Kako biste opisali svoj trenutni glazbeni stil? Moj glazbeni stil se prije svega kreće unutar granica techna, ali kako vrijeme prolazi uvidio sam da techno zvuk evoluira i postaje mnogo širi pojam. Moj zvuk je uvijek više naginjao prema party strani techna. Premda su neki od zvukova koje stvaram malo preozbiljni, smatram da je vrlo važno da zvuk bude zabavan.
Možete li istaknuti nekoliko glazbenih brojeva koji su Vam se nedavno zavukli pod kožu? Jedini glazbeni broj koji mi odmah pada na pamet je Blackeye P- Time of my Life.... Smatram da je to u potpunosti pitki glazbeni broj, ali to ne znači da nema svoju važnost. Mislim da je navedena pjesma imala važnu ulogu jer je na određenoj razini mlade upoznala s dance glazbom. Općenito smatram da je većina glazbe koja se izdaje posljednjih godina odlična, a pri tome je neka glazba komercijalnija od druge. To je za mene dobro jer svoje glazbene setove volim otvarati prema svim smjerovima. Naime, diljem svijeta vidim priljev novih klubova koji žele da se u njima svira nešto više crossover stil i taj trend na sceni djeluje kao svojevrsno osvježenje.
Ulažete puno vremena i energije u DJ-ing, ali ste također vrlo uspješan kao producent. Možete li nam reći nešto o svom radu u studiju tijekom posljednjih nekoliko godina? Jeste li ponovno otkrili što glazba znači za Vas osobno? Da, dugo vremena Fergie se bavio isključivo DJ-ingom i to je bilo prisutno kod većine DJ-a u vrijeme kada sam startao kao DJ. Prošlo je tek 10 godina otkako su DJ-i zaista počeli stvarati glazbu koju izvode, što je postalo velikim djelom njihovog identiteta kao glazbenog izvođača. Stvaranjem glazbe bavim se s prekidima od 1999. godine, ali istinsku povezanost s onim što sam radio u studiju nisam osjetio sve dok nisam pokrenuo Excentric Muzik Project i počeo raditi s mojim trenutnim producentom Daveom Robertsonom, s kojim se odlično razumijem… Tijekom godina radio sam s dosta producenata tako da znam koliko je teško naći nekoga s kime se može dogoditi magija, a osjećam i da je to vidljivo u glazbi koju smo napravili tijekom godina, između ostalog i po uspjehu našeg prvog albuma, koji je osvojio nagradu za najbolji album u sklopu IDM Awards 2011. Što se tiče ponovnog otkrivanje sebe kroz glazbu, imam osjećaj da to radim svaki put kada sam u studiju. Uvijek isprobavamo nove stvari, primjerice nove zvukove. Uvijek je sjajno biti u studiju, ali dok se ponekad stvari odvijaju same od sebe u drugim trenucima prisutna je frustracija… no sve je to dio kreativnog procesa. Kao što sam rekao ranije, moji glazbeni brojevi imaju party energiju, a kada sam u studiju moje su misli uvijek na plesnom podiju.
U vrlo raznolikom i širokom svijetu elektronske glazbe, je li teško biti inovativan? Danas kada postoji toliko puno DJ-a i producenata koji su na raspolaganju promotorima ili ljudima koji kupuju glazbu, osjećam se počašćenim svaki put kada se netko zainteresira za moju glazbu ili kada kupuje moju glazbu online ili na vinilu. Smatram da je važno nastojati glazbu održati zanimljivom, jer danas ljudi žele dobiti više za svoj novac kojim plaćaju odlazak na partyje. Publika želi prisustvovati showu ili slušati glazbu koja će ih apsolutno oduševiti. Istovremeno to ne znači da sve što sviramo kao DJ-i mora biti potpuno novo. Volim puštati neke stare stvari koje pobuđuju sjećanja kod mene i publike koja je na plesnom podiju. Upravo takve starije stvari predstavljaju iznimno poseban i važan dio glavnog sastojaka u party miksu. Za sebe osobno ne bih rekao da sam najinovativniji DJ i producent, jer sam zapravo cijelo iskustvo DJ-inga prekrojio na način da se vraćam osnovama u smislu onoga što koristim u DJ kabini (3 decks & EFX). Osjećam da sam upravo u toj formi najbolji.
