RTL.hr vam redovito donosi priče o "malim biznisima koje ćete voljeti". Ovoga puta to je priča o hrvatskom brendu iza kojeg bračni par koji je na zabavan način želio educirati najmlađe o ribama i ostalnim stanovnicima mora.
Ovih dana brojni roditelji traže nešto što bi bio idealan poklon za najmlađe, a ukoliko ste razmišljali o nekoj memory igrici, tu je Riblja priča. Hrvatski brend Riblja priča pokrenut je prije 4 godine s ciljem educiranja Hrvata o važnosti konzumacije ribe i ostalih morskih plodova kroz različite edukativne priče i igre. Prvotno je pokrenut blog po istim nazivom, a potom su došli i proizvodi pod istim imenom.
Spojili marketing i ribarstvo
Ideja za blogom Riblja priča došla je sasvim slučajno. Marina Tomić Maksan je kroz istraživački posao spoznala da Hrvati jedu premalo ribe, a Filip Maksan je čovjek s mora, koji je cijeli život proveo uz more i s ribom. Jedan dio života Filip je proveo u Norveškoj, radeći na Institutu za istraživanje mora, gdje je još više zavolio ribarstvo i povećao konzumaciju ribe.
''Tako smo spojili znanja o marketingu i ribarstvu i odlučili pokrenuti blog, prvenstveno s ciljem promocije konzumacije ribe. Redovito smo pripremali jela od ribe i ostalih morskih plodova, fotografirali ih i educirali pratitelje zašto je važno jesti morske plodove. Ipak, kada smo sami postali roditelji, odlučili smo ići u smjeru stvaranja edukativnih proizvoda i to za one najmlađe jer na mladima svijet ostaje'', kazao je suvlasnik brend Filip Maksan.
Prvo su istražili koji morski organizmi su zastupljeniji u Jadranskom moru i s kojima su Hrvati više upoznati. Potom su pretraživali enciklopedije, knjige i stručne i znanstvene članke kako bi osmisliti tekstove za edukativnu brošuru, u kojoj su opisani svi jadranski organizmi. Okupili smo tim kreativnih i educiranih ljudi i zajedničkim snagama kreirali prvi proizvod - memory Jadranska priča.
''Ideja za stvaranjem memorya, a potom i puzzli, Jadranska priča potekla je od nas, Marine i Filipa, dva agronoma i zaljubljenika u more i ribu. Odabrali smo 12 morskih organizama koji će biti dio Jadranske priče, te osmislili tekst za edukativnu brošuru i personaliziranu karticu'', ispričao nam je Maksan.
''Potom su sjajni hrvatski ilustratori Ivan Dilberović i Tena Letica izradili ilustracije za memory i puzzle i ovim putem im se uvelike zahvaljujemo. Priprema za tisak, sam tisak i pakiranje proizvoda vrše se u jednoj zagrebačkoj tiskari. U pripremi proizvoda uključili smo i divnu logopetkinju Mariju i lektoricu Gordanu, te fotografkinju Sanju iz DOMA studio'', rekao je Maksan.
Personalizirana kartica s imenom djeteta
U ponudi trenutno imaju memory set Jadranska priča i puzzle Jadranska priča. Memory Jadranska priča obuhvaća 24 kartice, odnosno 12 parova s najznačajnijim organizmima našeg Jadranskog mora.
''Kako to ne bi bio samo običan memory s karticama, odlučili smo se na izradu edukativne brošure, u kojoj se nalazi opis 12 jadranskih organizama. Posebnu čar svemu daje personalizirana kartica na kojoj se nalazi ime djeteta kojemu je memory namijenjen. Puzzle obuhvaćaju 36 puzzli, proširenu edukativnu brošuru s opisom 12 jadranskih organizama, u formi rime, te personaliziranu karticu s imenom djeteta'', kazao je Maksan.
Personalizirani memory set i puzzle mogu se naručiti preko Instagram profila i Facebook stranice Riblja priča. Osim toga, memory se može kupiti u dućanu Take me home u Tomićevoj ulici u Zagrebu. U pripremi je i web stranica Riblja priča, kao i web shop.
Kada su izrađivali memory igricu odabrali su morske organizme koji su zastupljeniji u Jadranskom moru ione za koje su smatrali da ih građani trebaju više upoznati. Na temelju stručne literature i uz pomoć logopeda i lektora osmislili su tekstove za edukativnu brošuru, u kojoj su opisani svi jadranski organizmi, a koji su ujedno usklađeni s dobi djeteta kojima su igre namijenjene (3-8 godina).
''Najveći problem predstavlja nam česta nestašica inputa, odnosno papira, ljepljenki i sličnog, što je povezano s pandemijom i problemima u distribuciji takvih materijala. Ipak, uz odlične i iskrene suradnike u tiskari svaki put uspijemo doći do rješenja. Suradnja s ilustratorima je zaista vrlo jednostavna i divna tako da tu nema poteškoća'', rekao je Maksan.
Svjesni su da kako bi opstali na tržištu, nužno je biti drugačiji i to jasno komunicirati s kupcima, a ključ uspjeha je povjerenje. Cilj im je graditi brend kojem ljudi vjeruju i na prvom mjestu im je zadovoljan kupac.
''Uz takvu misao vodilju sve poteškoće se savladaju i na kraju ste sretni jer znate da ste educirali djecu i roditelje, a sve ste postigli uz igru i obiteljsko druženje'', pojašnjava suvlasnik brenda.
Na proljeće će na tržište plasirati edukativni proizvod s najpoznatijim slatkovodnim organizmima, a Maksan potvrđuje kako puno kvalitetnih savjeta i prijedloga dobe i od svojih pratitelja.