Za njih je generacijski jaz samo mit /

Kako to izgleda kada Milenijalci i Gen Z zajedno stvaraju novo doba telekomunikacija

Image

Različite generacije koje se međusobno nadopunjuju generiraju sinergiju u kojoj iskustvo i zrelost starijih dolaze u ravnotežu s inovativnim idejama i energijom mlađih

12.8.2024.
9:33
VOYO logo

Tako je bilo od samih početaka, a tako je i danas. Došli su na hrvatsko tržište s idejom da potaknu promjene na statičnom tržištu domaćih telekomunikacija, postanu generator inovacija, osvijeste cijeli sektor da tehnologija postoji zbog ljudi i da se zbog ljudi treba nastaviti razvijati. I nakon 25 godina, možemo zaključiti da su u tome uspjeli.

Čim je tog davnog srpnja 1999. godine najavljen dolazak tvrtke Vipnet u Hrvatsku, danas svima dobro poznate kompanije A1 Hrvatska, odmah su krenule tektonske promjene u svim segmentima telekomunikacijske tehnologije. Vipnet nam je omogućio korištenje mobitela na bonove bez zasnivanja pretplatničkog odnosa što je mobilnu komunikaciju učinilo pristupačnijom nego ikada prije. A to je bio samo početak vala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sklonost inovacijama utkana u DNK kompanije

Ekipa koja stoji iza tvrtke Vipnet, današnje A1 Hrvatska, strateški je plan razvoja svoje kompanije zamišljala kao tvrtku s DNK čija se struktura sastoji od dvostruke spiralne zavojnice koje su međusobno neraskidivo povezane. Jedna je nit inovacija koje će diktirati i usmjeravati tehnološke trendove, transformirati načine na koji koristimo tehnologiju i konstantno je približavati korisnicima, a druga je briga za korisnike, jer zadovoljstvo kupaca, njihove potrebe i očekivanja moraju biti na prvom mjestu.

Na tragu te filozofije, da bi pokazao kako doista misli ozbiljno, Vipnet je u vrlo ranoj fazi poslovanja postao prvi operater s korisničkom službom koja će biti na raspolaganju korisnicima 24 sata dnevno, sedam dana u tjedno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zaredale su se i druge inovacije koje su ponekad pratile, a ponekad predviđale potrebe i želje korisnika i oblikovale njihova daljnja očekivanja prema tehnološkim dostignućima. Primjerice, Vipnet je 2001. godine, među prvima na svijetu uveo mogućnost plaćanja parkinga SMS parking/mParking, nešto što je tada još bilo teško zamislivo.

Prvi su, zahvaljujući velikim ulaganjima u infrastrukturu, omogućili svojim korisnicima slanje MMS poruka u roamingu, a ogromnu su prašinu podignuli i 2003. godine na prezentaciji prvog nacionalnog i međunarodnog videopoziva na koji su se uključili Goran Ivanišević iz Splita, Gordana Kovačević sa zagrebačkog Trga bana Jelačića, Robert Ferlin iz Rijeke i Boris Nemšić iz Beča.

Najpoželjniji poslodavac u ICT i telecom sektoru

I iako je tempo u kompaniji koja je u tolikoj mjeri orijentirana na inovacije u tehnologiji, pa još k tome u sektoru u kojem se stalno nešto novo događa i koja toliko pažnje posvećuje zadovoljstvu svojim brojnim korisnicima izuzetno dinamičan i zahtjevan, ipak ne možemo ne primijetiti da uz sve te izazove, A1 Hrvatska figurira kao jedan od najpoželjnijih poslodavca u Hrvatskoj.

Točnije, A1 Hrvatska ove je 2024. godine na prvom mjestu najpoželjnijih poslodavaca u ICT i telecom sektoru u Hrvatskoj, prema nezavisnom nacionalnom istraživanju "Poslodavac prvog izbora" koje se provodi tijekom cijele godine na portalu MojPosao. O jednoj kompaniji mnogo govori i podatak da je A1 Hrvatska tvrtka u kojoj je mnogo ljudi započelo graditi karijeru i odlučilo ostati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimalo nas je kako je bilo raditi u Vipnetu tada, na samom početku, prije 25 godina i kako je raditi u A1 Hrvatska danas. A tko nam bolje može dati odgovor na ova i mnoga druga povezana pitanja od djelatnice koja je dio A1 Hrvatska već 25 godina, kao što je to Mirjana Pršir Bertić. A zanimljivo je bilo i čuti kako je raditi u A1 Hrvatska od zaposlenika koji ima 25 godina i koji je vršnjak kompanije u kojoj radi te kako izgleda njihova suradnja - suradnja Milenijalaca, starosjedioca u kompaniji i pripadnika Z generacije koji tek ulaze na tržište rada.