Vlastita emisija na BBC radiju, priznanje i podrška Carla Coxa i drugih poznatih i cijenjenih dj-a, uspjeh underground hitova "Anon", "To the core" i "Blackeye-P", uspjeh Excentric projekta ... To je samo nekoliko činjenica kojima se ističete. Možete li spomenuti neke druge, manje poznate trenutke u karijeri koji su pridonijeli razvoju Vaše karijere? D,a Radio1 je bio veliki napredak za mene, ali glavna se prekretnica dogodila kada sam došao živjeti u Englesku zajedno s Tony de Vitom, jer osjećam da se upravo tada dogodila cijela čarolija. Tijekom godina rada bio sam sretne ruke, svirao sam na puno odličnih partyja od Glastonburyja do The early Mother raves-a u Južnoj Africi 90-ih godina, pa sve do Love Parade-a u Berlinu i Skoll beats-a u Brazilu.
Možeš li zamisliti i opisati kako bi idealan kreativan proces za Vas trebao izgledati? On je za mene uvijek bio isti... Pokušavam energiju prethodnog vikenda prenijeti u studio, primjerice uzeti neke pjesme koje su mi tog vikenda bile važne i pokušati shvatiti što ih je tada činilo posebnima, i potom vidjeti kako bih mogao postići da ti elementi funkcioniraju i u mojim preostalim pjesmama. Dave i ja redovito provodimo sate slušajući nove zvukove i ritmove i taj process traje sve dok nismo sretni s onime što smo otkrili. Nakon toga krećemo sa stvaranjem glazbene sekvence. Ponekad navedeni proces može biti pomalo nezgodan, u nastojanju da se se nivo energije koji imate uskladi s jednim zvukom u studiju i sa svim različitim elementima, da bi potom ponovno krenuli ispočetka, rastavljajući i ponovno sastavljajući željeni zvuk. Kao što sam rekao, ponekad se stvari ne odvijaju prema planu i to može biti frustrirajuće. To se srećom ne događa često. Ja osobno neki glazbeni broj smatram ili dobrim ili ne tako dobrim. Vrlo sam strog prilikom donošenja odluke o tome koju ću pjesmu objaviti a koju ne... Neću objaviti pjesmu samo zato što smo dva dana na njoj radili, tj. ako je zaista odlična onda će biti objavljena, a ako nije neće.
Uskoro ćete po prvi put dj-ing vještine predstaviti pred hrvatskom publikom i to u zagrebačkom klubu Sirup. S obzirom na veliko iskustvo koje si stekli nastupajući na brojnim partyjima, imate li neka očekivanja od ovog partyja? Svake godine zajedno sa svojim agentom napravim popis ciljeva koje želimo postići, zemlje u kojima želimo nastupati, a Hrvatska i Zagreb su na toj listi dugi niz godina, tako da sam jako uzbuđen što dolazim u tako posebno doba godine, i sukladno tome od partyja u Zagrebu očekujem velike stvari. Imat ću također posebnog tour vodiča, točnije Valentinu Cvitković (Tinu), kojoj se želim jako zahvaliti, jer bez nje ovog partyja ne bi bilo.... Tina je bila velika podrška i za mene i Excentric Muzik grupu, pa joj se zajedno s Excentric skupinom još jednom zahvaljujem.
