U sklopu prve online modne revije u Hrvatskoj Elfs Online Fashion Show održan je panel 'Fashion Survivor Talk', u kojem su nastupila i velika imena iz svjetskih modnih medija.
Iz Pariza se prva uživo javila Valeria Bessolo Llopiz, direktorica svih svjetskih izdanja modnog magazina Elle.
"Danas je u Parizu veliki dan jer je službeno objavljen kraj lockdowna. Tako se, nadam se, uskoro u grad vraća život, što je za modnu industriju jako dobra vijest. Pandemija je nažalost znatno utjecala na segment marketinga magazina Elle u cijelom svijetu, ali je zato istodobno povećala i ubrzala digitalnu transformaciju te je tako otvorila put novim mogućnostima i inovacijama. Upravo zato pozdravljam i ovu inicijativu i sve pohvale organizatorima – istaknula je Valeria.
Modna industrija pati
Lucy Lara, glavna urednica meksičkog izdanja Harper's BAZAAR, potvrdila je da se Meksiko nalazi u vrlo teškoj situaciji.
"Svi ljudi nažalost ne poštuju sigurnosne mjere pa je situacija prilično teška, a jednako tako pati i cijela modna industrija. Bit će potrebno puno vremena da se tržište oporavi, no zasad se sve premjestilo na digitalne platforme, što je rezultiralo nekim zanimljivim iskoracima i dodatnom kreativnošću modnih dizajnera – naglasila je Lucy Lara, koja je također pohvalila inicijativu modnog dvojca Elfs.
Nakon meksičke glavne urednice, iz Italije se javila Francesca Delogu, direktorica talijanskog izdanja Cosmopolitan.
'Situacija s pandemijom je vrlo ozbiljna'
"Kao što i sami znate, u cijeloj Italiji, a posebno u Milanu, situacija s pandemijom je vrlo ozbiljna, što je svakako ostavilo tragične posljedice na cijelu modnu zajednicu. No, ja nisam samo direktorica magazina Cosmopolitan, nego i aktivna glazbenica, a glazbena industrija je potpuno stala zbog pandemije. Cosmopolitan je također prve vidljive tragove osjetio u znatnom padu oglašavanja, dok je stanje kod digitalnih izdanja još uvijek stabilno. I ovdje se sve prebacilo na digitalno tako da će se milanski Tjedan mode održati u srpnju također online. Što će biti u rujnu, koji je ključan za modnu industriju, još se uvijek samo nagađa", izjavila je Francesca .
Timea Liptak, direktorica magazinskog dijela tvrtke Central Mediacsoport Mađarska (Elle, Marie Claire, Cosmopolitan, National Geographic…), kaže da su u Budimpešti dućani još uvijek zatvoreni te da su sva modna događanja otkazana.
Moda se preselila na internet
"Moda se u Mađarskoj potpuno preselila na internet, a brojke nam pokazuju da ljudi i dalje kupuju te svi oni koji imaju mogućnost online prodaje imaju dobre rezultate. Moram naglasiti da su dizajneri reagirali jako brzo i da su se prilagodili situaciji kreirajući posebne maske za lice, ali i udobnu odjeću za svaki dan – naglasila je Timea.
Iz Beograda se javio Petar Janošević, glavni urednik magazina Harper’s BAZAAR Srbija i publisher magazina Harper’s BAZAAR, Grazia i Esquire.
"Srbija nije toliko razvijeno tržište i ne možemo se uspoređivati s velim tržištima koja obiluju velikim svjetskim brendovima, ali ovdje ima puno dizajnera koji su bili jako vrijedni tijekom krize s Covidom-19.
Naime, proizvodili su maske koje su donirali medicinskom osoblju i to je zaista bila divna gesta. Usprkos svemu, vjerujem da će sve krenuti nekom uzlaznom putanjom i da će ljudi hrabro krenuti u kupnju, bez obzira na ekonomsku krizu koja nas očekuje nakon završetka pandemije.
Što se pak medija tiče, najveći nedostatak je pad oglašivača u tiskanim izdanjima, ali istodobno bilježimo veliki porast u digitalnim platformama. No, optimističan sam jer se osjeti neka pozitivna klima tako da vjerujem da su bolji dani pred svima nama", zaključio je Petar.