Image

„Počela sam raditi Vipnetu u službi za korisnike prije 25 godina, na poziciji agenta u odjelu za kontakte s prepaid korisnicima. S mojom grupom bilo nas je svega 12 u timu pa mogu slobodno reći da smo učili svi zajedno, pomagali smo si. Nakon godinu dana sam prešla u tehničku podršku“, prisjeća se Mirjana, koja je u kompaniju došla na sestrinu preporuku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Moja sestra je već radila u službi za korisnike pa sam imala barem kakvu - takvu predodžbu o samom poslu i samoj kompaniji. Obzirom da mi je to bio prvi posao, nisam znala da ću tu ostati 25 godina, učiti, razvijati se i napredovati. Danas radim na poziciji Technical Competence Centar Manager“, otkriva Mirjana.

... ni jedan dan nije isti...

U vrijeme kada je potpuno normalno svakih nekoliko godina mijenjati radnu okolinu, kako svi ti zaposlenici sa stažem od 25 godina u istoj kompaniji gledaju na činjenicu da su cijeli svoj radni vijek proveli u istoj kompaniji? „Nemam osjećaj da je prošlo 25 godina. Radila sam na različitim radnim mjestima, pa je sigurno i to utjecalo da vrijeme proleti“, kaže nam Mirjana.

A na trend ostajanja i razvijanja vlastitih kompetencija zajedno s kompanijom sigurno je utjecalo i to da, kako je napredovala A1 Hrvatska, tako su napredovali i njezini zaposlenici. „Uz podršku nadređenih, razvijala sam se i ja. Dobila sam priliku za učenje, osobni i poslovni razvoj, usavršavanje. Skupljala sam znanje, stjecala iskustva. Ovdje se njeguje korporativna kultura i vodi briga o radnoj atmosferi“, ističe Mirjana.

Image

„I danas pamtim situaciju kad mi je korisnik triput za redom prekinuo vezu i tek kad se javio muški kolega je nastavio razgovor s riječima: sva sreća da sam vas dobio, već mi se triput za redom javila neka ženska“, prisjeća se kroz smijeh. Zanimalo nas je kako izgleda Mirjanin radni dan i što sve spada u njezine radne zadatke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Glavna zaduženja su, kaže, osigurati podršku korisniku 24/7, riješiti tehničke poteškoće i upite koje ima za fiksne i mobilne usluge.

„Ljepota mojeg posla jest to što je dinamičan i ni jedan dan nije isti. Sa svojim timom svakom jutro prokomentiram stanje prethodnog dana, teme upita i plan za taj dan pa možemo reći da nam dnevne aktivnosti diktiraju korisnici i njihove potrebe. Praćenjem trendova i tema upita trudimo se, u suradnji s ostalim kolegama, otkloniti poteškoće prije nego se one dogode i prije nego što ih korisnik primijeti“, objašnjava Mirjana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Kontinuirano radimo na edukaciji i usavršavanju vještina naših djelatnika, na poboljšanju dijagnostičkih alata kako bismo bili uspješni u našem poslu i kako bismo bili spremni odgovoriti na svaki upit“, dodaje.

Firma koja sluša zaposlenike i njihove potrebe

Što je, da tako kažemo, presudilo da provedete cijelu karijeru u kompaniji A1 Hrvatska? „A1 je poseban jer sluša svoje zaposlenike i njihove potrebe, ulaže u edukacije, prepoznaje talenate i nudi prilike za njihov razvoj. Osim profesionalnog razvoja, A1 Hrvatska svojim zaposlenicima nudi razne benefite poput financijskih i zdravstvenih, pruža podršku roditeljima bonusima za djecu, fleksibilnijim radnim vremenom, pomoć u roditeljstvu kao što su A1 dječji vrtić, program Leteće dadilje i slično, pomaže zaposlenicima s raznim popustima i pogodnostima u raznim kategorijama (zdravlje, sport, kultura, moda, edukacija), a omogućava nam i fleksibilnost u radu", ističe naša sugovornica.

Na koncu, ponosna je na činjenicu što je tijekom svih tih godina bila dio takvog snažnog i razgranatog razvoja kompanije A1 Hrvatska koja je u 25 godina od mobilnog operatora na domaćem tržištu izrasla u cjelovitu digitalnu kompaniju.