Poznati ste po davanju potpore novim talentima i "Excentric Artists" agenciji koja služi kao platforma za nove generacije nekonvencionalnih dj-a i producenata. Kako ste pronašli vremena za spomenute aktivnosti, DJ-ing i produciranje glazbe? Da to je uvijek bilo nešto što volim raditi, jer kad sam tek startao imao sam veliku pomoć od Tonyja de Vita i drugih različitih dj-a iz Irske. Kao DJ-u i općenito za mene osobno vrlo je važno učiniti ono što mogu za nove talente, jer me to drži svježim i prisutnim na sceni. Zapravo, ja ne tražim nove talente, već oni nađu mene. Uvijek sam na raspolaganju novim dečkima na sceni, tako da se sve događa sasvim prirodno i zato sam prilično sretan.
Možete li nam reći kako je Excentric projekt počeo i koji su bili najveći izazovi u upravljanju njegovim razvojem? Excentric Muzik je izvorno osnovan prije otprilike šest godina. Neposredno prije sam napustio Radio1, a u tom razdoblju u glazbenom smislu kretao sam se u drugačijem glazbenom smjeru. Line-upovi i klubovi u kojima sam nastupao nisu uistinu bili u skladu smojim novim zvukom a glazbeni labelovi nisu bili spremni puštati moju glazbu. Iz navedenog razloga Excentric Muzik je nastao kako bih pokazao ljudima kako vidim samog sebe, svoj glazbeni stil i zvuk koji stvaram. Osim što je Excentric Muzik moja svojevrsna "posjetnica", on se je danas razvio u platformu za druge talente koji žele pokazati način na koji žele biti percipirani, i na to sam prilično ponosan. Jedan od primjera za korištenje te platforme je Mr. Henry Von, koji je prešao put od ravera i dj wannabea koji je posjećivao Excentric partyje, pa sve do dva izdanja pod našim labelom, da bi danas zajedno s nama vodio dva pod-labela Rekluse/Tribal Rage. Stoga Henry predstavlja jedan odličan primjer. Oko sebe imam dobar tim ljudi koji se zajedno samnom 100% trudi da Excentric Muzik bude najbolji što može biti.
Možete li otkriti neke nove planove ili projekte za budućnost? Poznato je da sam prošao mnogo različitih promjena tijekom godina, tako da bih se htio zahvaliti svakome tko me je nastavio podupirati kroz te promjene. Moj sljedeći projekt na kojem ću raditi će biti druga promjena, a ona će zapravo predstavljati lansiranje mog pseudonima Roba Gusona... Zvuk koji ću stvarati iza tog imena bit će malo više crossover i usmjeren više ka američkom tržištu. Moram reći da sam vrlo uzbuđen zbog navedene promjene, no Fergie će i dalje nastaviti s radom kao i do sada. Dakle, novi projekt je nešto na čemu ću raditi paralelno uz ono na čemu i inače radim. U budućnosti će biti puno odličnih Fergievih glazbenih brojeva i trenutno se mnogo toga događa u čudnom i predivnom svijetu Excentric Muzik grupe!
I za kraj... jesu li Vaše tetovaže ukrasne ili postoji priča iza njih? Prva tetovaža je bila samo tribal tetovaža na ruci, koju sam napravio u Ibizi. Čovjek koji ju je napravio bio je toliko ponosan na nju da je njenu fotografiju stavio u svoj izlog. No onda se dogodilo to da je velik broj mojih fanova koji su me došli podržati u nastupima na Ibizi, otišao kod istog tatoo majstora napraviti istu tetovažu. Zbog toga smo u klubovima izgledali kao da pripadamo nekoj vrsti bande! Natpis “Lost in Music” ('izgubljen u glazbi“) imam tetoviran preko trbuha... Kada sam promijenio glazbeni stil htio sam samo biti izgubljen u glazbi i kretati se gdje god me glazba vodi. Riječ „Maktub“ imam tetoviranu na podlaktici. Veliki sam obožavatelj Paola Coelha i njegove knjige Alkemičar, a upravo u toj knjizi sam prvi put došao do spomenute riječi, koja je stari arapski izraz koji znači „To je zapisano“. Nikada nisam bio veliki ljubitelj knjiga ali ova je bila drugačija. Mogao bih ići toliko daleko i reći kako je ono što sam pročitao u toj knjizi promijenilo moj cijeli pogled na život.