Društveni mediji postali su poligon za sakupljanje lajkova i hvaljenje, što izgledom, što vlastitim uspjesima i postignućima. Što vaše objave na Facebooku i Instagramu drugim ljudima govore o vama? Stručnjaci tvrde kako stil poziranja za fotografije zapravo ima dublje značenje.
Selfie
Budimo realni, svi smo mi u životu okinuli najmanje jedan selfie i objavili ga jer smo si na njemu baš lijepo ispali. Osvjetljenje i šminka učinili su svoje, fotografiju ste još provukli kroz filter ili dva i zadovoljno pustili svijetu da se divi vašoj ljepoti.
Direktorica marketinške tvrtke Lynn Morrison kaže kako su selfieji dokaz da živite punim plućima. "Takve fotografije poručuju: ja sam pametna, neobična, volim improvizirati i živim onako kako ja želim, a i šminka mi je, usput, odlična", objasnila je za Daily Mail.
Pejzaž
Svi smo mi fotografi amateri (osim, naravno, onih koji su doista profesionalci). Te bajkovite fotografije pitoresknih pejzaža zapravo su očajnički poziv na odobravanje. Morrison kaže da ljudi koji objavljuju pejzaže na taj način podsjećaju svoje pratitelje na svoje postojanje, čak i ako nisu fizički ondje.
"Fotografija plaže, primjerice, poručuje: 'Ne nedostaje mi posao, ali mi nedostaje dnevna potvrda da vrijedim'", objašnjava Lynn.
Akcija
Još jedna vrsta fotografija koje svima idu na živce jest prizor neke akcije. Vi ste, dakle, tražili prijatelja da vas fotka u avanturističkoj pozi. Bilo da planinarite, vozite jet-ski ili radite nešto što je istoj mjeri ekstremno, takve fotografije pokazuju ljudima da ste društveni i odvažni.
Morrison upozorava da vam takve fotografije ne smiju postati mjerilom vrijednosti, u smislu da samo sakupljate lajkove, a zapravo uopće ne uživate u tome što radite.
Postignuće
Slike na kojima držite medalje, nagrade ili tek pladanj sa savršeno pečenim kolačima pokazuju vašu potrebu za pohvalom i poštovanjem prema vašemu postignuću. Lynn je primijetila da ljudi koji objavljuju takve fotografije u opisima često omalovažavaju svoj uspjeh, a zapravo priželjkuju da ih što više ljudi u komentarima razuvjerava.
"Općenito gledajući, što god da objavimo javno na društvenim mrežama, na neki način tražimo potvrdu da je to što radimo genijalno", zaključila je Morrison.