Odlična suradnja unatoč razlikama

Zanimalo nas je i kako funkcionira suradnja s mlađim generacijama zaposlenika, pripadnicima Generacije Z, čije vrijeme tek dolazi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Unatoč generacijskim razlikama, surađujemo odlično. Jedni od drugih možemo puno naučiti“, kaže Mirjana i dodaje: „Moj savjet im je da se ne boje tražiti pomoć i podršku kad počinju raditi jer nitko ne počinje kao stručnjak. Uz trud, rad i strpljenje mogu to postati. Trebaju biti spremni prihvatiti povratnu informaciju, kako pozitivnu tako i negativnu. Iz svake situacije i od svakog se nešto može naučiti. Ništa ne dolazi preko noći, ali nema boljeg osjećaja od onog kad znate da ste samo svojim zaslugama nešto postigli. I nemojte kasniti na posao“, kroz smijeh poručuje Mirjana.

„U 25 godina rada sam puno naučila pa volim vjerovati da sam i sama utjecala na razvoj karijera nekih djelatnika, pomogla im da naprave korak dalje. Nikad nije kasno za naučiti nešto novo tako, samo trebate imati volje“, kaže Mirjana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I dok s jedne strane imamo starosjedioce koji su ovdje od samih začetaka, ova kompanija okuplja i mlade ljude koji su se tek rodili kada je A1 Hrvatska tek počinjala s radom. Jedan od njih je Armando Bilkić, 25-godišnji student računarstva na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu. Armando je počeo raditi u A1 Hrvatska kao student u odjelu za korporativni IT na poziciji IT Supporta.

Image

„Privuklo me to što kao student, mogao u dogovoru sa svojim nadređenim raditi skraćeno ili uzeti slobodan dan ako bi trebao otići na ispit ili slično, što nisam baš viđao u drugim oglasima za studentske poslove“, iskren je Armando.

U međuvremenu, Armando je napredovao do pozicije Specijalist za skladište podataka. U tome mu je, ističe, pomoglo i poticajno okruženje u A1 Hrvatska. "Naravno, šef je uvijek voljan poslušati moje interese, zanima ga u čemu bih se volio razvijati, pa mi prema tome i omogućava polaženje edukacija o tehnologijama koje me privlače, što preko internih edukacija ili što preko nekih platforma za učenje. Zbog specifične prirode posla imam dva mentora koji stignu izdvojiti svoje vrijeme da bi sa mnom prošli sve nedoumice koje imam“, naglašava naš sugovornik.

Sretan sam što sam dio firme!

Zanimalo nas, je naravno, kako izgleda i Armandov radni dan. „Prvi zadaci koje odradim nakon što krene moj radni dan su da provjerim mailove da vidim postoji li nešto što zahtjeva prioritetno rješavanje te nakon toga provjerim je li sustav za koji smo mi zaduženi ispravno funkcionira. Kada provjerim da ne postoji problem koji je potrebno prioritetno rješavati, pogledam sve aktivnosti na kojima sam dodijeljen te si složim manje zadatke koje moram do kraja dana odraditi. Nakon toga se većina kolega skupi, te se ode na jutarnju kavu a nakon toga krenem odrađivati poslove koje sam si zadao za dan“, objašnjava Armando.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Što se tiče famoznog generacijskog jaza o kojem se o zadnje vrijeme dosta priča i piče, Armando kaže da osobno nije primijetio ništa takvo. Naprotiv, suradnju sa starijim i iskusnijem kolegama ocijenio je odličnom. „Rekao bih da je suradnja izvrsna. Iako među nama postoji generacijska razlika u godinama ta se razlika ne osjeti.“

Koja je njihova tajna? Važan dio recepta za održavanje pozitivne i produktivne atmosfere jest i to što i ako dođe do razmimoilaženja u pristupu zbog generacijskog jaza, uvijek je prisutno međusobno uvažavanje i kvalitetna komunikacija kako bi se postiglo zadovoljavajuće rješenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Iskusniji kolege su uvijek voljni poslušati i testirati nove ideje mlađih kolega, sve u svrhu optimizacije našeg posla“, odgovara nam Armando. Što se tiče daljnjeg razvoja karijere, Armando se i u budućnosti vidi u ovom ili barem sličnom području jer mu je, kako kaže, ta grana IT-ja zanimljiva. Kada ga pitamo kako gleda na činjenicu da je dio A1 Hrvatska, ističe da je ovdje vrlo sretan. „Benefiti koje kompanija nudi su super i drago mi je da sam dio ove firme“, zaključuje Armando.

Sadržaj nastao u suradnji s RTL native kreativnim kolektivom i A1 Hrvatska!

Ljubav je na selu
NOVA SEZONA
VOYO logo