona kriza potaknula ljude na okretanje prirodi kao čovjekovu iskonskom okruženju.
Rekao je kako je ovom poslu nas gura strast i ambicija. Kaže nastoje ponuditi ljudima najbolje od sebe i svojih proizvoda. Prioritet su im emocija i predanost jer, s obzirom na ulaganja u certificiranje proizvoda i isprobavanje receptura, treba biti strpljiv, predan, odan i uživati u "hobiju", jer to nije samo posao. Za njih, to je strast.
''Ta velika strast koja nas vodi potakla nas je da napravimo redizajn Meštra i da slike urbane Dalmacije s početka 20.stoljeća posložimo na naše kutijice. Cure iz Linear studia iz Dubrovnika odradile su savršen posao! Meštar svojim dizajnom priča „Štoriju o Dalmaciji“. Konačno smo stvorili brend koji može dostojno prezentirati Dalmaciju izvan granica lijepe naše!'', rekao je Goreta.
''Naši planovi su trenutno proširiti proizvodni pogon u sklopu kojeg ćemo održavati radionice izrade prirodne kozmetike uz pomoć naših uvaženih kolega, farmaceuta i aromaterapeuta kako bi i drugim proizvođačima pomogli u njihovom poslovanju. Ono što nas najviše veseli je otvaranje vlastite trgovine u kojoj ćemo prenijeti djeliće Dalmacije. Konačno će naši kupci moći doći i isprobati naše proizvode'', zaključio je vlasnik brenda.